Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
MJ kan mycket väl vara skyldig, men som den här dokumentären är gjord, bevisar den ingenting. Hoppas det kan göras en mer mångsidig film i framtiden.

Fyra timmar lång ensidig dokumentär filmad med en drönare. Seg och inte trovärdig alls.
Citera
2019-03-06, 00:26
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Typ samtliga anklagelser som tidigare riktats mot MJ har visat sig sakna substans då det enbart handlat om att tjäna pengar. Jag är inte ens ett fan, det är ett objektivt faktum. Ser inte vad som skulle vara annorlunda nu.

Jag tror att MJ användes som måltavla för att skydda de verkliga pedofilerna. Han hatade till exempel Steven Spielberg för att denne förgripit sig på barn i industrin. För att förhindra ordet om detta valde man att rikta anklagelserna tillbaka mot honom. Han själv var en bohemisk typ som saknade en barndom och därför hängde mycket med barn, alltså ett perfekt offer för substanslösa anklagelser i media.

Här kan den som är intresserad se hur genuint plågad han blev av att höra fabrikationer gällande sig själv och flertalet barn, däribland Macaulay Culkin: https://m.youtube.com/watch?v=nOy0oYpMwk8

Inte mycket substans eller sanning i det inlägget som dessutom ser ut att vara skrivet med google translate.
Citera
2019-03-06, 00:33
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det kan man tycka, men samtidigt hade det varit betydligt svårare att komma undan med (inte så lätt att muta familjen t ex) OM han nu hade den läggningen, jag är benägen att tro att det inte var så, att han var som ett vuxet barn som visserligen betedde sig olämpligt med inte sexuellt så, är min gissning.

Att anklagelserna kommer nu stärker om något trovärdigheten, det finns inga pengar att tjäna och intresset är inte alls så stort som det tidigare varit.

De stämde Jacksons familj 2013. Det förkastades 2017, vilket de senare överklagat. Så nog försöker de få ut något av det hela.
Citera
2019-03-06, 01:00
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Inte mycket substans eller sanning i det inlägget som dessutom ser ut att vara skrivet med google translate.
Inlägget ser inte ut att vara skrivet i Google Translate, nej. Förklara dock gärna på vilket sätt det innehåller osanningar.
Citera
2019-03-06, 03:29
Medlem
irrelevants avatar
Alltså, är det bara jag som tycker att det varken gör från eller till om Michael förgripit sig på barn? Kom igen, det är ju Michael Jackson liksom. Tänk bara på vilken fet platta Thriller är. Jag tycker han kan få frikort.
Citera
2019-03-06, 03:36
Medlem
Ridnes avatar
De vill smutskasta hans minne och legacy. Jag har aldrig trott på anklagelserna mot honom. Jag tror att pedofili är ett STORT problem i Hollywood och musikbranschen men tror inte att MJ var en av dem. Han gav sig på "fel" personer och därför var de tvungna att göra sig av med honom. "The Rageaholic" på YT har gjort två delar om detta som är väldigt bra. https://youtu.be/6pnoQqlygQs
Citera
2019-03-06, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Att anklagelserna kommer nu stärker om något trovärdigheten, det finns inga pengar att tjäna och intresset är inte alls så stort som det tidigare varit.

Du tycker inte att det är så stort intresse, fast det skrivs och talas om filmen i flera olika medier och länder? Jag hört att det till och med skapats en tråd om filmen i ett litet svenskt forum som kallas Flashback.

Du tror inte heller att det finns pengar att tjäna på en omtalad film som kommer visas i flera länder? Och alla som medverkat i filmen och ställt upp på intervjuer har gjort det volontärt eller?
Citera
2019-03-06, 07:27
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Minns jag fel eller hittade de filmer med djurporr, sadism mot djur etc i hans hemliga videogömma?
Det var tydligen skitsnack. Jag har alltid trott att han var värsta pedofilen men nu är jag inte så säker längre.

Den här snubben försvarar iaf Jackson och verkar ha en del vettiga argument:

https://youtu.be/6pnoQqlygQs

https://youtu.be/9yTTEwBLfUQ
Citera
2019-03-06, 07:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
De vill smutskasta hans minne och legacy. Jag har aldrig trott på anklagelserna mot honom. Jag tror att pedofili är ett STORT problem i Hollywood och musikbranschen men tror inte att MJ var en av dem. Han gav sig på "fel" personer och därför var de tvungna att göra sig av med honom. "The Rageaholic" på YT har gjort två delar om detta som är väldigt bra. https://youtu.be/6pnoQqlygQs

Så är det. Hollywood kryllar av pedofiler men Jackson var inte en av dem.
Citera
2019-03-06, 08:52
Medlem
Innerfittefetts avatar
Skönt att sanningen om den vidrige pedofilen till sist kommit fram!
Fattar inte hur idioter här kan sitta och försvara äcklet? Antingen är ni själva pedofiler eller totalt blåsta!
Citera
2019-03-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Skönt att sanningen om den vidrige pedofilen till sist kommit fram!
Fattar inte hur idioter här kan sitta och försvara äcklet? Antingen är ni själva pedofiler eller totalt blåsta!
Eller bara inte så lättlurad som du är. Tänk själv.
Citera
2019-03-06, 09:27
Medlem
CokeLaRocks avatar
En sak som är ganska intressant är att MJ blev anklagad för pedofili direkt efter att han talade illa om "det utvalda folket" i låten "They don't care about us".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in