Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-24, 09:07
  #33289
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Om ni hade beställt till henne när pandemin uppstod för drygt ett år sen kanske de hade hunnit komma. Och precis som Osynlige.mannen påpekade så kan ju viruset även smitta via ögonens slemhinnor. Varför använder hon då inte visir?



Men hon var inte utpräglat mager när hon åkte till USA. Har ni lagt för stor börda på henne? På båten dit grät hon och sa att det var ett ”för stort ansvar”.



Om Greta har betalat en miljon av sina surt hopsparade veckopengar till vaccin åt andra kan hon väl inte avstå från att ta den själv? Det vore ju dubbelmoral på samma sätt som skolstrejkerna. Och rekommendationerna är ju att folk i riskgrupper ska vaccinera sig. Vi får utgå från att att Greta ”listens to the science”, hennes gamla vanliga mantra. Om t.ex Biden och Löfven kan låta sig fotograferas när de tar emot sprutan borde väl inte Greta vara sämre. Hon kanske t.o.m övertygar någon som tidigare har tvekat?



Nog för att Greta själv sagt att hon ser saker i svart och vitt. Annars borde hon insett att det finns mellanting mellan en klok familjeplanering och tvångsaborter och -steriliseringar. Hennes gode vän Attenborough har ju talat mycket om problemet med befolkningsökningen.



Samtidigt har Greta sagt att CO2-utsläppen måste ner till noll. Hur går det ihop? Ur CO2-synpunkt vore det mest realistiska att hennes hundar och ridhästar fick en spruta och kunde somna in för alltid. Att resa kan hon förstås bara glömma.
Greta säger, att det bara är i klimatfrågan som hon tänker i svart-vitt, och att hon i övriga frågor tänker i gråskala!

Ett till skäl för att Greta uttryckt sig som hon gör om barnbegränsningar, är att hon är mycket förtjust i bebisar och småbarn!

Greta var utpräglat mager när hon åkte till USA, men blev lite bättre på båten! Jag har ofta bett Greta att koppla av mera, både jag och andra i F4F har varit rädda för att hon ska bli utbränd!

Tyvärr får Greta lätt skuldkänslor, när hon kopplar av med att dansa och med att spela musik, båda är hon verkligt duktig i! Det enorma post- och mailberget är varken lätt för henne eller andra att hantera, och vi behöver nu hitta bättre lösningar.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-05-24 kl. 09:18.
2021-05-24, 09:18
  #33290
Medlem
Polackfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Håller med, det är en stor cirkus. Nån gång ska den väl ta slut. (Jag gillar också polacker, och Polen Sorry för OT)

Polacker ja Min uppfattning är att polacker inte köper Greta-skiten i samma utsträckning som många svenskar gör.

Greta är en fluga och lär dö så småningom. Det är väntan som är enerverande
F4F är bara ett gäng ekoterrorister så det är inte så konstigt att Gretus de Skenheliga är inblandad i den soppan. Greta stödjer ju AFA.
__________________
Senast redigerad av Polackfan 2021-05-24 kl. 09:21.
2021-05-24, 09:24
  #33291
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polackfan
Polacker ja Min uppfattning är att polacker inte köper Greta-skiten i samma utsträckning som många svenskar gör.

Greta är en fluga och lär dö så småningom. Det är väntan som är enerverande
F4F är bara ett gäng ekoterrorister så det är inte så konstigt att Gretus de Skenheliga är inblandad i den soppan. Greta stödjer ju AFA.
Käns lite som det berömda uttalandet från Ines Uusmann "Internet är bara en fluga"
2021-05-24, 09:28
  #33292
Medlem
Polackfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Käns lite som det berömda uttalandet från Ines Uusmann "Internet är bara en fluga"

Inte ens jämförbart.
2021-05-24, 09:30
  #33293
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Polackfan
Polacker ja Min uppfattning är att polacker inte köper Greta-skiten i samma utsträckning som många svenskar gör.

Greta är en fluga och lär dö så småningom. Det är väntan som är enerverande
F4F är bara ett gäng ekoterrorister så det är inte så konstigt att Gretus de Skenheliga är inblandad i den soppan. Greta stödjer ju AFA.
F4F och AFA är två helt separata organisationer, som verkar oberoende av varandra! Gemensamt är att vi båda två vill värna om miljön och om klimatet. F4F är noggranna med att arbeta på demokratisk grund. AFA liknar mera Greenpeace.
2021-05-24, 09:32
  #33294
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Käns lite som det berömda uttalandet från Ines Uusmann "Internet är bara en fluga"
Bra uttryckt, Squiden!
2021-05-24, 09:34
  #33295
Medlem
Polackfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
F4F och AFA är två helt separata organisationer, som verkar oberoende av varandra! Gemensamt är att vi båda två vill värna om miljön och om klimatet. F4F är noggranna med att arbeta på demokratisk grund. AFA liknar mera Greenpeace.

Vilket trams. F4F är ekoterrorister och tar gärna lagen i egna händer. Tycker sig stå över alla andra för den "goda sakens skull". Och fan om man inte tycker som F4F. Det för mig är fascism.

AFA har inget med Greenpeace att göra. AFA är rena terrorister. Punkt slut.
2021-05-24, 09:44
  #33296
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Får påminna om, att jag tidigare uttryckligen meddelat, att Greta EJ vill ha någon talesperson. Hon sa tidigare om detta, att bara Greta står bakom Greta! Hon har bara tidvis en presskontakt eller två presskontakter.

Jag är noggrann av mig, och vad jag uppfattade sa Greta nu precis det jag nu skrev om, att vi åtminstone skulle bli vegetarianer och helst bli veganer.

Anledningen till detta uttryck är förstås, att Greta vet väl om att långtifrån alla är beredda att bli veganer. Inte minst av diskussionen här i tråden, framgår det, att det blir inte lätt för många, att ens avstå från kött och fisk!

Sant är att veganer har det minsta ekologiska avtrycket. Tidigare har Greta därför önskat att alla ska bli veganer, så matfrågan är inte alls ny för henne!
Jag skulle vilja lyfta frågan ett steg längre än Greta, och det är om det är moraliskt rätt att äga, köpa och sälja djur.
En gång i tiden handlade man med människor.
Det sågs som helt naturligt.
2021-05-24, 10:08
  #33297
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag skulle vilja lyfta frågan ett steg längre än Greta, och det är om det är moraliskt rätt att äga, köpa och sälja djur.
En gång i tiden handlade man med människor.
Det sågs som helt naturligt.
Greta är delvis redan inne på detta spår. Hon talar om att vi utsätter djuren som vi äter, för ett ofattbart lidande, och säger i sitt nya videoinlägg argt, att vi tar livet av så många fiskar att vi inte ens orkar räkna dem, utan bara anger deras vikt! Hon talar i sitt videoinlägg även om att många djur kan planera och visa medkänsla. Underförstått att även djuren har ett medvetande, som vi ska skydda! Greta är en stor djurvän!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-05-24 kl. 10:13.
2021-05-24, 10:32
  #33298
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är delvis redan inne på detta spår. Hon talar om att vi utsätter djuren som vi äter, för ett ofattbart lidande, och säger i sitt nya videoinlägg argt, att vi tar livet av så många fiskar att vi inte ens orkar räkna dem, utan bara anger deras vikt! Hon talar i sitt videoinlägg även om att många djur kan planera och visa medkänsla. Underförstått att även djuren har ett medvetande, som vi ska skydda! Greta är en stor djurvän!
Hon har en poäng med att om vi skulle gå över till plantbaserad föda så minskar Co2 utsläppen med 8 miljarder ton om året. Det är en väldigt betydande siffra i sammanhanget.
Om det är det vi måste göra för att rädda planeten för kommande generationer ser jag detta som en möjlig snabb lösning.
Den globala köttlobbyn är dock en stor inflytelserik maktfaktor som inte drar sig för fulknep likt olje och tobakslobbyn som gemensamt är stora finansiärer till klimatförnekarrörelsen.

Vi kan inte både äta kakan och ha den kvar, vi måste ställa in oss på några dramatiska uppoffringar. Till att börja med Co2 beskatta kött kraftigt.
2021-05-24, 10:41
  #33299
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är delvis redan inne på detta spår. Hon talar om att vi utsätter djuren som vi äter, för ett ofattbart lidande, och säger i sitt nya videoinlägg argt, att vi tar livet av så många fiskar att vi inte ens orkar räkna dem, utan bara anger deras vikt! Hon talar i sitt videoinlägg även om att många djur kan planera och visa medkänsla. Underförstått att även djuren har ett medvetande, som vi ska skydda! Greta är en stor djurvän!
Intressant. Vi får ny info när du äntligen är med oss. Men det är klart såna nyheter om Greta retar ju gallfeber på belackarna av henne. Men inte mig emot.
Klimatsmartness och djurvänlighet verkar gå hand i hand hos många.
2021-05-24, 10:51
  #33300
Medlem
Giant Squids avatar
Vilka kontraster vi har med ungdomar nu för tiden. Jag upplever att inte bara Greta som har ett rättvisepatos liknande Astrid Lindgren. Står upp för de flesta frågor, klimat, snäll mot djur, barns psykiska ohälsa, vaccindiplomati, demokratifrågor, m,m. Det är många ungdomar som hyser samma åsikter som Greta.
Å andra sidan har vi en växande kultur med automatvapen, sprängningar, bilbränder narkotika och livsstilskriminalitet. Kontrasterna kunde inte vara större .

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback