2019-02-01, 10:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivial
Fattar inte ens diskussionen. Så himla enkelt att undvika detta. Planka inte, så händer inte detta. Enkelt löst.

Typiskt dagens klimat att man ska blanda in ras och annan onödig skit. Så jävla patetiskt.
Dessutom. Vad tror hon sig kunna uppnå? Att dom skall imponeras av hennes bråkande så att dom låter henne slippa straffavgiften?

Om man på allvar tror att man har en möjlighet att slå sig fri & sticka därifrån, så finns det ju någon form av kriminell rationalitet bakom det hela . Men detta är fan bara löjligt.
Citera
2019-02-01, 10:02
Medlem
Övertygad om att en VIT gravid kvinna med en femåring dotter skulle fått slippa kliva av.

Jag minns en gång när jag satt på tunnelbanan vid centralen en sen kväll och en latinosnubbe, säkert chilenare, klev på och satte sig snett mitt emot. Efter en stund kom två vakter gående genom tåget, fick syn på honom och sa att han måste kliva av för att han var berusad. Han var inte ett dugg stökig. Satt bara där helt lungt på sista tåget hem. Ändå blev han avvisad. Vinglade inte ens när han gick. Tjafsade inte utan bad bara hövligt om att få åka hem. "Man får inte åka tunnelbana berusad" sa de jävla skitstövlarna till vakter. Jag är själv snövit svensson och har aldrig haft problem med vakterna trots att jag åkt tunnelbana både aspackad och bäng många gånger. Det måste vara förjävligt att vara icke-vit invandrare i Stockholms nattliv.
Citera
2019-02-01, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doedsknarkaren
Övertygad om att en VIT gravid kvinna med en femåring dotter skulle fått slippa kliva av.

Jag minns en gång när jag satt på tunnelbanan vid centralen en sen kväll och en latinosnubbe, säkert chilenare, klev på och satte sig snett mitt emot. Efter en stund kom två vakter gående genom tåget, fick syn på honom och sa att han måste kliva av för att han var berusad. Han var inte ett dugg stökig. Satt bara där helt lungt på sista tåget hem. Ändå blev han avvisad. Vinglade inte ens när han gick. Tjafsade inte utan bad bara hövligt om att få åka hem. "Man får inte åka tunnelbana berusad" sa de jävla skitstövlarna till vakter. Jag är själv snövit svensson och har aldrig haft problem med vakterna trots att jag åkt tunnelbana både aspackad och bäng många gånger. Det måste vara förjävligt att vara icke-vit invandrare i Stockholms nattliv.
Ja fast alla måste betala biljett annars får man gå av, vad är så komplicerat med det?
Citera
2019-02-01, 10:05
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Från svt.se...

Bra förebild för sin dotter, vad finns det för jävla folk egentligen?

Hoppas detta blir slutet för dessa våldsbejakande vakters terrorregemente i T.-banan. Dom måste stoppas på det ena eller andra viset. Ställ Chriastoffer Tamsson till svars för detta. Han är den ytterst ansvarige politikern. Moderat Landstingspolitiker.
Citera
2019-02-01, 10:06
Medlem
Ironiskt att när en person behandlas jämlikt på grund av regelöverträdelse så inträder genast uppgifter om kön, välsignat tillstånd och rastillhörighet in som förmildrade eller försvårande omständigheter; beroende på vem man frågar. Uppenbarligen ville personen i fråga inte bli behandlad utifrån sitt regelbrott. Frågan om eventuellt övervåld lär utredas, men sociala medier eller Flashback gör ingen klokare på den punkten.
Citera
2019-02-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doedsknarkaren

Din historia är fullkomligt irrelevant i det här fallet? Bevisligen har kvinnan tjuvåkt, och TROTS det börjat skrika åt kontrollanten när hon blir avslöjad. Vägrar lämna tåget trots OV ber henne lugnt och sansat, då tvingas dem ta henne i varsin arm och hon skriker och stretar emot, ordningsvakten uppmanar henne att "Du har ditt barn här, lugna dig!", men det skiter hon i.

Din historia så var det kanske inte befogat att avvisa honom, men här råder ingen tvekan. Kvinnan är ju någon form av psykopat
Citera
2019-02-01, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Hoppas detta blir slutet för dessa våldsbejakande vakters terrorregemente i T.-banan. Dom måste stoppas på det ena eller andra viset. Ställ Chriastoffer Tamsson till svars för detta. Han är den ytterst ansvarige politikern. Moderat Landstingspolitiker.

Är du efterbliven, se klippet; https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-gravid-kvinna
Kvinnan är psykopat
Citera
2019-02-01, 10:14
Medlem
Har kollat kommentarsfältet på expressen och aftonbladet nu och detta fall skulle kunna användas i skolundervisningen som click bajt, tidningar alltså!
De vägrade dock skriva om Viktoria Kawesa och Soraya Posts dotter som rånade 80+pensionärer. Suck sedan undrar de varför folk söker sig till alternativ media ......
Citera
2019-02-01, 10:15
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observatorius
Ironiskt att när en person behandlas jämlikt på grund av regelöverträdelse så inträder genast uppgifter om kön, välsignat tillstånd och rastillhörighet in som förmildrade eller försvårande omständigheter; beroende på vem man frågar. Uppenbarligen ville personen i fråga inte bli behandlad utifrån sitt regelbrott. Frågan om eventuellt övervåld lär utredas, men sociala medier eller Flashback gör ingen klokare på den punkten.

Postmodernismens avkomma till neo-marxisterna.

Mass-psykoser är verkliga saker...
Citera
2019-02-01, 10:19
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Uppenbarligen så kan plankaren vägra att identifiera sig, men då måste personen lämna tåget och avlägsna sig från området. Det hade varit smartare att göra så och lösa en biljett för en struntsumma, istället för att bli föremål i en polisutredning där kostnaden blir mycket högre.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-gravid-kvinna

Mjo plankade själv i flera år och har fastnat i flera biljettkontroller utan biljett men det är lätt att bara vägra att identifiera sig och gå från platsen. Så jag har aldrig behövt betala någon tilläggsavgift.
Detta medan folk jag känner åkt på tilläggsavgiften för att de helt enkelt bara uppger sina personnummer så fort kontrollanterna frågar.
Så lagarna gör det inte helt rättvist, det blir liksom olika straff beroende på hur man agerar.
Citera
2019-02-01, 10:19
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Men anledningen till att det blir bråk har ju att göra med att de inte är tillräckligt brutala, visste folk att de fick en sex månaders sjukhusvistelse vid minsta tjafs så skulle förmodligen inget tjafs uppstå.
Citera
2019-02-01, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
I just den här filmen ser det ju rätt tydligt ut att kvinnan förstärker, men jag ser väldigt positivt på att de faktiskt utreder vakter. Jag har åtskilliga gånger blivit utsedd för övervåld av olika vakter till varierande grad, och tycker det är bra att man ser till att dem inte missbrukar sin makt.

Åtskilliga gånger? Vad i hela friden sysslar du med för att åtskilliga gånger bli utsatt för övervåld från vakter? Vad gör du som ständigt påkallar deras uppmärksamhet och varför slutar det ständigt i våld? Det här låter mycket märkligt.
Senast redigerad av Eventor 2019-02-01 kl. 10:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in