Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-13, 14:29
  #31861
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja, jag läser mellan raderna, det är helt korrekt, men i texten står också tydligt att flera andra människor har varit med redan innan start, eftersom den här ”bekanta” visste om strejken och dessutom ville att strejken skulle filmas.
Utöver det var ju strejken i daglig media redan från start, och även Ingemar Rentzhog ”råkade träffa på Greta” under en helt random promenad. Och så vidare.
Det har inte slagit dig att den här bekanta kanske är en familjemedlem till Greta som nämnt det till någon. Vilket är helt normalt. Gretas strejk blev ju viral omgående just för att folk tyckte det var en häftig grej att dela, inte heller det är något konstigt. Stockholms kulturliv är en ganska liten ankdamm och även jag känner till mycket som pågår i olika sammanhang som begås utav den och dens anhörig i olika kulturprojekt eller aktioner av olika slag. Alla är connectade med alla i väldigt få steg.
2020-11-13, 14:33
  #31862
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Nähä. Du tror jag verkligen är en SR/SVT/Aftonbladet/DN/SVD/Expressen mm-konsument? Det är jag inte. Har varit naturligtvis. växte upp med sådant här på 1980-talet. Men det var mer intressant då, bättre kvalitet och jag såg inte en massa as till propagandister så fort jag tittade på TV eller läste tidningen.

Idag är det för ointressant alltihop och dessutom vill jag inte göda pack.



Har inga sådana här abonnemang.
Jag tror man kan få en sk, free trial och sedan säga upp abonnemanget direkt på just den siten. Men den kommer garanterat finnas att ladda ner och streama på alternativa ställen redan i helgen.
2020-11-13, 14:45
  #31863
Medlem
Jag såg genom hela https://www.bitchute.com/video/9Jpk8Ix1CCg/

Och där får man ju veta sanningen om Greta. På engelska - förklarat på barnspråk så att alla fattar.
2020-11-13, 14:45
  #31864
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det har säkert varit framme i tråden tidigare.

Men nu finns det en fucking film om kommunistiske idiot Greta.

I Am Greta https://www.imdb.com/title/tt10394738/ betyg 3.2

Sveriges oscarbidrag

Critical reception
I Am Greta holds a 79% approval rating on the review aggregator website Rotten Tomatoes, based on 43 reviews, with a weighted average of 6.89/10. The website's consensus reads, "Audiences might not learn anything new from I Am Greta, but its stirring chronicle of the young activist's efforts is inspiring."On Metacritic, the film holds a rating of 63 out of 100, based on 10 critics.
2020-11-13, 14:50
  #31865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Sveriges oscarbidrag

Critical reception
I Am Greta holds a 79% approval rating on the review aggregator website Rotten Tomatoes, based on 43 reviews, with a weighted average of 6.89/10. The website's consensus reads, "Audiences might not learn anything new from I Am Greta, but its stirring chronicle of the young activist's efforts is inspiring."On Metacritic, the film holds a rating of 63 out of 100, based on 10 critics.

Haha på imdb var det ju ändå >2000 röster

Vi får se vad betyget blir efter en längre tid - så att man kan få fram statistiska underlag med en Z axel som betyder tid. Kommer betyget 3.2 gå upp eller ner. Vi får väl se - förmodligen kommer varenda woke person i hela USA rösta upp. Imdb kommer plötsligt få 3 miljoner nya medlemmar - som tycker filmen är det bästa som hänt sedan skivat bröd!
__________________
Senast redigerad av Whistlehead 2020-11-13 kl. 15:04.
2020-11-13, 14:59
  #31866
Medlem
Greta påminner mig lite om en utomjording som ska diktera för regeringar och människor hur världen ska vara. Allt hon säger är naturligtvis sant och säger vi emot henne så blir vi "beamed to death", hennes anhängare kan liknas vid rymdfarkoster som har tagit över hela jorden. Ja, det känns som ett avsnitt från V.
2020-11-13, 15:26
  #31867
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Greta påminner mig lite om en utomjording som ska diktera för regeringar och människor hur världen ska vara. Allt hon säger är naturligtvis sant och säger vi emot henne så blir vi "beamed to death", hennes anhängare kan liknas vid rymdfarkoster som har tagit över hela jorden. Ja, det känns som ett avsnitt från V.
Det var en träffande liknelse. Skräckfilmsscenariot med någon unge som har kontakt med den andra sidan har alltid legat nära till hands.

Enligt klimatagendan måste vi alla även minska födointaget så att de i U-länderna kan äta mer kött. Av bildmaterialet i färsk artikel framgår att Greta och hennes undersåtar håller sig trådsmala.
https://www.dagensmedia.se/medier/da...ett-femtiotal/
2020-11-13, 16:13
  #31868
Medlem
Apropås manipulera filmer...Så var det ju en film som heter Flashback
https://www.imdb.com/title/tt0099581/

Som alla Flashback medlemmar blev med i Imdb och röstade upp siffrorna krafigt - tills Imdb insåg att det var en massiv kampanj från Sverige - och behöll det gamla betyget och ogiltigförklarade det hela...tydligen...haha
2020-11-13, 17:02
  #31869
Medlem
Giant Squids avatar
Nu är "I am Greta" ute som torrent.
2020-11-13, 18:35
  #31870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nu är "I am Greta" ute som torrent.

https://proxyrarbg.org/torrent/vfmhq25
2020-11-13, 18:39
  #31871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Sveriges oscarbidrag

Critical reception
I Am Greta holds a 79% approval rating on the review aggregator website Rotten Tomatoes, based on 43 reviews, with a weighted average of 6.89/10. The website's consensus reads, "Audiences might not learn anything new from I Am Greta, but its stirring chronicle of the young activist's efforts is inspiring."On Metacritic, the film holds a rating of 63 out of 100, based on 10 critics.
Nu har betyget för filmen om Greta™ sjunkit till 3,1/10 på IMDb efter 2077 röster. Audience score hos Rotten Tomatoes är 1,39/10 efter 23 röster. Det känns inte som att filmen kommer att bli någon megasuccé direkt. Lite som klimatdemonstrationerna. I min (medelstora) hemstad brukar det röra sig om ett dussin medelålders miljöpartister.

Själv ger jag inte en film (oavsett ämne) som ligger under 6/10 på IMDb ens en chans. Min tid är för värdefull för att titta på skräp.
__________________
Senast redigerad av Osynlige.Mannen 2020-11-13 kl. 18:44.
2020-11-14, 12:58
  #31872
Medlem
Efter ca 12 timmar så har "I am Greta" betyget 5.7....2470 röster..(jämfört men betyget 3.2 2077 röster)

Ni fattar ju själva vilken bluff det hela är.. här kan en statistiker gå bananas.
__________________
Senast redigerad av Whistlehead 2020-11-14 kl. 13:11.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback