Citat:
Ursprungligen postat av
HectorDaiquiri
Enligt mig är detta en episk debattartikel som borde gå till historien i sin sinnesjuka ansats. Den speglar väl vår samtidsanda där den 'goda' sidan är helt oförmögna att se att de nu står fast förankrade på fel sida av historien, fast de själva tror att de är ljusets riddare.
Är dessa människor helt från vettet?
Trollar dem?
Är det värt offra demokratin för detta?
Tycker du de har en bra idé?
Vad är så sinnessjukt med att rädda klimatet och vår jord?
Vad har du själv gjort för att rädda framtidens jord, har du hittat nån annan metod, alltså är det du som är ljusets riddare här?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Det är en ära att vara den förste att svara i vad som kan bli en episk tråd. Men jag saknar faktiskt ord när jag konfronteras med sådan total monstruös idioti.
Det minsta som borde inträffa är att de imorgon dag har förlorat hälften av sina följare.
Edit: Man kan dock konstatera att Bonniers, Schibsteds och SVTs sammanlagda ansträngningar burit frukt. Nu förstår jag faktiskt till fullo indoktrineringens fulla kraft. Om samma insatser riktats mot Ryssland så hade vi förklarat krig i närtid.
Vilka färgstarka ord! Men man kommer inte långt i en diskussion med enbart kraftfulla ord vet du. Det provocerar bara sådana som mig, som bryr sig om sina barnbarn och som jobbar för en större mångfald (idag utrotas tusentals djur PER DAG; mycket mer än för bara tio år sedan). Dina ord kan nog mer appliceras på dig än på mig. Indoktrinering
Citat:
Ursprungligen postat av
holmium
Jaha
Så:
Emma Sundh, grundare av Klimatklubben
Maria Soxbo, Husligheter och grundare av Klimatklubben
Johanna Nilsson, Slowfashion och grundare av Klimatklubben
Clara Lidström, Underbara Clara
Eva Röse
Isabelle McAllister
Sandra Beijer
Elsa Billgren
Malin Wollin
Nina Rung
ovanstående vill för egen del få det bättre i lövendiktaturen, genom att andra får det sämre.
Det är inte direkt några genier som ligger bakom detta, och som vanligt när mediokra personer vill få det bättre så skall någon annan avstå, arbeta och betala för deras "godhet".
Fåntrattarna och följarna (om dom ens finns, är det en bootarme´?) klarar inte att genomskåda bluffen.
Mediokra personer ska alltså inte lyssnas på, för dom har ändå ingenting vettigt att lägga till i debatten. Noterat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svea.Folk
Om man nu är mån om klimatet varför hejar man då på överkonsumtion av prylar och propagerar för massinvandring. Dessa två faktorer är ett långt mycket större hot mot det globala klimatet än några tusen rapande kossor.
Inför en teknikskatt så att en Macbook kostar 45k, en utlandsresa med flyg minst 15k. En smartphone ska kosta minst 5k. Gärna det dubbla. En latteskatt som gör att din kaffe kostar 45 kr, på Pressbyrån.
Fast då vill nog inte de ivriga klimatvurmarna vara med och spela längre...
Influencers...folk som inte kan få normala jobb.
Det kanske vettigaste inlägget av dom första i tråden. Vilket säger ganska mycket om kvaliteten. Sista meningen var lite onödig kanske.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
En av influencerna är Linda Hörnfeldt. Jag tog en slumpmässigt. Hon är tjock-modell, dvs hon är tjock är är modell. Hon håller på med sociala medier och entreprenörskap. Det sista håller jag också på med och folk som kallar sig för entreprenörer är det värsta som finns. Pengar, pengar, pengar och noll förmåga att ta kritik.
https://www.lalinda.se/
Personer som den här Linda vill höja flygresornas pris från några tusingar till Kanarieöarna till 30 000 kr. Det ska bli så dyrt att normalt folk inte flyger på semester, dom ska tvingas ta tåget. Och dom vill tvinga Löven till att bestämma detta.
I grunden skulle jag säga alla influencers är just influencers för dom vill påverka/utöva makt och det är generellt folk som varken besitter kunskap, yrkeserfarenhet eller förmåga att se konsekvenserna av sitt handlande. Jag tycker alla influencers är för dåliga. Jag vill kritisera dom och det duger inte.
Jag tycker det är en bra tanke att höja priserna för flyget. Har man inte pengarna får man ta tåget till kontinenten eller varför inte en lite kortare resa.
Influencers... Det låter som nånting bra rent spontant. Jag har inte satt mig in i vad begreppet innebär, men jag tycker ändå att det är coolt när människor går all in för nånting dom tror på. Särskilt när det överensstämmer med mig åsikt och låter mycket vettigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Gjorde en snabb räkning på namnen och av de 87 uppräknade så var 81 kvinnor och resterande 6 bör då vara hen.
Klimatpropaganden är tydligen något som slår igenom stenhårt i det kvinnliga psyket.
Det visste jag inte att det var sådan övervikt. Men känns hedrande att då vara man och klimatkämpe. Att vilja rädda jorden är för mig normalt, synd att alla inte håller med. Om det beror på okunskap, ovilja att ta till sig forskningen eller att folk inte bryr sig om vad som komma skall vet jag inte.