Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-22, 16:30
  #1
Medlem
henke1984s avatar
Tjenare..

Igår vart jag grymt besviken. Svampen fungerade inte efter jag tinat upp den från frysen..

Lade svampen in i förrgår in i frysen för jag tänkte hålla den färsk men den slutade fungera efter det.. Dom var otroligt mörka,gröna och giftiga men det vart ingen tripp eller nått rus. Både jag och polaren käkade ca 30g färsk var och kände inte ett skit..

I förrgår tog jag min svampdebut och det var den mest fantastiska resa jag varit med om, Kraftiga fraktaler, visuals och färgspel. Mysiga tankar och mkt skratt hela natten.. Glatt och roligt var det.

Jag hade stora förväntningar inför gårdagen, men vart skit missnöjd
har någon nån aning vad som hände när svampen inte fungerade?

Funkar de inte att frysa ner skiten?

//Olycklig själ
Citera
2006-02-22, 16:40
  #2
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Tjena Henke..

Måste säga att svamp är det otrolig tolerans på, så tog du/ni dagen efter så kan det bero på det!
Så att det blev en misslyckad omgång för både dig och polaren så kan jag med stor säkerhet säga att det var toleransens fel och inte att ni fryst ner svampen!
Citera
2006-02-22, 17:07
  #3
Medlem
dasshanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Tjena Henke..

Måste säga att svamp är det otrolig tolerans på, så tog du/ni dagen efter så kan det bero på det!
Så att det blev en misslyckad omgång för både dig och polaren så kan jag med stor säkerhet säga att det var toleransens fel och inte att ni fryst ner svampen!

Hur länge ska man vänta mellan gångerna då?
Citera
2006-02-22, 17:16
  #4
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasshans
Hur länge ska man vänta mellan gångerna då?
Citerar från The good drugs guide:
Tolerance builds up rapidly with mushrooms. For 24 hours after a trip you have to take twice as much to repeat the same effect. Tolerance lasts about three to four days.

Så för bäst effekt vänta 3-4 dagar då.
Citera
2006-02-22, 18:06
  #5
Medlem
och du bör nog torka den innan du fryser den...
hur låg den i frysen? i påse?
Citera
2006-02-22, 18:48
  #6
Medlem
henke1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transistorbarn
och du bör nog torka den innan du fryser den...
hur låg den i frysen? i påse?

jepp i plast påse...
Citera
2006-02-22, 19:11
  #7
Medlem
När du fryser svampen spriker psilocybin kristallerna i svampen, ligger "löst" i svampen.
När du sedan tinar upp den får du förmodligen kondens vatten, ta vara på detta, då det inehåller en del psilocybin.

Tror det är så, iaf.
Citera
2006-02-22, 20:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transistorbarn
och du bör nog torka den innan du fryser den...
hur låg den i frysen? i påse?


Nej, det bör du inte göra. Frys dom färska, så behåller dom en maximal halt aktiv substans. Torkar du svampen är bästa förvaringssätt, torrt och mörkt, då håller dom sig relativt länge.
Citera
2006-02-22, 23:00
  #9
Medlem
och fryser man dom färska riskerar man att vattenmolekylerna spränger sönder cellerna och allt man får kvar blir en gegga, dessutom innehåller vattnet massa saftigt syre som kan bryta ner alkaloiderna. torrt, lufttätt och kallt är ALLTID det bästa förvaringsalternativet!
Citera
2006-02-23, 13:11
  #10
Banned
Gimpens avatar
Frys INTE färsk svamp.....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback