Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-10, 19:24
  #36721
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Greta är inte odemokratisk för att hon uttrycker sina åsikter, som ju dessutom delas av miljontals personer över hela världen. Men att vilja inskränka på hennes rätt att uttrycka sina åsikter är ökända tongångar.

Dessutom har hon ju rätt. Politikerna vet att de inte tacklar problemet, de försöker bara agera så att de klarar sig själva och sina partier genom att lova att kommande regeringar minsann ska ta itu med utsläppen och minska den rekordartade uppvärmningen.

Nästa COP-möte är tänkt att bli i Sharm el-Sheikh och förhoppningsvis kommer ingen att intressera sig för det mötet.

Problemet politiker har till skillnad mot gapiga ungar är att politikerna måste få ihop allt så att det funkar rent praktiskt.
Vi skulle alla länder dra ut kontakten och stänga och förbjuda precis allt, men det skulle troligtvis bli slutet för mänskligheten men väldigt bra för klimatet.....tills den oåterkalleliga istiden kommer ändå.

Att som Greta och bara gnälla och böla på allt och alla är inte det mest effektiva sättet att lösa problem på.
Från vilken ålder blir hon själv ansvarig för klimatet och inte bara oss lite äldre?
2021-11-10, 19:42
  #36722
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Tydligen inte bara Svante som sköter sociala media åt Greta™:

https://twitter.com/rasimreiz/status...811973638?s=21
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Kunde jag ge mig fasen på

Eller så gick det till så här:

Citat:
Greta Thunberg:

"Eftersom mycket som rör mig av någon anledning överanalyseras och riskerar att blossa upp och få enorma proportioner så vill jag direkt klargöra en sak. Som jag sagt flera gånger tidigare så har jag inget privat facebook-konto utan använder min pappas konto som admin för att dela mina inlägg från Twitter och Instagram på min facebook-sida. Min mamma lånade min dator idag när jag var i skolan och glömde byta till sin egen facebook-sida och råkade då använda min sida för att svara på en kommentar på hennes sida. Jag vet inte vem Ingrid är, hon är säkert jättesnäll. Men det är alltså inte jag som diskuterat sittplatser på en tidigare konsert med henne i kommentarsfält. Ifall någon undrade "

https://www.facebook.com/gretathunbergsweden

Vi får se om detta blir en världsnyhet nu... Eller inte...
2021-11-10, 19:46
  #36723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Eller så gick det till så här:
Vi får se om detta blir en världsnyhet nu... Eller inte...
Eller så är Greta™ en ung kvinna med Aspergers och andra sköter hennes sociala media till 100% Hade inte Greta™ flyttat till eget boende? Hur kunde då Malena "låna" hennes dator?
2021-11-10, 19:53
  #36724
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Att många skiter i vad hon gapar om
Att många tycker hon är jobbig
Att hon är en mationett docka mm mm
Men hon har rätt att framföra sina åsikter precis som de som tycker som hon.
2021-11-10, 19:58
  #36725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Eller så gick det till så här:
Vi får se om detta blir en världsnyhet nu... Eller inte...
Jag kanske skall tillägga:
Jag lånar aldrig mina barns datorer. Jag vet inte ens vad de har för lösenord. Jag vet lösenordet till min frus dator, men jag lånar inte den heller. Mina barn bor fortfarande här i föräldrahemmet. I propagandan om Greta™ påstås att hon flyttat till eget boende. Har Malena nyckel till Greta™:s bostad? Har Malena tagit sig in i Greta™:s bostad medan Greta™ var i skolan, lånat Greta™:s dator, men råkat skriva på Twitter under fel inlogg? Bara Malena är tillräckligt korkad för att tro att någon köper det
2021-11-10, 20:07
  #36726
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Problemet politiker har till skillnad mot gapiga ungar är att politikerna måste få ihop allt så att det funkar rent praktiskt.
Vi skulle alla länder dra ut kontakten och stänga och förbjuda precis allt, men det skulle troligtvis bli slutet för mänskligheten men väldigt bra för klimatet.....tills den oåterkalleliga istiden kommer ändå.

Att som Greta och bara gnälla och böla på allt och alla är inte det mest effektiva sättet att lösa problem på.
Från vilken ålder blir hon själv ansvarig för klimatet och inte bara oss lite äldre?
Problemet politikerna har är att transportera problemet framåt, med hjälp av åtaganden som ingen kommer att vilja åta sig, på sånt sätt att så många väljare som möjligt blir så lite oroade som möjligt. Det är Greta som är världens ledare i klimatkrisen.

Greta råder alla att konsumera mindre. Jag tycker att alla som vill minska koldioxidutsläppen borde minska sin konsumtion drastiskt och hindra andra från att konsumera för deras pengar genom att ta ut sina besparingar från banken. Hittills har ingenting påverkat utsläppen, som ökar för varje år för att upprätthålla köp-och-släng-ekonomin:

https://pbs.twimg.com/media/FD1uvmnX...pg&name=medium
__________________
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2021-11-10 kl. 20:11.
2021-11-10, 20:28
  #36727
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Greta är inte odemokratisk för att hon uttrycker sina åsikter, som ju dessutom delas av miljontals personer över hela världen. Men att vilja inskränka på hennes rätt att uttrycka sina åsikter är ökända tongångar.

