2019-10-19, 18:49
Medlem
Blir så jävla äcklad av den här tråden - av att det finns folk som inte bara rättfärdigar hans beteende, utan dessutom dristar sig att beskylla mamman. Mår genuint illa av att ni finns.

När det kommer till psykiska sjukdomar kan jag på sin höjd godta regelrätta vanföreställningar som någon slags förmildrande omständighet, allt annat har man ett personligt ansvar att ta hand om. Han hade ett personligt ansvar att söka hjälp, låsa in sig eller ta livet av sig.
Citera
2019-10-20, 00:06
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulkis
Blir så jävla äcklad av den här tråden - av att det finns folk som inte bara rättfärdigar hans beteende, utan dessutom dristar sig att beskylla mamman. Mår genuint illa av att ni finns.

När det kommer till psykiska sjukdomar kan jag på sin höjd godta regelrätta vanföreställningar som någon slags förmildrande omständighet, allt annat har man ett personligt ansvar att ta hand om. Han hade ett personligt ansvar att söka hjälp, låsa in sig eller ta livet av sig.

Vänligen svara på och ge gärna ditt ”proffessionella svar” på HUR en person som lider av en allvarlig psykos (svårt psykiskt sjuk) själv ska kunna ta ansvar för sina handlingar i det tillstånd han befann sig?
Du verkar ju sitta på svaren så delge gärna mig och dom närmsta sörjande hur du tänkt dig att det tragiska som hänt skulle kunnat ha undvikas???
Jag försvarar inte hans handling! Aldrig!!!
Men mår man så in i helvete psykiskt dåligt som S gjorde är väl enda försvaret att han inte insåg sina handlingar eller vad han gjort/planerat!
Han borde fått proffessionell hjälp i tid!
Det fick han tyvärr inte!
Så många i hans allra närmsta krets (både familj och nära vänner inom travsporten) VISSTE OM hans psykiska ohälsa, men INGEN tog varnings-signalerna han sände ut på allvar!
TYVÄRR 😰!!!!
Citera
2019-10-20, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Vänligen svara på och ge gärna ditt ”proffessionella svar” på HUR en person som lider av en allvarlig psykos (svårt psykiskt sjuk) själv ska kunna ta ansvar för sina handlingar i det tillstånd han befann sig?
Du verkar ju sitta på svaren så delge gärna mig och dom närmsta sörjande hur du tänkt dig att det tragiska som hänt skulle kunnat ha undvikas???
Men mår man så in i helvete psykiskt dåligt som S gjorde är väl enda försvaret att han inte insåg sina handlingar eller vad han gjort/planerat!
Så många i hans allra närmsta krets (både familj och nära vänner inom travsporten) VISSTE OM hans psykiska ohälsa, men INGEN tog varnings-signalerna han sände ut på allvar!
TYVÄRR 😰!!!!

Well, är man psykotisk så har man ju vanföreställningar, varför jag skrev att det är undantaget. Jag tycker att det är varje individs ansvar att göra vad de kan för att förhindra sådant här - anhöriga som ser varningssignaler har ett ansvar att ge stöd och hjälp, och han själv hade ansvar för att söka hjälp i tid, innan han utvecklade en regelrätt psykos, när han såg varningssignalerna hos sig själv. För övrigt: är det bekräftat att han var psykotisk?
Citera
2019-10-20, 00:58
Medlem
RonaldReagans avatar
Citat:
TYVÄRR 😰!!!!

Han var uppenbart inte psykotisk. Räckte att titta 30sek på videon för att ta reda på det.
Citera
2019-10-20, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldReagan
Han var uppenbart inte psykotisk. Räckte att titta 30sek på videon för att ta reda på det.

Man kan ju inte veta säkert såklart, men nä, han verkar ju verkligen inte psykotisk. Väldigt klar, välformulerad och rationaliserar kring sina handlingar. Typiskt opsykotisk mao.
Citera
2019-10-20, 02:08
Medlem
Citat:
TYVÄRR 😰!!!!

Är för övrigt så urbota jävla less på det här resonemanget; att alla hemska handlingar kan reduceras till nån psykiatrisk diagnos. Att gör man något sånt här så ”måste man ju vara psykiskt sjuk”. För det första är det ju inte sant, det finns flera kallblodiga mördare som inte uppfyllt kriterierna för en enda diagnos, inte ens lite adhd. Sen är det dessutom ett jävla kasst argument.

Idioten Tobias Ljung mördade mitt ex för fyra år sen, han fick strafflindring för att han ansågs vara narcissist. I förhör berättade han att han hade försökt ta livet av sig, men att han inte kunde göra det. Så då mördade han istället. Han hade ett personligt ansvar att söka hjälp, låsa in sig, eller att ta sitt eget liv. Men han gjorde inte det, han valde att beröva någon sin son, någon sin bror och någon sin närmsta vän. Det är så jävla lätt att säga att man måste vara helt sjuk i huvudet för att kunna gör något sånt här, men det är en cop out. Folk måste kunna ta lite eget jävla ansvar för sina handlingar. Allt är inte systemfel. Ansvaret för att du inte skadar någon annan är först och främst ditt eget. Man har inte rätten att inte orka ta tag i sig själv, att vara villig att offra någon annan för sin egen skull, att ta någon annans liv, oavsett hur dåligt man mår.
Citera
2019-11-06, 23:32
Citat:
TYVÄRR 😰!!!!

Han mördade kallblodigt sina egna barn bara för att straffa sitt ex, svartsjuka var motivet, punkt !!!
Citera
2019-11-09, 23:13
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Han mördade kallblodigt sina egna barn bara för att straffa sitt ex, svartsjuka var motivet, punkt !!!

Och du har säkert då oxå svaret på varför detta tragiska hände? Typ varför ingen av hans närmsta vänner larmade innan det var för sent? Varför INGEN i hans allra närmsta krets tog varningssignalerna på allvar? Inte ens pojkarnas mor?
Jo - hon VISSTE vilket dåligt skick han befann sig i!
Försvarar FORTFARANDE inte den hemska handling han gjorde MEN det finns människor i hans direkta närhet som definitivt borde ha gjort en orosanmälan långt tidigare!
Om detta gjorts hade kanske pojkarna levt idag!
Citera
2019-11-11, 00:38
Medlem
Man kan inte tänka sig att vi aldrig misstänkte att han skulle skada barnen?
Sig själv kanske, ja. Men aldrig barnen.
Citera
2019-11-11, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen123
Man kan inte tänka sig att vi aldrig misstänkte att han skulle skada barnen?
Sig själv kanske, ja. Men aldrig barnen.

Jo, det kan jag absolut tänka mig. Då hans barn var hans allt.
Citera
2019-11-12, 10:29
Citat:
Och du har säkert då oxå svaret på varför detta tragiska hände? Typ varför ingen av hans närmsta vänner larmade innan det var för sent? Varför INGEN i hans allra närmsta krets tog varningssignalerna på allvar? Inte ens pojkarnas mor?
Jo - hon VISSTE vilket dåligt skick han befann sig i!
Försvarar FORTFARANDE inte den hemska handling han gjorde MEN det finns människor i hans direkta närhet som definitivt borde ha gjort en orosanmälan långt tidigare!
Om detta gjorts hade kanske pojkarna levt idag!

Att du orkar fortsätta försvara honom in i absurdum!

Han dödade kallblodigt sina söner i hämnd mot sitt ex!
Att närstående skulle tro detta är ju helt orimligt, att han ev skulle kunnat göra ex:et fysiskt illa kanske de skulle kunnat ana.

Han har ju även historik om mkt illa beteenden mot tidigare sambo/ex.

Men fortsätt du att försvara denna idiot.
Citera
2019-11-12, 23:19
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Att du orkar fortsätta försvara honom in i absurdum!

Han dödade kallblodigt sina söner i hämnd mot sitt ex!
Att närstående skulle tro detta är ju helt orimligt, att han ev skulle kunnat göra ex:et fysiskt illa kanske de skulle kunnat ana.

Han har ju även historik om mkt illa beteenden mot tidigare sambo/ex.

Men fortsätt du att försvara denna idiot.

Du är fel ute!
Jag försvarar inte Samuels handling för den är helt oförlåtlig !!!!
Däremot ifrågasätter jag varför INGEN i hans närmsta krets (både familj/trav-vänner) gjorde en orosanmälan!!!
Det fanns tillräckligt med info om Samuels mående så att det räckte till.
Det han gjorde är oförlåtligt och jag hatar honom för det val han gjorde men jag inser oxå hur pass psykiskt nere han oxå var (vilket självklart inte förlåter hans val MEN det fanns människor i hans närhet
Som kunde stoppat allt om dom bara ”haft tiden att bry sig”)!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in