Citat:
Ursprungligen postat av
Dafwid
Jag tycker personligen att Greta har börjat gå över gränsen för vad som är acceptabelt. Som sagt, har inget emot henne som person, men när hon börjar säga att allt redan är för sent, att vi går mot undergången snabbare än vad vi tror etc etc, vad sprider det för budskap till unga människor? Den psykiska ohälsan är redan stor och vi behöver inte att Greta står och spär på det med sina domedagsord, ser inte riktigt meningen med det!
Har för övrigt aldrig gillat Malena by the way, sjunga kan hon, men hon verkar vara en riktig godhetsknarkare och uppenbarligen så drar hon lite i trådarna också. Nä, henne ger jag inte mycket för. En falsk människa!
Hej Dafwid, tycker du sätter fingret precis på problemet.
Här i tråden har bl.a TindraNinni som både har egna barn och jobbar med barn försökt förklara vad Gretas alarmistiska uttalanden kan leda till.
Allt sådant rinner dock av som vatten på en gås på Gretas beundrare. I stället njuter de av att hon hyllas som en rockstjärna och att det finns en stor industri som tjänar grova pengar (kan man föreställa sig) på varumärket Greta.
Malena, ja, hon som stod upp för Alla Människors Lika Värde och fick priser för sin Godhet. Samtidigt som det gjordes upprepade orosanmälningar om hennes dotter Greta. (Det berättar hon öppet i sin bok.) Jag är ingen psykolog men ganska övertygad om att många av dem skulle bedöma att Gretas dåliga mående mer berodde på hennes självupptagna och frånvarande mor än på klimatfrågan, som hon knappast kunde vara så insatt i. (Det är hon fortfarande inte, många år senare.)