2021-05-23, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Betyder inte det att hundarnas mat måste importeras från UK? Hur stort koldioxidavtryck har egentligen Greta-hundarna™ ifall de inte kan äta svenskproducerad hundmat?
Greta har själv sagt, att det är omöjligt att leva helt hållbart i dagens samhälle, men att hon önskar ett samhälle som ger större möjligheter för den enskilda individen, att leva hållbart!
2021-05-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Antyder? Du har ingen aning alltså?
Greta har som sagt blivit mera försiktig med att svara på personliga frågor, och jag kan EJ säga, att hon gör fel här. Greta har fått lära sig den hårda vägen, att tänka sig för mera, innan hon öppnar munnen! Detta behöver också jag tänka mera på, så även jag får vara mera försiktig!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-05-23 kl. 23:33.
2021-05-24, 00:38
Medlem
zurfarns avatar
Vågar man säga att Greta har helt fel?

Eller blir man då utesluten från samtliga s.k. sociala medier på hela jordklotet?

Inklusive FB?

Jag bara undrar, eftersom jag är en typisk KLIMATFÖRNERKARE,

Jag, en av dom som ska inte få finnas på denna jord. Som kör bensinbil. Först blev jag lurad att köra diesel, sen upptäckte Amerika (!) att utsläppen från diesel kunde döda människor. Kväveoxid.

Då bytte jag tillbaka till bensin. OK, mera CO2, men jag dödar inte människor, typ. Men man påstår att jag smälter isen på Antarktis.

OK. Och hela Europa kommer att bli översvämmat på grund av mig.

När Kina startar upp ett nytt kolkraftverk varje månad.

Fan, vilken jävla cirkus. Och så många som tjänat miljarder på galenskapen.
2021-05-24, 00:55
Medlem
Var lugn, vi i F4F tror att sanningen ska segra till slut och välkomnar en öppen ärlig debatt! Vi tror på demokrati!

Här kommer mera info om Gretas senaste ställningstagande om maten och klimatet! (Källa: DW)

"Known for starting the Fridays for Future climate movement, Greta Thunberg wants to see changes to food production and consumption in a bid to combat a trio of threats facing the world..."

https://www.google.com/amp/s/amp.dw....try/a-57633673
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-05-24 kl. 00:59.
2021-05-24, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon är den globala agendans talesperson. Den har redan börjat styra mot hungersnöd, nästa kris:

World Food Program får inte Nobelpris utan orsak.
Bill Gates blir inte USA:s störste markägare utan orsak.

http://www.snowleopard.info/global/g...02/#starvation

Visst är hon.

Sen är tydligen Gates besatt av Nobelpriset, nu trillade polletten ner ang. jordbruksmark-inköpen.
2021-05-24, 07:17
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon är den globala agendans talesperson. Den har redan börjat styra mot hungersnöd, nästa kris:

World Food Program får inte Nobelpris utan orsak.
Bill Gates blir inte USA:s störste markägare utan orsak.

http://www.snowleopard.info/global/g...02/#starvation

Citat:
Ursprungligen postat av BestOfTheBestSS
Visst är hon.

Sen är tydligen Gates besatt av Nobelpriset, nu trillade polletten ner ang. jordbruksmark-inköpen.
Ingen får längre Fredspriset för att de utträttat något. Priset delas ut om det passar den agenda som drivs för tillfället. Nobelpriset, Gates och Greta styrs i samma riktning. Om någon får ett pris är det för att det gynnar agendan.

Gates har blivit USA:s störste ägare av jordbruksmark. Han tar kontroll över resurserna på samma sätt som han gjorde för 15 år sedan när han började köpa in sig i läkemedelsindustrin.

Redan 2015 visste Gates att Corona/influensa skulle komma. Scrolla ned och se på bilden från hans TED-talk.
http://www.snowleopard.info/global/g...covid_response

Det har varit klart sedan ganska länge att nästa kris kommer att bli livsmedelsbrist. Det är främst Europa man försöker tvinga in i systemet. Vi har (hade) mindre, framgångsrika länder där folk fortfarande kan ha en chans att påverka politikerna. EU kommer att fortsätta kasta kriser på oss för att dra in pengar och skapa osämja i befolkningen.

Det gick inte så bra med flygskam. "Jaså har du varit på Kanarieöarna. Jag har varit hemma och tagit cykelturer."
Folk garvade åt det.

Nu blir det nog: "Är din hamburgare god? Jag åt just ett päron till middag. Greta brukar göra det. Såg att hungersnöden i Afrika nått nya toppnoteringar." Få se vad folk säger.

Slutmålet är att isolera oss. Vägen dit går ofta genom att skapa konflikter som accentueras genom kriser. EU har redan deltagit i att kasta på oss några
Citat:
EU m.o. is crisis: refugee crisis, euro crisis, Covid crisis, post Covid financial crisis, Brexit crisis, climate crisis, 2020 budget crisis (“rule of law”) …
Senast redigerad av wwr 2021-05-24 kl. 07:44.
2021-05-24, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ja, det stämmer att Greta då bara gick till Mynttorget på morgonen innan hon började sina lektioner.

Sedan drog Gretas skola ned lektionerna till att omfatta bara en enda dag i veckan, p g a smittskyddsskäl, så hon fick mest plugga hemma, vilket hon i och för sig är verkligt bra på.

Hon har länge även varit särskilt intresserad av böcker om personlig utveckling.

Hur det blir framöver med lektionerna, är mycket osäkert, som Greta själv har konstaterat. Vad händer nu med Covid-19!?

Greta säger dock, att hon snart har ett långt sommarlov med nya spännande möjligheter. Hon är särskilt angelägen om, att de viktiga F4F-demonstrationerna på Mynttorget börjar igen.

Många gånger har vi aktiva i F4F Sweden rest långt för att få vara med på mötena på Mynttorget, som alltså är ett viktigt centrum för F4F Sweden. Rätt ofta har vi även träffats efteråt och då fikat, inspirerat varandra samt planerat en hel del.

Ansiktsmaskerna används av smittskyddsskäl. Dessa är dock inte alls Gretas värsta huvudvärk. Hon själv behöver använda medicinska skyddsmasker för att skydda sig själv, hon tillhör en riskgrupp.

Vad tyckte du om Gretas nya mat- och klimatvideo!? (Länk ovan till den). Något som nu kan förbättras!?

God morgon, Inspiratoeren, och tack för svaret!

Men då har alltså Greta brutit sitt löfte att skolstrejka tills Sverige följer Parisavtalet... Hon strejkar numera bara när hon inte har lektioner. (Påminner om en grupp flyktingar- eller kanske ”flyktingar” för några år sen som hungerstrejkade mellan måltiderna för att de hade hamnat på någon mindre ort i stället för Sthlm, Gbg eller Malmö ...).

Om hon själv inte längre skolstrejkar, är det då inte lite fult att låta sig fotograferas med skylten varje fredag och ge intryck av att hon faktiskt gör det? Och om inte Greta skolstrejkar, hur kan hon då förvänta sig att andra ska göra det?

Munskydd behöver enligt många experter inte alls användas utomhus. Men Greta har kanske letat upp någon obskyr expert som rekommenderar fladdrande sådana?

Jag ska gärna kolla länken och återkomma!
2021-05-24, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Greta i ett långt inslag på Aktuellt där man försöker lyfta fram henne som någon slag auktoritet på området. Det finns människor som har studerat miljö- och klimatfrågor längre än Greta har levt - infantiliseringen av samhällsdebatten skrider på!

Det stämmer tyvärr. Ett annat exempel på infantiliseringen är ”fjortisen” Annie Lööf. Dessvärre har Aktuellt en annan agenda än att ha en öppen och hederlig debatt. De vill inte informera om klimatet och låter hellre en tonåring framstå som expert än att bjuda dit en riktig. Men det har också retat upp många.

Citat:
Du har faktiskt fel, Greta begärde nyligen av Biden att han skulle stoppa alla nya tillstånd för olje- och gasutvinning, tyvärr vägrade Biden att gå med på detta.

Så Biden vägrade att gå med på Gretas krav. How dares he?

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är en nivå som typ Dalai Lama och Jultomten ligger på kändismässigt. Hon är en megastar, kändisarnas kändis.

Skillnaden är att ingen av de båda andra förväntas ”rädda Planeten”.

Citat:
Hon tycker även, att USA borde göra mycket mera åt den svåra konflikten mellan Israel och Palestina. d!

Har Greta själv några förslag på hur den svåra konflikten kan lösas?

Jag utgår från att hon även är bekymrad över läget vid mexikanska gränsen, att Biden brutit sitt löfte om murbygget, att inflationen stiger och arbetslösheten likaså i USA. Enligt uppgift har de även trappat upp kriget i Syrien och många fruktar ett maktvakuum i Afghanistan när de ska dra tillbaka sina trupper. Med tanke på att hon uppmanade folk att rösta på honom så hoppas jag att hon ger honom en riktig avhyvling även för detta. Att bara låtsas som att man ska följa Parisavtalet kan väl inte uppvägas av allt det negativa? Och så länge det inte går med fysiska möten kanske de kan ha lite videokonferenser?
2021-05-24, 08:47
Medlem
Greta verkar även vilja skolstrejka, när hon har sommarlov, vilket hon också gjort förut! Hon sa ju nu, att det kommer ett långt spännande sommarlov för henne...! Kolla min tidigare länk!

Hon kanske till och med gör en ny intressant resa? Vem vet?

Vad som har hänt är förstås, att Greta upptäckt, att det är viktigt att hon skaffar sig en god utbildning för framtida behov. Hon kan få högre internationella uppdrag i framtiden, och behöver då ha en kvalificerad utbildning som grund. Kanske kommer hon att gå på UD:s diplomatutbildning, då hon numera rätt ofta deltar i internationella toppmöten.

Kina var ju förbannad även på, att hon skämtsamt rätt ofta kallats för miljöprinsessa. Vem vet, Greta kanske på riktigt får prinsessas titel i framtiden, som en god bas i förhandlingarna!

Eftersom Greta ju sa, att Biden var den av stats- och regeringscheferna som hon hade bäst personlig kontakt med, verkar de ha haft en hel del kommunikation. Greta brukar dock för det mesta hålla tyst om vad som sägs i sådana högnivåsamtal, då hon menar att de främst är privata. Diplomater resonerar som bekant ofta så, för att man ska kunna tala mera fritt!

Hur som helst har Greta nu fått ett värdefullt stöd i sin bestämda åsikt om, att USA behöver göra betydligt mera i konflikten mellan Israel och Palestina. USA:s tidigare utrikesminister instämmer nu i detta!

"USA:s förra utrikesminister Madeleine Albright tycker att USA:s och Europas ledare borde anstränga sig ännu mer för att lösa konflikten mellan Israel-Palestina. Hon prisar president Joe Bidens bidrag till den vapenvila som slutits mellan Israel och palestinska Hamas.

– Jag tror på godheten i Amerikas styrka, säger Albright i en intervju med DN."

https://www.dn.se/varlden/madeleine-...na-konflikten/
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-05-24 kl. 09:00.
2021-05-24, 08:54
Medlem
Polackfans avatar
Så länge skithusmedia backar upp snorungen Greta kommer vi få dras med henne. Vilken cirkus allt detta är.
2021-05-24, 08:56
Medlem
Citat:
Kollade igen, 3M har nu andningsskydd i FFP 3-klassen även för barn, dock med lång leveranstid.

Om ni hade beställt till henne när pandemin uppstod för drygt ett år sen kanske de hade hunnit komma. Och precis som Osynlige.mannen påpekade så kan ju viruset även smitta via ögonens slemhinnor. Varför använder hon då inte visir?

Citat:
Greta är så utpräglad mager, så att hon därför tillhör en riskgrupp. Om SVT sa att hon inte tillhör en riskgrupp, så sa de fel. Det är välkänt i vården att de som har dålig nutrition får ett sämre immunförsvar!

Men hon var inte utpräglat mager när hon åkte till USA. Har ni lagt för stor börda på henne? På båten dit grät hon och sa att det var ett ”för stort ansvar”.

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ja, men det är väldigt ovanligt. Men om nu Greta™ tillhör en riskgrupp så borde hon väl vara vaccinerad sedan länge? Själv tillhör jag kategori 4 (18-59 år) och jag är redan vacccinerad. Eller är Greta™ anti-vaxxer?

Om Greta har betalat en miljon av sina surt hopsparade veckopengar till vaccin åt andra kan hon väl inte avstå från att ta den själv? Det vore ju dubbelmoral på samma sätt som skolstrejkerna. Och rekommendationerna är ju att folk i riskgrupper ska vaccinera sig. Vi får utgå från att att Greta ”listens to the science”, hennes gamla vanliga mantra. Om t.ex Biden och Löfven kan låta sig fotograferas när de tar emot sprutan borde väl inte Greta vara sämre. Hon kanske t.o.m övertygar någon som tidigare har tvekat?

Citat:
Greta betonar dels att de fattiga har mycket mindre miljö- och klimatavtryck än de rika, dels betonar hon att hårda barnbegränsningar skulle vara orätt mot våra små bröder och systrar, som Greta uttrycker det.

Antar att Greta med de orden, är helt emot djupt inhumana tvångsaborter och tvångssteriliseringar, som varit mycket vanliga bland annat i Kina.

Nog för att Greta själv sagt att hon ser saker i svart och vitt. Annars borde hon insett att det finns mellanting mellan en klok familjeplanering och tvångsaborter och -steriliseringar. Hennes gode vän Attenborough har ju talat mycket om problemet med befolkningsökningen.

Citat:
Greta har själv sagt, att det är omöjligt att leva helt hållbart i dagens samhälle, men att hon önskar ett samhälle som ger större möjligheter för den enskilda individen, att leva hållbart!

Samtidigt har Greta sagt att CO2-utsläppen måste ner till noll. Hur går det ihop? Ur CO2-synpunkt vore det mest realistiska att hennes hundar och ridhästar fick en spruta och kunde somna in för alltid. Att resa kan hon förstås bara glömma.
2021-05-24, 09:05
Medlem
Citat:

Att Greta är väldigt smal beror EJ på hennes miljö- och klimatengagemang, utan på helt andra faktorer!

(...) Tror EJ att hon ens skulle önska sin värsta fiende att ha ätstörningarna, de medför ofta både ångest och depression, och är ofta en tung börda för den drabbade!

Enligt Greta själv började hon matvägra efter att ha sett filmer om miljöförstöring. Att hon periodvis är väldigt smal tycks i alla fall inte genetiskt.

Vad som är hönan eller ägget i fråga om olika psykologiska och psykiatriska symptom kan förstås diskuteras.

Citat:
Ursprungligen postat av Polackfan
Så länge skithusmedia backar upp snorungen Greta kommer vi få dras med henne. Vilken cirkus allt detta är.

Håller med, det är en stor cirkus. Nån gång ska den väl ta slut. (Jag gillar också polacker, och Polen Sorry för OT)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in