Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faurgir
Borde vara med på Howard Stern i NY. Eller The Late Show med Stephen Colbert som tidigare var David Letterman.

På västkusten borde det vara late late show med James Corden och The Ellen show

Majoritet av dessa program är vänster/demokrat passar Greta som hand i hansken

Sen finns det ett par morgonprogram som TV4 nyhetsmorgon
Ge de inte idéer på vilka som ska intervjua Gretchen.
2019-08-30, 22:25
Medlem
Nytt inlägg från Greta!

"I sometimes hear that my name or image is being used for commercial purposes. I have never given consent to any company or organisation to do so. Nor am I interested in such collaborations in the future. If you see any such examples please let me now."
2019-08-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jag förstod konsekvenserna av användning av fossila bränslen i maj i år och har inte tankat en droppe i bilen sedan dess.

Men det Greta säger är ju faktiskt inga nyheter. Du måste väl ha funderat en del när Al Gore och IPCC fick Fredspriset redan för 12 år sedan. Du måste ha hört om många olika undergångsscenarier i flera decenniers tid - var du inte orolig på 1970-talet när ”alla forskare” varnade för den kommande istiden? För en global svält före millennieskiftet?

Har du inte lyssnat på intervjuer med MP, som väl suttit i riksdagen i runt 30 år? Har du inte läst en dagstidning förrän i maj i åt och funderat över innehållet?

Är det inte lika bra att göra sig av med bilen redan ... igår? Den lär ju ändå förbjudas, om vissa får bestämma. Du kan använda skrotpremien till att köpa utsäde istället.
2019-08-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Men det Greta säger är ju faktiskt inga nyheter. Du måste väl ha funderat en del när Al Gore och IPCC fick Fredspriset redan för 12 år sedan. Du måste ha hört om många olika undergångsscenarier i flera decenniers tid - var du inte orolig på 1970-talet när ”alla forskare” varnade för den kommande istiden? För en global svält före millennieskiftet?

Har du inte lyssnat på intervjuer med MP, som väl suttit i riksdagen i runt 30 år? Har du inte läst en dagstidning förrän i maj i åt och funderat över innehållet?

Är det inte lika bra att göra sig av med bilen redan ... igår? Den lär ju ändå förbjudas, om vissa får bestämma. Du kan använda skrotpremien till att köpa utsäde istället.
Javisst! Jag har alltid tyckt att miljörörelserna gjort bra jobb, men inte varit så engagerad. Min fru fick mig motvilligt att se Gores film, men den var bra. Att koldioxid skulke vara skadligt var något nytt. Men ingen polett trillade ner.

Nej jag har aldrig förut varit orolig, trots att jag borde anat något när jag såg glaciärerna smälta bort inför mina egna ögon. Men det är som det står i Bibeln: de ser och hör, men ser ändå inte och hör ändå inte....
Senast redigerad av lehs 2019-08-30 kl. 22:39.
2019-08-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta säger, att hon gör allt helt ideellt!

Det tror jag säkert att hon säger, och jag är övertygad om att hon menar det också.

Men tänker hon på att hennes aktiviteter och resor kostar enorma pengar som måste betalas av ”någon”, och att det finns folk och organisationer som vill tjäna enorma pengar på henne? Varav alla kanske inte har hennes oegennyttiga och välmenande inställning. Greta is big Business, med allt det innebär.

Hoppas att hon har kloka rådgivare men är tyvärr inte så säker på det. Vi har ju kunnat ta del av vissa ”klavertramp” redan.
2019-08-30, 22:38
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Hon fick poletten att trilla ner hos mig och har säkert påverkat många andra också.

Enligt Greta Thunberg kan klimatet ödelägga jorden på 10,5 år.
Kärnvapen kan ödelägga jorden på en vecka, så varför strejkar ingen Greta mot kärnvapen?

Nej, för där finns inga pengar att hämta.
Inga multinationella företag kan tjäna pengar på att människor förändrar sina liv pga kärnvapen.
Inga regeringar kan höja skatter för att det finns kärnvapen.
Där finns alltså inga business , men är så mycket farligare än klimatet.

Människor är som styrda robotar, som påverkas av det vi ser och hör.
2019-08-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Nytt inlägg från Greta!

"I sometimes hear that my name or image is being used for commercial purposes. I have never given consent to any company or organisation to do so. Nor am I interested in such collaborations in the future. If you see any such examples please let me now."
En reflektion angående hennes twitter.
Vad jag kan se så svarar hon inte på personer som twittrar till henne.
Hon gör ett inlägg på twitter.
Därefter inget mer.
Hon påminner mig om att tala till en vägg och idärefter inte få respons.
2019-08-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det tror jag säkert att hon säger, och jag är övertygad om att hon menar det också.

Men tänker hon på att hennes aktiviteter och resor kostar enorma pengar som måste betalas av ”någon”, och att det finns folk och organisationer som vill tjäna enorma pengar på henne? Varav alla kanske inte har hennes oegennyttiga och välmenande inställning. Greta is big Business, med allt det innebär.

Hoppas att hon har kloka rådgivare men är tyvärr inte så säker på det. Vi har ju kunnat ta del av vissa ”klavertramp” redan.
För barn förstår inte och kan inte. Eller hur var det? Var det inte du som var en dum medelmåtta som försöker upphöja dig själv för att se ner på verklig begåvning?
2019-08-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Då har du fel på dina ögon.
Glaciärer förändras hela tiden, precis som klimatet.
Nya Glaciärer bildas, samtidigt som andra glaciärer försvinner.

Det är hel naturligt, och har alltid varit så.
Nej, nej, nej! Jag såg rätt och du förstår inte. Du var inte där, hade inte mätt och förstår inte vad som händer.
2019-08-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Enligt Greta Thunberg kan klimatet ödelägga jorden på 10,5 år.
Kärnvapen kan ödelägga jorden på en vecka, så varför strejkar ingen Greta mot kärnvapen?

Nej, för där finns inga pengar att hämta.
Inga multinationella företag kan tjäna pengar på att människor förändrar sina liv pga kärnvapen.
Inga regeringar kan höja skatter för att det finns kärnvapen.
Där finns alltså inga business , men är så mycket farligare än klimatet.

Människor är som styrda robotar, som påverkas av det vi ser och hör.
Du har missgörstått Greta. Några hundra år kan det ta, men sen är det slut. Om vi agerar kraftfullt inom några år kanske vi kan göra skillnad. Men ni kommer inte att agera.
2019-08-30, 22:51
Medlem
Citat:
Javisst! Jag har alltid tyckt att miljörörelserna gjort bra jobb, men inte vsrit så engagerad. Min fru fick mig motvilligt att se Gores film, men den var bra. Att koldioxid skulke vara skadligt var något nytt. Men ingen polett trillade ner.

Nej jag har aldrig förut vsrit orolig, trots att jag borde anat något när jag såg glaciärerna smälta bort inför mina egna ögon. Men det är som det står i Bibeln: de ser och hör, men set ändå inte och hör ändå inte....

Tack för svar Jag har inte själv sett Al Gores film men vet förstås att den blev prisbelönt, ansågs som mycket övertygande och garanterat var väldigt proffsigt gjord.

Men tyvärr kom ju Al Gores gloria att halka rejält på sned efteråt. Den var visst inte helt saklig och sanningsenlig, när allt kom omkring. (Överhuvudtaget borde man nog vara skeptisk mot agendasättande material av det slaget: är det vinklat, manipulerat osv?)

Dessvärre har ju även andra ”klimataktivister” beslagits med lögner. I dag är det så enkelt att googla. Jag hade önskat att Gretas föräldrar hade lärt henne att sovra i det hon hittar istället för att bara ”köpa” alarmistpropagandan rakt av. Om inte annat, så kanske hon hade sluppit lite ångest? Men det är förstås en väldigt hypotetisk fråga.
2019-08-30, 22:57
Medlem
Med det nya inlägget på Twitter, vill Greta igen betona sitt oberoende!

Det händer faktiskt att Greta svarar på Twitter, även om det numera är ovanligt. Tjejen är så populär, att hon numera får så mycket som mellan tusen och tvåtusen meddelanden varje dag, så det är en svår utmaning att ens hinna läsa meddelandena för Greta! Några goda råd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in