Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-22, 19:33
  #1
Medlem
Ninjalittles avatar
Vi har en uppsjö av psykoaktiva substanser och i den hallucinogena kategorin finns det ett antal beprövade sådana som har använts under en längre period av människor världen ever och som händelsevis är olagliga i nästan samtliga fall. Sedan har vi forskningskemikalier som dyker upp i både laglig och olaglig form men har dessvärre inte beprövats lika väl och varken skaderiskerna eller de positiva effekterna av substansen är solklara.

Jag har länge funderat över att införskaffa ett par stycken RC:s (2C-E, DOC bl.a.) men börjar nu fundera över om det är en så bra idé att göra det egentligen. Jag har tillgång till svamp, syra och meskalin och dessa är ju förvisso något dyrare än RC:s men psykadeliska droger ska inte tas för ofta och med dessa substanser är du garanterad en upplevelse, så priset är egentligen inte alls relevant. Frågan som jag ställer mig är om RC:s bjuder på något som är omöjligt att få genom de beprövade drogerna. Ni som använder RC:s, upplever ni att ni får helt olika och t.o.m. bättre trippar på dessa än när ni tar svamp, LSD, meskalin och dylika? Använder ni RC:s som komplement till de beprövade drogerna eller använder ni dem endast för att ni inte kan få tag på droger på illegal väg?
Citera
2006-02-22, 19:42
  #2
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjalittle
Vi har en uppsjö av psykoaktiva substanser och i den hallucinogena kategorin finns det ett antal beprövade sådana som har använts under en längre period av människor världen ever och som händelsevis är olagliga i nästan samtliga fall. Sedan har vi forskningskemikalier som dyker upp i både laglig och olaglig form men har dessvärre inte beprövats lika väl och varken skaderiskerna eller de positiva effekterna av substansen är solklara.

Jag har länge funderat över att införskaffa ett par stycken RC:s (2C-E, DOC bl.a.) men börjar nu fundera över om det är en så bra idé att göra det egentligen. Jag har tillgång till svamp, syra och meskalin och dessa är ju förvisso något dyrare än RC:s men psykadeliska droger ska inte tas för ofta och med dessa substanser är du garanterad en upplevelse, så priset är egentligen inte alls relevant. Frågan som jag ställer mig är om RC:s bjuder på något som är omöjligt att få genom de beprövade drogerna. Ni som använder RC:s, upplever ni att ni får helt olika och t.o.m. bättre trippar på dessa än när ni tar svamp, LSD, meskalin och dylika? Använder ni RC:s som komplement till de beprövade drogerna eller använder ni dem endast för att ni inte kan få tag på droger på illegal väg?
Halloj Ninja..

Jag har svarat till dig om lite skillander på 2 C-I o 2 C-E under tråden där du ville veta vad du skulle köpa..
Jag har ju också kört syra, men jag kan säga att jag fick, inte bättre men starkare effekt med 2 C-E, jäklar vilken tripp..
2 C-E är nog det starkaste jag känt, trodde jag höll på att mista förståndet innan jag vande mig, samma med 2 C-I.
Jag köper inte RC pga. att jag inte kan få tag i "riktiga" droger som E, syra, eller annat..
Jag köper RC för att jag hade hört att 2 C-x skulle vara sjukt roliga, och det var de..
Har aldrig skrattat så sjukt mycket som på dessa.. Trodde jag fått skratt-attacker på CB, men dessa är inte ens i närheten av skratt-attackerna på 2 C-I..
Sen har jag köpt mycket Methylone, som är sjukt bra att blanda med mdma, då man då kan fylla på igen o nå samma eufori som innan.

För att summera detta svammel.. Jag föredrar det riktiga drogerna E, acid, och annat, men det var kul o testa 2c-x..Men det enda jag kommer fortsätta att köpa är Methylonet, som är guld värt då man kör mdma och e!

Vet inte om jag direkt svarar på frågan du skrev, jag bara skrev nu ser jag..
Citera
2006-02-22, 19:44
  #3
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Mkt bra fråga... Inte för att jag är så hemma alls i denna värld men jag kan nog anta, och tror nog jag har ganska rätt....

Att bara köra en drog kan nog bli lite "enformigt", jag VET att det INTE blir det men alla vill nog testa och se hur pass bra / dålig substansen är.

En annan sak är att folk är mycket individuella, vissa tycker inte om vissa substanser alls. Så en viss RC kanske är vissa personers Drog (även om dom inte testat allt).

Människan är nyfiken och kommer alltid vara det, därför tror jag att det största som driver en är att just testa olika substanser, vem vet... det kanske blir deras nya lilla favorit .
Citera
2006-02-22, 19:45
  #4
Avstängd
Herr Papavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjalittle
Vi har en uppsjö av psykoaktiva substanser och i den hallucinogena kategorin finns det ett antal beprövade sådana som har använts under en längre period av människor världen ever och som händelsevis är olagliga i nästan samtliga fall. Sedan har vi forskningskemikalier som dyker upp i både laglig och olaglig form men har dessvärre inte beprövats lika väl och varken skaderiskerna eller de positiva effekterna av substansen är solklara.

Jag har länge funderat över att införskaffa ett par stycken RC:s (2C-E, DOC bl.a.) men börjar nu fundera över om det är en så bra idé att göra det egentligen. Jag har tillgång till svamp, syra och meskalin och dessa är ju förvisso något dyrare än RC:s men psykadeliska droger ska inte tas för ofta och med dessa substanser är du garanterad en upplevelse, så priset är egentligen inte alls relevant. Frågan som jag ställer mig är om RC:s bjuder på något som är omöjligt att få genom de beprövade drogerna. Ni som använder RC:s, upplever ni att ni får helt olika och t.o.m. bättre trippar på dessa än när ni tar svamp, LSD, meskalin och dylika? Använder ni RC:s som komplement till de beprövade drogerna eller använder ni dem endast för att ni inte kan få tag på droger på illegal väg?

Allt ska ju provas, åtminstonde en gång...
Citera
2006-02-22, 20:32
  #5
Medlem
Shadowss avatar
Jag använder RC:s för att jag inte har någon tillgång till illegala och beprövade substanser. Hårt liv, men det får allt funka. Har ju kul med RC:s med.
Citera
2006-02-22, 20:38
  #6
Avstängd
RC används antingen av tillgångsbrist eller nyfikenhet - de har generellt sett betydligt sämre effekt.
Citera
2006-02-23, 04:47
  #7
Medlem
Vissa RC:s som är direkta analoger till "riktiga" droger, tex psilocybin/psilocin med RC:s som 4-Aco/4-HO-serien har väldigt lika effekter och även ibland bättre eller kanske till och med lite varierande egenskaper. Jag har ätit en hel del svamp och kan säga att jag ser bla 4-HO-DIPT som ett bra substitut då det inte är ett lika spirituellt rus, utan mer hallucinogent blandat med lite tjackkänsla. 4-HO-DIPT fick även ruskigt bra kritik av några inbitna syra-trippare jag lät testa som tyckte att det var mycket bättre. De gick ju dock på hårt och körde doser i 120mg:s klassen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback