2019-01-24, 22:09
Medlem
Haha! Är detta sossarnas nya nazism som växer fram bland galna bortskämda innerstadstjejer?

Förra århundradet var det judarna, nu är det vi svenskar
Citera
2019-01-24, 22:15
Medlem
RadioDDR1s avatar
De här tankegångarna finns högt upp hos den politiska adeln i Sverige.

Citat:
Jag fick en fråga för ett antal år sedan, vad skulle du göra om du var statsminister? Och då svarade jag att jag skulle snabbt avskaffa alla val

https://samnytt.se/mps-eu-kandidat-ville-avskaffa-demokratin/
Citera
2019-01-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
En av influencerna är Linda Hörnfeldt. Jag tog en slumpmässigt. Hon är tjock-modell, dvs hon är tjock är är modell. Hon håller på med sociala medier och entreprenörskap. Det sista håller jag också på med och folk som kallar sig för entreprenörer är det värsta som finns. Pengar, pengar, pengar och noll förmåga att ta kritik.
https://www.lalinda.se/

Personer som den här Linda vill höja flygresornas pris från några tusingar till Kanarieöarna till 30 000 kr. Det ska bli så dyrt att normalt folk inte flyger på semester, dom ska tvingas ta tåget. Och dom vill tvinga Löven till att bestämma detta.

I grunden skulle jag säga alla influencers är just influencers för dom vill påverka/utöva makt och det är generellt folk som varken besitter kunskap, yrkeserfarenhet eller förmåga att se konsekvenserna av sitt handlande. Jag tycker alla influencers är för dåliga. Jag vill kritisera dom och det duger inte.

Tack för tipset! Nästa vinter tänker jag stanna borta på Teneriffa ungefär 3 månader i taget. Det blir ju faktiskt billigare än att åka hem oftare. Jag måste dock åka tillbaka en gång per kvartal för att betala hyran. Vid närmare eftertanke är det kanske mer intelligent att emigrera, men jag är ju svensk och gillar Sverige ungefär 3-4 månader av året..
Citera
2019-01-24, 22:26
Moderator
Strix m/94s avatar
Tänk vad bra det är när diktaturens kreatur åsiktsregistrerar sig själva i kvällspressen - vilket liv det hade blivit om man krävt att "influencers" skulle åsiktsdeklareras.

Det tycks som om klimathysterin ännu inte nått sin kulmen. Man kan minnas antikärnkraftshysterikerna som höll på så där på 1980-talet - nu är det kanske kärnkraften som skall rädda oss från växthuseffekten. Men något skall det hystera om i varje tid, uppenbarligen, så att flagellanterna kan dra från stad till stad och gissla sig medan de ropar på bot och bättring.
Citera
2019-01-24, 22:32
Medlem
Mikeyjamess avatar
Känns som att artikeln kom till efter att de 87 just tittat på Skavlan, grät floder till Gretas inslag vilket medförde ett obehag för ett ledset barn som pratade om döden såpass mycket att de vill döva det och på det lite fredagslulliga så de ringde runt till varandra med ett domedags-"Vad fan ska vi göra?"! samtidigt som de vällde i sig vin tills nån kläckte den här idén.

Jesus fucking Christ!
Citera
2019-01-24, 22:33
Medlem
Beethovanias avatar
"Influencers"? Jag tror precis min katt tryckte ut något i bajslådan som jag respekterar mer än människor som sätter den titeln på sig själva.
Citera
2019-01-24, 22:36
Medlem
Callebiltes avatar
Sjukt så det förslår.

Tyvärr tror jag internet kommer bli vår undergång. Ju mindre man kan destå säkrare är man på det man tror sig kunna och destå mer högljud blir man.

Nu har alla idioter en utmärkt megafon att marknadsföra sina korkade ideer.

Då typ 90% av befolkningen är idioter så får de massa följare och i kombination med demokrati är detta recept för katastrof.
Citera
2019-01-24, 22:39
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
En av influencerna är Linda Hörnfeldt. Jag tog en slumpmässigt. Hon är tjock-modell, dvs hon är tjock är är modell.

...

Personer som den här Linda vill höja flygresornas pris från några tusingar till Kanarieöarna till 30 000 kr.
Landvalar som hon kostar rejält i fråga om CO2-utsläpp om man fyller ett helt plan med dem, förutsatt att planet öht kan lyfta med den lasten. Ovanpå det orsakar hennes frosseri utsläpp i livsmedelsproduktionens alla led, inklusive transporter och butiksutrymme.

Intressant könsfördelning i listan. Vet vi något om de få männen som är med? Cucks och soyboys?
Citera
2019-01-24, 23:06
Medlem
4 av 87 på listan var män. Det säger väll en hel del? Det är så typiskt kvinnligt, hjärntvättade robotar.
Citera
2019-01-24, 23:20
Medlem
De 87 har ju helt rätt, vafan gnäller ni om?

Väldigt få människor är kapabla att ta sitt ansvar, folk måste tvingas sluta bete sig som idioter.

Det eller gå under, det är väl bara att välja.
Citera
2019-01-24, 23:23
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
De 87 har ju helt rätt, vafan gnäller ni om?

Väldigt få människor är kapabla att ta sitt ansvar, folk måste tvingas sluta bete sig som idioter.

Det eller gå under, det är väl bara att välja.
Det är inte problemet. Det är att denna offerroll presenteras inför 10 miljoner människor, på en planet befolkad av 7.5 miljarder människor. Vi är ett New York.

Men vi ska rädda planeten? Ok. Det låter trovärdigt. Det spelar ingen roll vad Sverige gör. Det kommer gå åt helvete iallafall och klimatet är bara en faktor.

Prova framställa idéen att industriell, ekonomisk tillväxt i längden är oförenlig med miljötänkande och se hur många som är beredda att följa med.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-01-24 kl. 23:25.
Citera
2019-01-24, 23:26
Medlem
Rufoss avatar
Inte alls förvånad. Orkar inte bli arg heller.

Det här inlägget ligger i tiden. Helt rimligt i dagens Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in