• 1
  • 2
2019-01-27, 04:12
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Meningen med livet är att döda människor, men icke impulsivt.

Givetvis är detta olagligt.

Självklart görs detta ändå.
Citera
2019-01-27, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Meningen med livet är att döda människor, men icke impulsivt.

Givetvis är detta olagligt.

Självklart görs detta ändå.

självklart är Ett dåligt val min vän, av flera skäl. Först lingvistiskt
Citera
2019-01-27, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orcave
självklart är Ett dåligt val min vän, av flera skäl. Först lingvistiskt

Nej då. Man ska göra det som får en att må bra. Det är livet i ett nötskal. Det kommer ingenting efter det här livet. Ett tomt svart jävla vakuum.

Ingenting.
Citera
2019-01-27, 04:50
Medlem
Citat:
Nej då. Man ska göra det som får en att må bra. Det är livet i ett nötskal. Det kommer ingenting efter det här livet. Ett tomt svart jävla vakuum.

Ingenting.

Du menar att din mening är allt som får dig må väl? Låt mig Kontra då med att jag lider av princip
Citera
2019-01-27, 04:57
Medlem
Citat:
Du menar att din mening är allt som får dig må väl? Låt mig Kontra då med att jag lider av princip
Meningen är ju att hitta sitt eget kall i livet. Det som ger en livsgnistan och får en att må bra. Det är min uppfattning hursomhelst.

Din andra mening där förstod jag mig inte riktigt på?
Citera
2019-01-27, 09:38
Medlem
derivats avatar
Citat:
Hur ställer du dig till om meningen med ditt liv vore förbjuden enligt lag?

Beror ju på, det som är förbjudet enligt lag är ofta sådant som drabbar andra.

En pedofil kanske tycker meningen med livet är att utnyttja småbarn. Inte okej.
En pundare kanske bara vill dra i sig heroin. Det är okej.
Citera
2019-01-27, 11:57
Medlem
Citat:
Meningen är ju att hitta sitt eget kall i livet. Det som ger en livsgnistan och får en att må bra. Det är min uppfattning hursomhelst.

Din andra mening där förstod jag mig inte riktigt på?

Nej jag förstår det ligger utanför din existens, därav du fick något att fundera på.
Citera
2019-01-27, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Beror ju på, det som är förbjudet enligt lag är ofta sådant som drabbar andra.

En pedofil kanske tycker meningen med livet är att utnyttja småbarn. Inte okej.
En pundare kanske bara vill dra i sig heroin. Det är okej.

Om vi vänder & vrider saker lite..
Någon här var inne på att kringgå, en annan att röra sig över till andra ställen, en tredje om att ta liv. Man skulle t.ex. kunna flytta dit ingen moralpanik existerar.

Då frågar jag dig; Är det eventuell njutning som inte är ok? Eller skapandet av liv?
I andra fallet med horsaren låt mig dra en anekdot från livet. 'Träffade' en väldigt sliten sådan på tuben tiggandes småpengar. Att han inte hade långt kvar syntes väl på skicket han befann sig i. Han ser att jag ser & frågar "Duu har kanske lite pengar?"
Är jag en okej människa för att jag ger 500kr till en sista resa väl medveten & med intention?

Ena fallet skapar vi liv, det andra tar vi det.
Det ena är möjligen olagligt & inte okej
Det andra fullt lagligt.

Du verkar fö. inte förstått frågan. Här är det inte du som tycker åt andra, här är din mening förbjuden.
Citera
2019-01-28, 00:57
Medlem
derivats avatar
Citat:
Om vi vänder & vrider saker lite..
Någon här var inne på att kringgå, en annan att röra sig över till andra ställen, en tredje om att ta liv. Man skulle t.ex. kunna flytta dit ingen moralpanik existerar.

Då frågar jag dig; Är det eventuell njutning som inte är ok? Eller skapandet av liv?
I andra fallet med horsaren låt mig dra en anekdot från livet. 'Träffade' en väldigt sliten sådan på tuben tiggandes småpengar. Att han inte hade långt kvar syntes väl på skicket han befann sig i. Han ser att jag ser & frågar "Duu har kanske lite pengar?"
Är jag en okej människa för att jag ger 500kr till en sista resa väl medveten & med intention?

Ena fallet skapar vi liv, det andra tar vi det.
Det ena är möjligen olagligt & inte okej
Det andra fullt lagligt.

Du verkar fö. inte förstått frågan. Här är det inte du som tycker åt andra, här är din mening förbjuden.

Frågan var väldigt luddigt formulerad i min värld.

Menar du pedofilens mening när du skrev "Då frågar jag dig; Är det eventuell njutning som inte är ok? Eller skapandet av liv?"

Jag tycker för övrigt ingenting i mitt inlägg, utan jag ställer mig till lagen som sådan att ifall man inte skadar någon annan kan man ignorera lagen rent moraliskt. Men man riskerar ett straff.

Angående din tiggare så betvivlar jag din förmåga att avgöra när sista resan är på gång, så det faller på det annars är det lurigt moraliskt om vi säger att gubben garanterat dör inom en dag så kvittar det i princip. Det beror på ditt uppsåt ville du genuint ge honom en bra sista dag eller hade du mer onda avsikter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in