• 1
  • 2
2019-01-31, 01:44
Medlem
Har ganska nyligen blivit väldigt bra vän med en kollega på mitt jobb, vi pratar och skrattar mycket ihop och jag tror att jag börjar få känslor för honom men är osäker på vart han står.

Det första man borde veta om honom är att han har lite av ett rykte om sig att vara en person som försöker få kvinnliga kollegor i säng, men låt mig förklara hur det är mellan oss.

Han har redan från start skämtat och flörtat friskt med mig på ett sätt som jag inte märker att han gör med de andra, det kan vara allt mellan att vara lite småtaskig (med glimten i ögat) till att säga att jag är söt/snäll/fin osv. Då vi båda har samma humor så klickar det väldigt bra och jag brukar skämta tillbaka och vi skrattar hela tiden.*

Vi brukar prata i telefon i allt mellan 1-3 timmar nästan varje dag (även fast vi har setts 9 timmar på jobbet) vi pratar verkligen om allt mellan himmel och jord.*

En dag ringde han mig berusad så jag kom och hämtade honom och vi åkte och åt mat, det slutade med att jag följde med honom hem och vi drack så jag sov över. Planen var att han skulle sova på soffan och jag i hans säng men så blev inte fallet, han lade sig också i sängen och vi körde sanning eller konka (barnsligt, jag vet) han började fråga mig om jag var sugen på honom och jag svarade nej då jag inte var det vid den tiden, så frågade jag samma sak tillbaka, hans svar var "inte nu när jag vet att du inte är det" han försökte ge mig en kyss men jag kysste inte tillbaka, han hävdar att han inte kommer ihåg någonting av vad som hände den kvällen/natten så det gör jag med (han vet alltså inte att jag kommer ihåg) men jag är osäker på om han minns eller inte.*

En annan gång när han var berusad så ringde han mig och då så han att i början när vi lärdee känna varandra så var han intresserad av mig och berättade att han tycker att jag är snygg och ser bra ut osv. Han sa även "jag har så jävla starka känslor för dig" jag märke direkt att han blev nervös och försökte rädda upp situationen genom att säga att han menar "kompiskänslor" Han sa även att våran vänskap betyder såpass mycket att vi inte ska riskera den.*

Han pratar om tjejer som han skriver med men har märkt att han dissar dem alla efter bara en vecka då de "inte är rätt" med hans egna ord, när jag pratar om killar som jag träffar/skriver med så verkar det som att han blir lite sur och nästan svartsjuk*

Han ger mig hela tiden komplimanger om att jag är fin, ser bra ut, att killar vill ha mig osv.

Så det är ganska svårt att tyda vad det är emellan oss, för sexuell attraktion finns det helt klart ifrån bådas håll men samtidigt blir det dehär dubbla signalerna med att våran vänskap är för viktig för att riskera till att han i princip erkänner att han har känslor för mig? (Eller är det kompiskänslor?)

Han har ju erkänt att om vi inte hade varit så bra vänner så hade han satsat på mig...

Jag vet inte hur jag ska hantera och tolka hans beteende, jag börjar verkligen få känslor för honom men vet inte om det är värt att lägga korten på bordet och berätta för honom k hopp om att de är besvarade.

Hjälp!
Citera
2019-01-31, 02:01
Medlem
Grollarens avatar
Du har träffat en manipulativ alkoholist.
Spring för livet.
Hur vet jag det?
Han ringer när han är full.
Han påpekar hur snygg du är hela tiden.
Han vill få dig och tro att du är den ENDA med sina hänvisningar till att alla andra kvinnor vill ha honom men bara du duger minsann.
Han ger dig extra uppmärksamhet på jobbet för att du ska känna dig speciell.
Han pratar med dig tre timmar i tele varje dag, för han har inget liv. Inga vänner kvar.
Ja man kan vara alkis och sköta sitt jobb på samma gång.
Så släpp detta. Nu.
Om du ändå envisas med att fortsätta, testa honom åtminstone. Ställ några frågor till honom om saker ur ditt privatliv som du berättat för honom. Det kan jag slå vad om att han inte kommer ihåg.
Notera hur nyfiken han är på ditt liv.
Det kan jag slå vad om att han inte är. Förutom saker med sexanknytning förstås.
Gissningsvis pratar han bara om sig själv.
Senast redigerad av Grollaren 2019-01-31 kl. 02:05.
Citera
2019-01-31, 02:35
Medlem
Dreamtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Spring för livet.
Hur vet jag det?
Han vill få dig och tro att du är den ENDA med sina hänvisningar till att alla andra kvinnor vill ha honom men bara du duger minsann.
Han pratar med dig tre timmar i tele varje dag, för han har inget liv. Inga vänner kvar.
Så släpp detta. Nu.
Om du ändå envisas med att fortsätta, testa honom åtminstone. Ställ några frågor till honom om saker ur ditt privatliv som du berättat för honom. Det kan jag slå vad om att han inte kommer ihåg.
Det kan jag slå vad om att han inte är. Förutom saker med sexanknytning förstås.

