• 1
  • 2
2019-01-27, 01:09
Medlem
Hur ställer du dig till om meningen med ditt liv vore förbjuden enligt lag?
Citera
2019-01-27, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orcave
Hur ställer du dig till om meningen med ditt liv vore förbjuden enligt lag?

Den bästa lösningen är att hitta ett kryphål i lagen så att meningen med livet kan utövas lagligt ändå. På andra plats kommer att göra meningen med livet olagligt och på tredje plats att avsluta sitt liv. Att skada hjärnan så att meningen med livet försvinner är värre än döden.
Citera
2019-01-27, 01:53
Medlem
franges avatar
Enligt vilken/vems lag? Vem säger att man måste följa just den lagen?
Citera
2019-01-27, 01:56
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Känns det viktigt för dig att aldrig bryta mot en endaste lag?
Citera
2019-01-27, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Enligt vilken/vems lag? Vem säger att man måste följa just den lagen?

Bra fråga det där, att inte följa lagar är olagligt och förtjänsten är bestraffning? Vem står för det Osv
Citera
2019-01-27, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Känns det viktigt för dig att aldrig bryta mot en endaste lag?

Ibland bryr jag mig, ibland inte, själv?
Citera
2019-01-27, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Den bästa lösningen är att hitta ett kryphål i lagen så att meningen med livet kan utövas lagligt ändå. På andra plats kommer att göra meningen med livet olagligt och på tredje plats att avsluta sitt liv. Att skada hjärnan så att meningen med livet försvinner är värre än döden.

Tankvärt, återkommer
Citera
2019-01-27, 02:04
Medlem
franges avatar
Citat:
Bra fråga det där, att inte följa lagar är olagligt och förtjänsten är bestraffning? Vem står för det Osv

Nationella lagar gäller vanligen inom en viss nationsgräns. Så flyttar du till ett annat land, kanske det ena är tillåtet där, eller det andra otillåtet där.

Så är du illegal i ett land - kan du alltid flytta till ett land där du då inte blir illegal. Jämför med hur de gamla styrande från Tredje Riket efter kriget flydde till Argentina - som saknar utlämningsavtal. Med anda ord en fredad zon.

Eller som Sverige - dit jihadister, profiler och allsköns pack blir glatt välkomnade eftersom de kommer avrättas pga brotten de begått i hemländerna a.k.a "förföljda av den intoleranta regimen i sitt hemland"...
Citera
2019-01-27, 02:05
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Ibland bryr jag mig, ibland inte, själv?

Där har du ditt egna svar på din fråga.

Nej, lagen är nog det sista jag tänker på.
Kanske för att jag inte är rädd för fängelse, det står nämligen på min bucketlist.
Citera
2019-01-27, 02:40
Medlem
Så hur hårt lagen efterlevs avgör? Eller kanske straff..? Fängelse är semester för mig med
Citera
2019-01-27, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nationella lagar gäller vanligen inom en viss nationsgräns. Så flyttar du till ett annat land, kanske det ena är tillåtet där, eller det andra otillåtet där.

Så är du illegal i ett land - kan du alltid flytta till ett land där du då inte blir illegal. Jämför med hur de gamla styrande från Tredje Riket efter kriget flydde till Argentina - som saknar utlämningsavtal. Med anda ord en fredad zon.

Eller som Sverige - dit jihadister, profiler och allsköns pack blir glatt välkomnade eftersom de kommer avrättas pga brotten de begått i hemländerna a.k.a "förföljda av den intoleranta regimen i sitt hemland"...

Topic är vilka Val du själv väljer, men jag förstår absolut. Du befinner dig oftast på territorium med fast lag. Säg att du är förbjuden överallt.
Citera
2019-01-27, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten

Kryphål kan diskuteras, säg att du kommit fram till vad tiden medger, dör du för lagen eller bryter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in