Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Utan massmedial exponering är Greta en absolut nobody.
Vem hade vetat vem hon var om hon INTE hade visat upp sig och rest kors och tvärs?
Tack för länken

Jag håller också med om att Greta verkar vid gott humör och ser förhållandevis pigg ut. Hon verkar väldigt gullig och ofta sympatisk. T.ex när hon talar om svanar eller berättar om att vara ”annorlunda”. Hon ligger väl inte alls i någon säng, som någon påstod, utan sitter påklädd i en soffa.
1. Hon berättar om sitt klimatengagemang som vaknade till liv efter en filmvisning i skolan om svältande isbjörnar. Kan inte länka från mobilen men googla gärna på t.ex starving polar bears fake. Dvs, hennes ångest och depressioner kan åtminstone delvis ha orsakats av lögnaktig propaganda.
Greta är ett offer för ensidig alarmism som hon sen okritiskt sprider vidare till yngre barn.
2. Det låter på henne som om skolstrejkerna var hennes eget förslag. Undrar vad Bo Thorén säger om det...
3. Hon påstår att FFF var väldigt tidiga med försiktighetsåtgärder vid Coronapandemin. Det är ju inte sant! Hon uppmanade personligen till stora demonstrationer i Frankrike när stora folksamlingar redan var förbjudna. Sen satte ”personal reasons” plötsligt käppar i hjulet. Här är hon direkt ohederlig.
Du tycker ju själv att Greta borde spela, sjunga och dansa mer. Varför startar inte DU en insamling? Tror upptiktigt att du skulle lyckas galant. Hur går det med dina anmälningar av Magda Gad? Lätt att säga åt andra vad de borde göra.
Vet inget om stiftelselagar men föreställer mig att man inte kan skjuta upp redovisning och skatteinbetalningar särskilt länge. Så förhoppningsvis borde pengarna bli tillgängliga inom en ganska snar framtid.
Enligt dig har ju inte redovisningen eller transparensen funkat inom FFF så hoppas att det går rätt till med Gretas personliga ekonomi
Ja, det är stort att hjälpa andra till ett bättre liv.
Greta hade troligen mått bättre om ingen klimatalarmist hade spritt fejkade isbjörnsfilmer (se ovan). (Eller också hade hon projicerat sina problem på något annat.) Själv tutar hon i små barn att de inte har någon framtid om de inte skolstrejkar eftersom vuxenvärlden skiter i dem. Tänker du aldrig att det är ett problem?
Om du verkligen ville att hon skulle må bättre så kunde du försöka med att ge henne böcker och texter som ger en bredare och mer sansad världsbild. Eftersom hon tycks lita på den korrumperade IPCC kanske du kan nyansera hennes missförstånd?
Vi är nog många som gärna stället upp med länk- och boktips

När jag tittar igen på videon, ser jag också att Greta sitter påklädd i en soffa. Första gången jag såg den längre videon hade jag inte på mig mina glasögon och såg suddigt!
I och för sig, så kan det vara en bäddsoffa, det vet jag dock inte. Gulligt som sagt, när Greta säger att hon skulle vilja vara en svan, för att de dels kan vara både i luften, i vattnet och på marken och dels för att svanparen brukar hålla ihop för livet. Du får gärna komma med några bok- och länktips, men kom ihåg att Greta föredrar att läsa böcker och artiklar av etablerade forskare.
Du har rätt i att FFF-demonstrationerna avbröts på ett rätt sent stadium, trots många varningar till Greta från både mig och andra. -EU-parlamentet hann ju till exempel stängas för utomstående, innan demonstrationerna avbröts. Här har Greta antingen svårt, att säga som det är av skuldkänslor eller luras i viss mån för att hon är rädd för att sanningen ska skada eller bäggedera, trots att hon ju sagt att de som har Aspberger inte kan luras utan säger som det är.
Tror att min unga vän som är läkare här får rätt, hon sa torrt, att jag har aldrig varit med om en unge som inte försökt att luras, Asperger eller ej!
Det har nu visat sig att det land som vägrade att tillåta större massmöten på internationella kvinnodagen, Portugal, fick långt mindre smittspridning av Covid-19, än de övriga Medelhavsländerna som Spanien som tyvärr tillät större massmöten.
Greta som läser även vetenskapliga nyheter tror jag här skäms som ett litet barn, och har svårt för att erkänna felet, men hon skulle växa mycket som både människa och ledare om hon sa, att vi borde ha avbrutit strejkerna tidigare och handlade fel!
Kom även ihåg, att Greta är inte bara en liten sak, som hon själv säger skämtsamt, hon är en känslig liten sak! På båtarna till havs sov hon 12--14 timmar per dygn, så efter att ha arbetat hårt en tid, behöver hon ordentlig vila!
Ett till faktafel gör Greta i den långa intervjun, som jag råkar veta då jag blev med i FFF mycket tidigt. Greta hade EJ behövt sitta ensam vid riksdagen de första gångerna. Det fanns faktiskt några som var beredda att redan de första gångerna sitta bredvid Greta och också erbjöd sig, att göra detta. Greta valde dock att ej tacka ja till detta erbjudande, utan satte sig ensam utanför riksdagen som bekant. Hon förstod att det skulle slå betydligt bättre i media, med en ensam tapper liten tjej mot hela världen!
De som kom med erbjudandet förebrådde sedan Greta för, att hon inte sagt som det egentligen var och Greta bad om ursäkt, men sa sedan inget mer. Då blev de andra sura och tyckte, att det här var ett så pass allvarligt misstag, att Greta borde förklara sig ordentligt, och att det inte räckte med att hon bara bad om ursäkt. Greta blev dock då som en mussla som stänger sina skal och vägrade att säga något mera!
Så det verkar som att det händer, att Greta omformar verkligheten efter sina egna behov!
Vad gäller insamlingar, har jag förut misslyckats med sådana, så jag föredrar att folk som kan detta bättre än jag sätter igång!
Vad gäller Magda Gad skulle det få bäst effekt, om Greta anmäler själv Magdas inlägg. Vi får se vad Gretas ställningstagande blir!