Spot on!
Citera
2019-01-31, 03:19
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Spring för livet.
Hur vet jag det?
Så släpp detta. Nu.

Du kom alltså fram till att han är en alkoholist eftersom att han ringer när han är onykter?
Citera
2019-01-31, 03:40
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508
Du kom alltså fram till att han är en alkoholist eftersom att han ringer när han är onykter?

Inte bara därför.
Men som vanligt när du hugger på mina inlägg läser du hälften och kastar sedan ur dig något otrevligt.
Så jag skiter bara i dina kommentarer numer.
Citera
2019-01-31, 03:52
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Inte bara därför.
Men som vanligt när du hugger på mina inlägg läser du hälften och kastar sedan ur dig något otrevligt.
Så jag skiter bara i dina kommentarer numer.

Öh? TS skriver att de pratar över telefon nästan varje dag. TS beskriver också ett par tillfällen där killen har ringt full. Det betyder inte att killen är full varje gång han ringer.

Du skriver att killen är en alkoholist. I ditt inlägg kan jag läsa två rader som har med alkohol att göra.
"Han ringer när han är full."
"Ja man kan vara alkis och sköta sitt jobb på samma gång."

Han har alltså en tendens att slå TS en signal när han är full. Men vi vet ju inte om han är full varje gång han ringer, eller hur? Du får gärna fylla i om det är något väsentligt jag har missat.
Citera
2019-01-31, 08:40
Medlem
Han har ringt mig när han harr varit full 2 gånger, resten av gångerna har han varit helt nykter då han inte är en person som dricker mycket/ofta
Citera
2019-01-31, 09:00
Medlem
Jag tycker att det låter som att han är väldigt omogen i sitt beteende. Han tar de chanser som bjuds. Kanske känner han att du är en "redig tjej" som kan ta hand om honom och hans flamsiga beteende, vissa killar dras till en viss typ av tjej. Men kanske tolkar jag det hela fel, jag känner ju inte er. Ni är väldigt unga va?
Citera
2019-01-31, 11:50
Medlem
AnalBarbies avatar
Gå in på Youtube och sök på fraser som:

"things narcissists say"

"things sociopaths say"

"Have you met a narcissists / sociopath / psychopath?".

INGEN av dessa videor kommer att innehålla något som helst VETENSKAPLIGT värde, så det det inte som en sanning. Men de träffar ändå in rätt bra på människor man bör hålla sig ifrån, oavsett någon slags diagnos eller ej. Så börjar det vara mer än en sak som stämmer in är det dags att vara försiktig.

Det du beskriver är sida 1A i manipulations-handboken. Har du tur vill han bara utnyttja dig för sex. Men det kan bli så mycket värre. Bara i din text går det igång ett helt gäng varningsklockor för min del.
Citera
2019-01-31, 11:53
Medlem
Ungefär allt tyder på det, ja. Ni verkar ha en fin och intensiv vänskap och sexuell attraktion. Vad saknas för att det ska vara solklart att han har känslor, tre droppar jungfrublod och ett stänk muskotnöt? Kärlek är liksom inte helt esoteriskt.
Att ni är kollegor komplicerar så klart saker, men det är en annan diskussion. Dravlet om att er vänskap inte är värd att förstöra är bara en skyddsmekanism för om hans känslor inte vore besvarade. Jag tycker att du ska bjuda hem honom och förföra honom.
Citera
2019-01-31, 12:55
Medlem
Magkänslan brukar ju oftast vara rätt med tanke på att du säger att du är osäker på vart du har han
Citera
2019-01-31, 14:06
Medlem
darksecrets avatar
Att inleda något med en kollega är inte det smartaste. Hamnar ni sen snett, så kommer det vara sjukt jobbigt. Inte värt det i min mening.

Hade jag varit dig så hade jag hållit det på en vänskapsnivå!
Senast redigerad av darksecret 2019-01-31 kl. 14:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in