2019-02-01, 11:37
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Hon var gravid med förvärkar, hon var påväg till sjukhuset med sin dotter.

Hade ingen biljett/kunde inte hitta den just då och blir släpas ur tåget pga det. Så jävla onödigt av vakterna att gå såhär långt. Hon skrek för att hon hade värkar. Det var nog mest traumatiskt för lilla tjejen då jag vet hur "småsaker" känns sjukt läskiga och traumatiska när man är liten. Hon såg helt livrädd ut. Dessutom lägger de henne på mage när hon är så långt gången. Fel fel fel.

Hela situationen är pinsam och idiotisk.

Biljetter kan man köpa på stationerna eller i en app! Hon var en simpel tjuvåkare, finns inget att skylla på för att hon inte betalat för sig.
Citera
2019-02-01, 11:38
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Jag hoppas verkligen att polisen skriver en orosanmälan till socialtjänsten med tanke på det barn hon hade med sig.
Var min första tanke också, att den gapiga negerhonan inte ska ha några barn
det jag heller inte förstår är varför hon ska skrika hysteriskt hela tiden. En normal människa hade väl följt uppmaning att lämna i stället för att skrika, sprattla och slänga sig på bänken och vråla rakt ut
Citera
2019-02-01, 11:38
Medlem
Ordningsväktarna kastar kvinnan med magen före rakt ned i bänken. De är flera mot en vilket visar hur fega dom är. Dessutom mot en gravid kvinna. Man blir inte förvånad. Detta är killar som inte kom in på polishögskolan. Därför är de bittra och tar ut det på andra.
Citera
2019-02-01, 11:39
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Finns bild på gorillan på tunnelbanan
http://forumbilder.se/I4EAE/163dc453...2-372b2e7f4aa2
Varför låter hon som en apa på bilden?
Citera
2019-02-01, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Hoppsan, trodde nog att ironin framgick i mitt inlägg...
Givetvis har väktarna missuppfattat det här med proportionalitetsprincipen.
Man bär inte våld på en gravid kvinna för att hon plankat.
Vet inte riktigt vad de får lära sig på väktarutbildningen.
Men det verkar ju inte vara psykologi.
Än värre är det att bruka våld mot sitt ofödda barn. Vill vi verkligen ha ett samhälle där man använder och offrar sina egna barn som sköldar och som gisslan för att försvara små och stora kriminella handlingar.? Att använda sitt barn som ursäkt och utnyttja detta för egen kriminell handling borde vara belagt med ett mycket strängt fängelsestraff eller utvisning anser jag.
Citera
2019-02-01, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Biljetter kan man köpa på stationerna eller i en app! Hon var en simpel tjuvåkare, finns inget att skylla på för att hon inte betalat för sig.

Väktarnas fel ändå eftersom situationen blev tumultartad. Hade man agerat korrekt så hade inget av detta hänt. Genom att sätta handfängsel och därefter avhysa personen.
Citera
2019-02-01, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ok. Väktare vågar sig bara på kvinnor och barn. Hårda killar. Var dom 4-5 st mot kvinnan?
Nej väktare gör ingen skillnad, på om det är man kvinna eller ett neutrum.
Bryter man mot regler, så bemöts alla lika.
Regel ett,
biljett behövs om du reser på buss, tåg, båt el flyg.
Annars får du använda apostlahästarna.
Att planka och luffa med i buss, tåg odyl, utan biljett-
tyder på att du-
1. rymt från låst institution-
du förstår helt enkelt inte att biljett behövs, för du är inte riktigt "frisk"..senil dement eller psykiskt sjuk.

2. Tonåringar gör uppror, genom att bryta gällande regler, gärna skrålande luffa utan biljett, skrika och gapa, o skrämma tanter.

3. Vuxna anarkister, som bara måste trotsa allt vad gäller regler, lag och ordning.

4. Förbrytaren som vill visa sig cool, i frihet gör han som vill, vakter, poliser o myndighetspersoner
ska provoceras och sedan anmälas för tjänstefel

5.Tiggare o utfattiga som faktiskt inte har råd att köpa nån biljett, de testar att planka, men accepterar när de blir avvisade.
Vilken grupp kvinnan kan tillhöra är ju inte lätt att veta,
oavsett man, kvinna och hudfärg, så förväntar jag mig att vuxet folk uppträder på ett mer moget sätt än hon gjorde.
Citera
2019-02-01, 11:45
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Och om man inte har råd? Eller om det inte är så akut? Förvärkar kan man ha i flera dygn innan man föder.
Ringer man ambulans.
Citera
2019-02-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Brukar inte alltid vara på vakternas sida men vafan...Hon är öviktigt och har stora kläder på sig så det är ju rätt svårt att se att hon är gravid.

Personligen då hon vet vad som kommer att hända så är hennes agerande brottsligt:
1. Våldsamt motstånd
2. Framkallande av fara för annan (barnet). Hennes idiotiska agerande framkallar direkt fara för fostret.

Hur som helst, problemet med dessa videos är att folk alltid börjar filma efter det som föranledde ingripandet är över. Därav så är det alltid omöjligt att få en bild av vad som har hänt.

Men jag har svårt att se att något våld hade använts övht om hon bara hade gått av tåget med sitt barn, legitimerat sig och sedan betalt bötern.

Vad hade du gjort? Hade du strävat emot och försökt hävda din rätt att åka gratis? Eller hade du accepterat att du inte har en chans här och om du eskalerar situationen så gör du just det och får ta konsekvensen.

Ibland kan man faktiskt få känsloutbrott o detta ska vakterna vara tränade i att klara. Gör de inte det är de inte stabila nog att vara vakter.
Orsakerna till Utbrott kan vara många. Man kan känna sig utsatt, vara stressad, orolig, graviditetshormoner (många gravida får ett j-a humör) det kan vara desperation. I en rosa värld går alla av som ett litet lamm o accepterar situationen. Så är inte verkligheten o vakterna ska kunna lugna..
Citera
2019-02-01, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
På vilket sätt hjälpte avhysningen, pga att hon inte identifierade sig, oss skattebetalare dr Häradsbetäckare, bortsett från den mediala genomlysningen?

Tänkte du på vad alternativt är? Om du aldrig avhyser någon som åker gratis så är det fritt att åka gratis och då åker alla gratis och sen lägger man ner verksamheten och ingen åker gratis - eller betalande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ordningsväktarna kastar kvinnan med magen före rakt ned i bänken. De är flera mot en vilket visar hur fega dom är. Dessutom mot en gravid kvinna. Man blir inte förvånad. Detta är killar som inte kom in på polishögskolan. Därför är de bittra och tar ut det på andra.
Kvinnan borde inte ha tjafsat emot. Det är förbjudet för aggressiva att vistas i tunnelbanan. Hon borde ha gjort rätt för sig istället för att krångla som en liten bebis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Jag som förälder skulle aldrig utsätta mina barn för ngt sånt här. Utan lugnt lämnat tåget (om jag nu inte följde samhällets regler)
Ditt inlägg påvisar att du inte tar ansvar för ditt beteende, för att har man barn kan man motsätta sig det mesta i samhället med orden "jag utgår från mina barns bästa "

Jag syftade även på vakterna. Kvinnan är höggravid och kanske inte har ork/tålamod att gräva fram biljett eller agera lugnare? Vakterna är avstängda nu. Synd att hon råkade vara svart också, dagen efter Kalla fakta på tv4. Slumpen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in