Dessutom har hon ju rätt. Politikerna vet att de inte tacklar problemet, de försöker bara agera så att de klarar sig själva och sina partier genom att lova att kommande regeringar minsann ska ta itu med utsläppen och minska den rekordartade uppvärmningen.

Nästa COP-möte är tänkt att bli i Sharm el-Sheikh och förhoppningsvis kommer ingen att intressera sig för det mötet.
Det blir lite pussel för att åka till Sharm el Sheik om man inte flyger. Om hon vill åka dit dock. Kanske bättre att ordna med demos i Europa, under samma tid.
2021-11-10, 20:44
  #36728
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Problemet politikerna har är att transportera problemet framåt, med hjälp av åtaganden som ingen kommer att vilja åta sig, på sånt sätt att så många väljare som möjligt blir så lite oroade som möjligt. Det är Greta som är världens ledare i klimatkrisen.

Greta råder alla att konsumera mindre. Jag tycker att alla som vill minska koldioxidutsläppen borde minska sin konsumtion drastiskt och hindra andra från att konsumera för deras pengar genom att ta ut sina besparingar från banken. Hittills har ingenting påverkat utsläppen, som ökar för varje år för att upprätthålla köp-och-släng-ekonomin:

https://pbs.twimg.com/media/FD1uvmnX...pg&name=medium

Så en "utvald" grupp ska alltså ha rätt att hindra en annan grupp att leva sina liv?
Är det en förlängning på Gretas kall på anarki?

Den här klimatfanatismen börjar blir riktigt intressant.
2021-11-10, 20:48
  #36729
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det blir lite pussel för att åka till Sharm el Sheik om man inte flyger. Om hon vill åka dit dock. Kanske bättre att ordna med demos i Europa, under samma tid.

Tåg ner till Gibraltar och sen ro över till Marocko, därifrån kan hon säkert lifta med en kamelkaravan eller liknande.
Om inte kamelerna fiser för mycket då, vi måste tänka på metanet.

Nä, det är nog bäst hon håller sig hemma, ingen vill ha henne på mötet ändå vad det verkar.
2021-11-10, 20:56
  #36730
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Tåg ner till Gibraltar och sen ro över till Marocko, därifrån kan hon säkert lifta med en kamelkaravan eller liknande.
Om inte kamelerna fiser för mycket då, vi måste tänka på metanet.

Nä, det är nog bäst hon håller sig hemma, ingen vill ha henne på mötet ändå vad det verkar.
Hennes plattform är ju mer ute på gatorna för att därifrån påverka.
Det är väl skola då samtidigt precis som i år.
2021-11-10, 23:04
  #36731
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Eller så är Greta™ en ung kvinna med Aspergers och andra sköter hennes sociala media till 100% Hade inte Greta™ flyttat till eget boende? Hur kunde då Malena "låna" hennes dator?
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag kanske skall tillägga: Jag lånar aldrig mina barns datorer. Jag vet inte ens vad de har för lösenord. Jag vet lösenordet till min frus dator, men jag lånar inte den heller. Mina barn bor fortfarande här i föräldrahemmet. I propagandan om Greta™ påstås att hon flyttat till eget boende. Har Malena nyckel till Greta™:s bostad? Har Malena tagit sig in i Greta™:s bostad medan Greta™ var i skolan, lånat Greta™:s dator, men råkat skriva på Twitter under fel inlogg? Bara Malena är tillräckligt korkad för att tro att någon köper det

Det kan väl inte uteslutas att Svante & Malena har en nyckel till lägenheten som Greta bor i. Alternativt att Greta lämnade datorn hemma hos Svante & Malena.

Den där lägenheten Greta bor i är inte Gretas på något sätt utan är en lånad lägenhet:

Citat:
Tillsammans med hundarna Roxy, en labrador, och Moses, en golden retriever, bor hon i en lånad lägenhet i Stockholm.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...-med-hundarna/

Förmodligen har hennes föräldrar ordnat fram den. Greta är fortfarande skriven på sina föräldrars lägenhet/adress. Precis som tidigare.
2021-11-10, 23:14
  #36732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det kan väl inte uteslutas att Svante & Malena har en nyckel till lägenheten som Greta bor i. Alternativt att Greta lämnade datorn hemma hos Svante & Malena.
Den där lägenheten Greta bor i är inte Gretas på något sätt utan är en lånad lägenhet:
Förmodligen har hennes föräldrar ordnat fram den. Greta är fortfarande skriven på sina föräldrars lägenhet/adress. Precis som tidigare.
Du hör inte hur krystat det låter? Varför skulle Malena till att börja med låna Greta™:s dator, oavsett var den befinner sig? Har Malena inte en egen dator eller telefon? Du hör väl själv att det inte bär sannolikhetens prägel? Nej, det här visar återigen att Greta™ är en marionett. Synd bara att hennes föräldrar är så makalöst inkompetenta så att det blir upptäckt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback