Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-12, 10:08
  #31849
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Guardian är ett annat exempel på massmedia att bojkotta.

Det man gör är att veta i förväg, när det gäller TV och tidningar, vilka som ges utrymme där. Vet man att Greta "intervjuas" så tar man inte i tidningen med tång eftersom man inte vill se den uppkäftiga krävande lilla slynan. Hon har inget som helst roligt budskap att komma med iallafall.

Dessutom är hon en obildad typ. Har inte fyllt 20 och är mest bara en klimathysteriker. Tråkig människa med en vidrig mor och vidriga uppbackare såsom George Soros. George Soros får helst själv svälta. Det vill jag se, se honom svälta ihjäl eftersom det den gubben behöver fram till döddagar (när som helst) är kött.
Lite lustigt tycker jag med sådana som ska bojkotta allt så fort det dyker upp en nyhet som man av någon anledning inte gillar. Detta trotsbeteende brukar ju ändo aldrig ske när det kommer till kritan

Men imorgon fredag den 13, (otursdagen märkligt nog) är det premiär på filmen I am Greta, streamas på Hulu, jag antar att du köpt ett abonnemang som du sen kan bojkotta.
__________________
Senast redigerad av Giant Squid 2020-11-12 kl. 10:31.
2020-11-12, 11:14
  #31850
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag undrar när hon ska börja ses som en belastning av klimatrörelsen. Johan Rockström har t.ex sagt att det inte finns anledning att ha klimatångest. Jämför det med Gretas ”I want you to feel the fear that I feel every day”. Än så länge väljer många ändå att tro på hennes alarmistiska version.

Tror att det var en enorm miss av henne att blanda in politik. Rimligen finns det många seriösa forskare som inte alls uppskattar fjortisbeteendena hos aktivisterna. Och många av oss ”vanliga” människor vänder henne ryggen.

Själv ska jag dock med glädje läsa DN när det beger sig och se vad hon tar upp och vilka forskare hon intervjuar. Det kan förhoppningsvis bli en intressant debatt efteråt. Är inte så säker på att den helt kommer att bli till Gretas fördel.
Greta kanske inte kommer intervjua och skriva så många artiklar själv utan leda det redaktionella arbetet.
Undrar om DN kommer släppa en engelsk version online utav Gretanumret, det skulle kunna bli uppmärksammat.
Jag tycker redan att DN skriver lite lite mer om klimatkrisen, om än bara lite. Idag får vi läsa om de klimatkriminella norrmännen som vill utöka sina olje och gasfält upp i Arktis. Dom ansvariga tycker jag går att likna vid vanliga kriminella, nästan värre än gängskjutningar m,m,. Dom förstör för framtida generationer.
Många miljöorganisationer har protesterat mot norrmännen, även Greta som dessutom donerat pengar till just detta.
Trevlig läsning.

Unik klimaträttegång i Norge om oljeutvinning i Arktis
https://www.dn.se/varlden/unik-klima...ning-i-arktis/
2020-11-13, 08:47
  #31851
Medlem
Gretas skolstrejk var uppenbarligen välplanerad och många var inblandade från start, även den här filmaren var tydligen med från start och skyller på ”en gemensam bekant” som tipsade om Gretas ”lilla strejk”:

https://www.expressen.se/nyheter/kli...mycket-ansvar/

”Samma dag som Greta Thunberg i augusti 2018 satte sig utanför Riksdagen och klimatstrejkade med sin skylt började Nathan Grossman dokumentera henne med kameran.
– Det var en gemensam bekant som berättade att Greta skulle göra en liten strejk och jag tänkte att jag skulle ge projektet ett par dagar för att se om hennes karaktär hade bäring. I början var hon ganska blyg, men hon lyckades redan då koka ner klimatkrisen till konkreta uttalanden. I det läget insåg jag dock inte att det skulle bli en storfilm, förklarar Nathan Grossman med ett skratt över videolänk.”
2020-11-13, 12:49
  #31852
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Gretas skolstrejk var uppenbarligen välplanerad och många var inblandade från start, även den här filmaren var tydligen med från start och skyller på ”en gemensam bekant” som tipsade om Gretas ”lilla strejk”:

https://www.expressen.se/nyheter/kli...mycket-ansvar/

”Samma dag som Greta Thunberg i augusti 2018 satte sig utanför Riksdagen och klimatstrejkade med sin skylt började Nathan Grossman dokumentera henne med kameran.
– Det var en gemensam bekant som berättade att Greta skulle göra en liten strejk och jag tänkte att jag skulle ge projektet ett par dagar för att se om hennes karaktär hade bäring. I början var hon ganska blyg, men hon lyckades redan då koka ner klimatkrisen till konkreta uttalanden. I det läget insåg jag dock inte att det skulle bli en storfilm, förklarar Nathan Grossman med ett skratt över videolänk.”
Ja den filmaren är Nathan Grossman som gjort dokumentären "I am Greta", som har världspremiär idag på streamingtjänsten Hulu.
Biopremiär i sverige den 20 november, och då medverkar b,l,a dokumentärfilmaren i ett livesänt samtal på biograferna kl, 18. Före filmen börjar antar jag.
2020-11-13, 12:53
  #31853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja den filmaren är Nathan Grossman som gjort dokumentären "I am Greta", som har världspremiär idag på streamingtjänsten Hulu.
Biopremiär i sverige den 20 november, och då medverkar b,l,a dokumentärfilmaren i ett livesänt samtal på biograferna kl, 18. Före filmen börjar antar jag.

Så redan innan första strejkdagen hade man förberett med dokumentärfilmare och allt...
2020-11-13, 12:56
  #31854
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Så redan innan första strejkdagen hade man förberett med dokumentärfilmare och allt...
Nathan Grossman besvarar din fråga i artikeln du själv länkade.
2020-11-13, 13:29
  #31855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nathan Grossman besvarar din fråga i artikeln du själv länkade.

Jag ställde ingen fråga, det framgår hur tydligt som helst att Gretas strejk var planerad och organiserad av vuxna runtomkring henne.

Nathan Grossman, gick på Stdh, jobbat på B-reel. Inte ägnat sig särskilt aktivt åt klimatfrågan innan han blev ”tipsad av en gemensam bekant” om Gretas strejk.
2020-11-13, 13:37
  #31856
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag ställde ingen fråga, det framgår hur tydligt som helst att Gretas strejk var planerad och organiserad av vuxna runtomkring henne.

Nathan Grossman, gick på Stdh, jobbat på B-reel. Inte ägnat sig särskilt aktivt åt klimatfrågan innan han blev ”tipsad av en gemensam bekant” om Gretas strejk.
Jaså framgår allt detta tydligt. Du verkar läsa in en hel del egna antaganden mellan raderna. Vad som framgår säger ju Nathan, att han hade blivit tipsad utav en bekant om att Greta skulle köra en liten strejk utanför riksdagshuset. Inte att någon vuxen planerat eller organiserat själva gärningen.
2020-11-13, 13:54
  #31857
Medlem
wwrs avatar
Greta är alldeles för vek när hon begär "the real zero". Det räcker inte att nå en nollnivå. Vi måste minska koldioxidhalten i luften ... säger The Guardian.
Citat:
Governments urged to go beyond net zero climate targets
https://amp.theguardian.com/environm...limate-targets
2020-11-13, 14:07
  #31858
Medlem
Det har säkert varit framme i tråden tidigare.

Men nu finns det en fucking film om kommunistiske idiot Greta.

I Am Greta https://www.imdb.com/title/tt10394738/ betyg 3.2
2020-11-13, 14:07
  #31859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jaså framgår allt detta tydligt. Du verkar läsa in en hel del egna antaganden mellan raderna. Vad som framgår säger ju Nathan, att han hade blivit tipsad utav en bekant om att Greta skulle köra en liten strejk utanför riksdagshuset. Inte att någon vuxen planerat eller organiserat själva gärningen.

Ja, jag läser mellan raderna, det är helt korrekt, men i texten står också tydligt att flera andra människor har varit med redan innan start, eftersom den här ”bekanta” visste om strejken och dessutom ville att strejken skulle filmas.
Utöver det var ju strejken i daglig media redan från start, och även Ingemar Rentzhog ”råkade träffa på Greta” under en helt random promenad. Och så vidare.
2020-11-13, 14:27
  #31860
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Lite lustigt tycker jag med sådana som ska bojkotta allt så fort det dyker upp en nyhet som man av någon anledning inte gillar. Detta trotsbeteende brukar ju ändo aldrig ske när det kommer till kritan

Nähä. Du tror jag verkligen är en SR/SVT/Aftonbladet/DN/SVD/Expressen mm-konsument? Det är jag inte. Har varit naturligtvis. växte upp med sådant här på 1980-talet. Men det var mer intressant då, bättre kvalitet och jag såg inte en massa as till propagandister så fort jag tittade på TV eller läste tidningen.

Idag är det för ointressant alltihop och dessutom vill jag inte göda pack.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men imorgon fredag den 13, (otursdagen märkligt nog) är det premiär på filmen I am Greta, streamas på Hulu, jag antar att du köpt ett abonnemang som du sen kan bojkotta.

Har inga sådana här abonnemang.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback