Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-05, 20:08
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Varför kan du inte köpa?

Royalties. Vad trodde du?
2019-09-05, 20:11
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drowia
Bibblan då?

Dels har jag en känsla av att det är några års väntetid, dels tjänar författaren pengar även då. Alternativet är att läsa den på plats, men jag tvivlar att det finns något exemplar att läsa.

Möjligen snylta i en bokhandel omjag kan köpa något annat. De har de rätt kärvt ändå.
2019-09-05, 20:13
Avstängd
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Hade så varit fallet, så talar Greta inte om de primära problemen, inte ens de sekundära.

Att vi har en skenande överbefolkning borde ju vara det övergripande problemet, detta har hon inte nämt ett ord om.
Sedan att människoströmar tar sig från ett varm klimat (Afrika och Mellanöstern) till ett kallt klimat där det krävs mer energiförbrukning, så klart skulle hon aldrig nämna det.

Precis som alla andra miljöalarmister och extremister, så handlar det uteslutande om att det är den vita mannens fel.

Så pinsam jävla låg nivå.
Vita mannens lösning, mindre bruna människor.

Greta inser kopplingen mellan klimatförändringar, dåliga skördar, klimatflyktingvågor konflikter och to,m krig.

Inte många 16åringar tänker och formulerar sig så här, inte många äldre heller. En mkt, klok ung dam.

https://www.bangkokpost.com/world/1716383/teenage-climate-campaigner-thunberg-honoured-in-france
Citat:
Describing the challenges posed by climate change, Thunberg said: "Seven million people die from illness related to toxic air pollution every year.

"This is a silent war going on. We are currently on track for a world that could displace billions of people from their homes, taking away even the most basic living conditions from countless people, making areas of the world uninhabitable from some part of the year.

"The fact that this will create huge conflicts and unspoken suffering is far from secret.

"And yet the link between climate and ecological emergency and mass migration, famine and war is still not clear to many people. This must change."

2019-09-05, 20:14
Avstängd
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Royalties. Vad trodde du?
Läs den i affären om inte försörjningsstödet räcker till.
2019-09-05, 20:15
Medlem
Att Greta inte gillar diskussioner om killar och smink har hennes mamma offentligt berättat om!
2019-09-05, 20:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Greta inser kopplingen mellan klimatförändringar, dåliga skördar, klimatflyktingvågor konflikter och to,m krig.

Inte många 16åringar tänker och formulerar sig så här, inte många äldre heller. En mkt, klok ung dam.

https://www.bangkokpost.com/world/1716383/teenage-climate-campaigner-thunberg-honoured-in-france
Du tror det är Greta som fomulerar sig så? Game over!
2019-09-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Flata?

Förutom att jag undrar var du fått den här informationen från?
Säkert rätt ur luften. Dock har miljömedvetna Greta avfotats på magasinomslag i frack av exklusivaste snitt så det kan ju tänkas hon är lagd åt det hållet.
2019-09-05, 20:22
Medlem
Citat:

Fast de högre CO2-halterna har såvitt jag förstår lett till rekordskördar på senare år. Inte för inte som det är just den gasen som används i växthus. Var har du fått uppgiften om dåliga skördar ifrån?

Att tala om ”toxic air pollution” har inte heller med CO2 att göra, eller är jag ute och cyklar här? Trodde det berodde mer på kolväten och andra luftföroreningar (är ingen kemist). Koldioxid är, vad jag förstår, ”rent” i sig. Tyvärr är det just det Greta fixerat sig vid, inte vid miljöförstöringar. En annan anledning till kritik som riktas mot henne.
2019-09-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Fast de högre CO2-halterna har såvitt jag förstår lett till rekordskördar på senare år. Inte för inte som det är just den gasen som används i växthus. Var har du fått uppgiften om dåliga skördar ifrån?

Att tala om ”toxic air pollution” har inte heller med CO2 att göra, eller är jag ute och cyklar här? Trodde det berodde mer på kolväten och andra luftföroreningar (är ingen kemist). Koldioxid är, vad jag förstår, ”rent” i sig. Tyvärr är det just det Greta fixerat sig vid, inte vid miljöförstöringar. En annan anledning till kritik som riktas mot henne.

Lönlöst att debattera, det som kommer ur Gretas mun är lag, spelar ingen roll om deras vägledare hade påpekat att jorden är platt.
2019-09-05, 20:36
Avstängd
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Hört talas om onormal torka, översvämmningar, försenade regnperioder m,m ?
2019-09-05, 20:40
Medlem
Citat:
Hört talas om onormal torka, översvämmningar, försenade regnperioder m,m ?

Och det beror på?
Var allting perfekt förr i tiden, konstant så kallat normala temperaturer, vad det nu är in din/Gretas värld samt medias?
2019-09-05, 20:44
Medlem
Wajis avatar
Varför går hon inte i skolan?? Tycker inte om att barn ska leka vuxna och har nog fan ännu svårare för att vuxna inte ser att det är ett barn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in