• 3
  • 4
2019-01-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
TS har gjort fel! Antingen är du dum i huvudet eller så försöker du blåsa Zalando.

1. Du måste betala fakturan även om du gör en retur. När returen återkommer får du tillbaka pengarna.

2. Du har INGA bevis på att du skickat tillbaka dina saker.

Ganska SJÄLVKLART att du gjort flera fel och är betalningsskyldig.

Om allt hanteras normalt så fungerar givetvis din första punkt. Generellt gäller annars att aldrig betala en tvistig faktura, eller den del i en faktura som är tvistig. Det blir genast svårare att få tillbaka pengarna eftersom då ligger bollen hos kunden som har en fordran på säljande företag. Det finns en del situationer då detta inte gäller eller är tillämpbart, men då är det i allmänhet staten som är fakturautställare.
Citera
2019-01-30, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Vid stängningsdags är det väl som längst kö?
Iaf på mina postombud som stänger tidig kväll

Inte här iaf, visserligen stänger de 22:00. Från 19:00 vidare ganska tyst och 21:00-22:00 typ tomt
Citera
2019-01-30, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalJordan
Zalando skcikade detta idag:
" Hej Benjamin!

Tack för ditt mejl.

Tyvärr har vi inte ett kolli nummer då det är det som vi behöver från dig för att kunna spåra din retur. Jag rekommenderar dig att gå till ditt postombud där du lämna in returen och begära ett kvitto. Uppge för dem vilken dag och tid du var där så skall de kunna hjälpa dig.

Återkom sedan med kvittot till oss så kan vi fortsätta undersöka saken.

Hör gärna av dig om du har frågor.

Jag hoppas du får en fin tisdag!"

Kom inte ihåg exakt vilken dag men det var mellan 19-25 November då jag fick retur bekräftelse på ett annat paket jag lämnade in samtidigt den 29 November
.

svar på det fetade: men om du kan spåra denna retur, dvs du kan via denna inlämning som kom fram kanske spåra zalando returen. Dvs be om att få veta när den returen som gick fram lämnades in, för den har ju all data. Sedan vipps, då har du datum och tid för inlämning at paketet till zalando.
Citera
2019-02-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
svar på det fetade: men om du kan spåra denna retur, dvs du kan via denna inlämning som kom fram kanske spåra zalando returen. Dvs be om att få veta när den returen som gick fram lämnades in, för den har ju all data. Sedan vipps, då har du datum och tid för inlämning at paketet till zalando.

Jagade butiken, Zalando och Postnord som fan igår. Men alla 3 hävdar att dem inte får fram något. Butiken sa att jag skulle ge referensnumret till Postnord, Postnord säger att dem inte hittar något och bad mig ge referensnumret till Zalando men de hävdar att de inte kan hjälpa mig.
Citera
2019-02-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benneeee9
Jagade butiken, Zalando och Postnord som fan igår. Men alla 3 hävdar att dem inte får fram något. Butiken sa att jag skulle ge referensnumret till Postnord, Postnord säger att dem inte hittar något och bad mig ge referensnumret till Zalando men de hävdar att de inte kan hjälpa mig.

Vad skulle PostNord kunna göra med referensnummer? Det är ju Zalando's nummer i deras ordersystem och kollinummer är vad som används för fraktsystemet?

DHL brukar använda avsändarens referensnummer men det är annat.

Om ingen kan trolla fram kollinummer så låter detta som en väldigt dyr läxa att ha full koll på vad man skickar tills man har bekräftelse att det kommit fram
Citera
2019-02-08, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackVet
Vad skulle PostNord kunna göra med referensnummer? Det är ju Zalando's nummer i deras ordersystem och kollinummer är vad som används för fraktsystemet?

DHL brukar använda avsändarens referensnummer men det är annat.

Om ingen kan trolla fram kollinummer så låter detta som en väldigt dyr läxa att ha full koll på vad man skickar tills man har bekräftelse att det kommit fram

Yup, har betalt skiten och tänker alltid spara framtida kvitton.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in