Citat:
Ursprungligen postat av
Sulkis
Blir så jävla äcklad av den här tråden - av att det finns folk som inte bara rättfärdigar hans beteende, utan dessutom dristar sig att beskylla mamman. Mår genuint illa av att ni finns.
När det kommer till psykiska sjukdomar kan jag på sin höjd godta regelrätta vanföreställningar som någon slags förmildrande omständighet, allt annat har man ett personligt ansvar att ta hand om. Han hade ett personligt ansvar att söka hjälp, låsa in sig eller ta livet av sig.
Vänligen svara på och ge gärna ditt ”proffessionella svar” på HUR en person som lider av en allvarlig psykos (svårt psykiskt sjuk) själv ska kunna ta ansvar för sina handlingar i det tillstånd han befann sig?
Du verkar ju sitta på svaren så delge gärna mig och dom närmsta sörjande hur du tänkt dig att det tragiska som hänt skulle kunnat ha undvikas???
Jag försvarar inte hans handling! Aldrig!!!
Men mår man så in i helvete psykiskt dåligt som S gjorde är väl enda försvaret att han inte insåg sina handlingar eller vad han gjort/planerat!
Han borde fått proffessionell hjälp i tid!
Det fick han tyvärr inte!
Så många i hans allra närmsta krets (både familj och nära vänner inom travsporten) VISSTE OM hans psykiska ohälsa, men INGEN tog varnings-signalerna han sände ut på allvar!
TYVÄRR 😰!!!!