Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-30, 22:57
Medlem
Med det nya inlägget på Twitter, vill Greta återigen betona sitt oberoende!

Det händer faktiskt att Greta svarar på Twitter, även om det numera är ovanligt.

Tjejen är så populär, att hon numera får så mycket som mellan tusen och tvåtusen meddelanden varje dag, så det är en svår utmaning för Greta, att ens hinna läsa meddelandena! Några goda råd?
2019-08-30, 22:59
Medlem
Stackars barn.
2019-08-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
För barn förstår inte och kan inte. Eller hur var det? Var det inte du som var en dum medelmåtta som försöker upphöja dig själv för att se ner på verklig begåvning?

Ja, det var antagligen jag som har utnämnts till en dum medelmåtta. Någon måste väl vara det? Medelmåttor är väl f.ö. per definition de flesta av oss. Är det bara ni andra som får yttra er i ett debattforum?

Däremot tror jag inte att jag försöker ”upphöja mig själv”. Jag har lärt mig att läsa kritiskt och ifrågasätta och det räcker ganska långt.

Om du läste på om IPCC och skumrasket bakom kulisserna skulle du också framstå som lite mindre enögd. Jag kan gärna länka några titlar - gratis bara för dig, kompis
2019-08-30, 23:06
Medlem
Citat:
Nej, nej, nej! Jag såg rätt och du förstår inte. Du var inte där, hade inte mätt och förstår inte vad som händer.

Men det var alltså först efter att du hade lyssnat på Greta i typ maj i år som du förstod vad som händer, trots att du hade mätt på plats? Eller ägde glaciärbesöket rum så sent som den här sommaren?
2019-08-30, 23:07
Medlem
Om Gretas luvtröja, en luvtröja som utdelats av en svensk skola, är en svensk luvtröja!
2019-08-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Men det var alltså först efter att du hade lyssnat på Greta i typ maj i år som du förstod vad som händer, trots att du hade mätt på plats? Eller ägde glaciärbesöket rum så sent som den här sommaren?
Nej jag tror inte dina bloggförslag förslår något mot den samlade expertis som stöder Greta. Sov gott!
2019-08-30, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag mätte ingenting, men såg på 70-talet var andra hade mätt i många, många år.
2019-08-30, 23:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag mätte ingenting, men såg på 70-talet var andra hade mätt i många, många år.
På 70-talet trodde alla att det var en hotande istid på gång.
2019-08-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ja, du ärså duktig så. På att märka ord och analysera texter. Du känner till debatten, men förstår ändå inte. Om du förstod skulle du inte motarbeta Greta.

Om du inte vill svara på frågan är det ingen ide att du fortsätter skriva till mig det blir bara massa trams...
2019-08-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Förvirra inte smultronsmurfen nu med massa jobbiga formuleringar.
Fast nu var det ju lehs som var förvirrad och misstolkade min fråga men bra försök
2019-08-30, 23:18
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
På vilket sätt har hon varit "framgångsrik"?

VAD har hon egentligen åstadkommit?

Förutom att få likes på sociala medier och synas på bild med kändisar? VAD är det som måste göras rent konkret? Greta har inte åstadkommit nånting och hon har inga lösningar och inga svar!

Hon har säkerligen fått många köttätare världen över att konvertera till att bli veganer/vegetarianer (hon föregår med gott exempel, genom att själv ha slutat äta djur), vilket är utmärkt, då forskningen anser köttätandet vara den med råge största CO2-boven!

Senast redigerad av Död o återfödd 2019-08-30 kl. 23:28.
2019-08-30, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Om du inte vill svara på frågan är det ingen ide att du fortsätter skriva till mig det blir bara massa trams...

Välkommen till Lehs värld God dag yxskaft och personangrepp huller om buller. Krydda med en dos Svante Arrhenius, några icke namngivna, världsledande forskare och lite Bibelhänvisningar plus en sjujäkla energi 24/7.

Inte undra på att den här tråden har blivit ett glädjeämne utan dess like. Underhållning och folkbildning på högsta nivå. Må den leva och frodas länge, länge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in