2019-01-28, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Problemet med produkter som dessa är att dom smakar bedrövligt. Jag vill inte ha citrus, hallon, lakrits och allt som finns. Jag vill ha smaken av snus, så det faller för mig...

Är lite inne på samma som dig ang. detta. Har snusat lössnus i lite drygt 30 år.
Nyfikenheten kanske gör att man köper en dosa av sånt här ändå.
Kan bli ett nytt alternativ till att ha till natten. Har ju en prilla inne minst 23 h per dygn.

Har vi lite tur kanske löst flytande nikotin likt det man vape:ar men ändå anpassat för oralt bruk kommer. Skulle gärna kunna blanda med finskuret hö alt. torkade strimlade blad som gör varken till el. från på hälsan.
Citera
2019-01-28, 08:11
Medlem
Fantastisk produkt för oss aktieägare i Swedish Match.

Men den faller inte mig i smaken, jag gillar gammaldags snus och håller mig till det.

Men med rökförbud och allt som händer så kan man bara anta att fler går över till såna här produkter och SWMA aktiekurs får stabil och rejäl uppgång framöver.
Citera
2019-01-28, 09:04
Medlem
[complex]s avatar
Aldrig testat, men jag har slutat snusa och jag snusar ingefära sen dess. Det smakar gott som fan, det är fräscht och nyttigt!
Fixa tomma snus påsar och fyller med riven ingefära i påse och det funkar svinbra faktiskt!

Bestämde mig för att jag inte vill stödja tobaks företag och sluta sen med det. Nuförtiden tål jag inte cigg doft ute heller! (Sen efter jag sluta med skiten för två år sedan.)

Socker och skit är inte nyttigt att snusa, men om det vart ingefära hade det vart hur jävla bra som helt. Nyttigt och gott med ingefära och det är anledningen till varför jag snusar det, plus att det är skönt att ha något under läppen när man slutat snusa tobak, men det är tillfälligt och sen kommer jag avvänja mig från det bara. Anyways, jag stödjer att det finns nikotin fria snus produkter! Ju nyttigare och mer "exotiskt" desto bättre.

Tycker folk får jobba emot tobaks jättar och protestera på alla sätt och vis dom kan!
Om samhället sett annorlunda ut hade folk som röker och snusat inte haft det problemet i första början och det är samhällets eller tobaks företagens fel. Känns jävligt skönt att inte stödja dom på något sätt och vis längre.
Har lite samma syn på psykofarmaka och apoteket faktiskt som på tobak och annat.

Det människor behöver går att hitta i naturen och inte bland massproduktion av jättar som vill tjäna pengar på såväl tobak, alkohol och läkemedel när det kommer till människor. Antingen skapa ett beroende och suga ut människor på pengar eller andra sätt. Man får stå emot sån skit.

Lika bra att protestera och försöka avveckla tobaks industri och annat. Men denna produkt verkar bra. Jag stöttar sånt här även om dom kan fylla dom nyttigare än med socker och nikotin! Hade mer stöttat nyttigare snusande än detta om man kan kalla det för snusande.
Hälsosamt snusande borde bli en sak som existerar.
Förutom att jag snusar ingefära just nu när jag slutat snusa tobak. Men det finns säkert andra som snusar nyttigare så där ute.
Senast redigerad av [complex] 2019-01-28 kl. 09:10.
Citera
2019-01-28, 09:14
Medlem
Tlagnojs avatar
Tycker det är utmärkt med ett alternativ som inte missfärgar tänderna. Tycker det är helt värdelöst att smakspektrat är från tandkräm till fjortisparfym.

Det är ungefär som när man vill ta något alkoholfritt på krogen och alternativen är cola eller sockercider.
Citera
2019-01-28, 10:42
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jag är helt hooked. Kommer aldrig mer att snusa tobak igen. Dålig andedräkt och missfärgade tänder är ett minne blott. Förstår inte att alla inte går över till tobaksfritt när det har exakt samma effekt men med nämnda fördelar.

Vissa kanske smakar socker/godis, men det finns ju en uppsjö av smaker, allt från melon och blåbär till mint och lakrits.

Du låter nyfrälst. Återkom gärna om ett år och beskriv din upplevelse med godis/frukt "snus"

Snus är inte det enda som missfärgar dina tänder min vän. Dricker du kaffe? Finns hur många produkter som helst som missfärgar tänderna. Bär är nyttigt men kan också missfärga tänderna på längre sikt, läsk, sportdrycker, vin m.m. Listan kan göras oändlig och argumentet är dåligt enligt mig, sen kan man alltid bleka tänderna själv eller hos tandläkaren.

Jag borstar varje dag och ser till att flossa (ej fjortistermen som blev nyord) tänderna med jämna mellanrum vilket motverkar dåligt andedräkt. Även gamla matrester mellan tänderna skapar dålig andedräkt.

Om ni försöker konvertera snusare så har ni väldigt dåliga argument imo.
Citera
2019-01-28, 11:59
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GENERALGERDES
Tjena!

Tänkte kolla lite vad alla har för åsikter om nya snusgenerationen, så kallat "All White Portion".
ZYN & Epok tror jag är kända märken som tillverkar denna form av snus. Nikotin utan tobak.
Har själv prövat några gånger och jag tycker personligen att det smakar socker och godis. Gillar inte konceptet överhuvudtaget personligen, vad tycker ni?

Mvh

Det är fejksnus, skulle aldrig i helvete snusa nått jävla nikotinfritt melonsnus, då kan man lika gärna tugga tuggummi.
#240snusit
Citera
2019-01-28, 14:27
Medlem
Är bra som nattsnus för de som har snus inne när de lägger sig, blir inte en brun fläck på lakanet om man råkar tappa ut den. On! kan rekommenderas, pytteliten påse, perfekt som nattasnus.

Testat det som dagligsnus också då en stock epok var allt som fanns kvar i kylen, men mintsmaken förstör smaken av allt annat, speciellt de två sakerna snus är godast tillsammans med, det vill säga kaffe och öl.
Man vänjer sig dock, men så fort jag gick tillbaka till vanlig snus så ville jag inte tillbaka till mintsmaken.

Har en vän som är omvänd dock. Han snusar bara epok sedan en tid tillbaka och tycker vanlig snus är äckligt numera.
Citera
2019-01-28, 18:09
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Du låter nyfrälst. Återkom gärna om ett år och beskriv din upplevelse med godis/frukt "snus"

Snus är inte det enda som missfärgar dina tänder min vän.
Jo, jag är nyfrälst, det erkänner jag. Sen är inte missfärgade tänder det som är sämst med tobakssnus, det är den sura andedräkten man får.

Men jag återkommer om ett år!

Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Det är fejksnus, skulle aldrig i helvete snusa nått jävla nikotinfritt melonsnus, då kan man lika gärna tugga tuggummi.
#240snusit
Det är inte nikotinfritt, det är fritt från växtdelarna, tobaken. Prova Lyft, ice cool. Det är som att få en hästspark på pungen. En jäkla kick!
Citera
2019-01-28, 18:37
Medlem
Gnomegirls avatar
Men herregud! Nu har väl ändå hälsotänkande, marxism, veganism och övriga "ismer" fått för mycket luft ändå?
Snus är finmalen tobak, salt och vatten.
Vad är så svårt att fatta med det? Jag snusar inte själv men låter de som gör det göra det i lugn och ro, utan att bli kränkt.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2019-01-28, 21:59
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Vilken tur att det inte finns någon vit snus med blekt tobak då! :-D
Nu verkar de flesta däribland gamla Epok köra utan tobak, men det fanns och finns fortfarande kvar restsortiment på mitt Ica med Epok. Det är blekt tobak.
Citera
2019-01-28, 22:01
Medlem
Gavins-Friends avatar
Om du inte gillar konceptet är det väl bara skita i det?

Jag gillar de inte så mycket men är ett bra alternativ. Köpte förut för att sova med (sover alltid med snus) så man inte fick fläckar överallt.
Citera
2019-01-28, 22:16
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Men herregud! Nu har väl ändå hälsotänkande, marxism, veganism och övriga "ismer" fått för mycket luft ändå?
Snus är finmalen tobak, salt och vatten.
Vad är så svårt att fatta med det? Jag snusar inte själv men låter de som gör det göra det i lugn och ro, utan att bli kränkt.
Det här är en tråd där den nya generationens snus diskuteras. Det handlar inte om marxism eller hälsotänkande.

Din åsikt är att snus är tobak, salt och vatten. Bra, då vet vi det.

Jag förstår inte, vem skulle vara kränkt här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in