Citat:
Ursprungligen postat av
Sulkis
Se min kursivering. När du säger att han inte är ansvarig för sina handlingar, då försvarar du honom.
Men du har fel. Han hade det ansvaret. Inte hans morsa, hans ex, hans kompisar, grannar eller brevkompisar. Han hade det ansvaret. Så jävla lågt att beskylla anhöriga för att det här har hänt. Skärp dig.
Det är helt uppenbart att du inte har kunskap nog om vad psykisk ohälsa innebär!
Det gör mig uppriktigt orolig hur människor som du väljer att nonchalera psykisk ohälsa och vad den i värsta fall kan leda till (som här med Samuel)!
Jag har upplevt psykisk ohälsa på nära håll men vi som stod närmast lyckades den gången stoppa vad som skulle kunnat bli innan det var för sent!
Snacka inte skit om att ”ingen närstående kunnat se” 👿.
Självklart kan ingen se HUR LÅNGT en psykiskt sjuk person går i handling, men ärligt - man behöver som medmänniska/släkting eller ”whatever” inte ens behöva misstänka att det ska behöva gå SÅ ILLA som det nu gjorde med Samuel!!!
En vädjan till alla vänner/anhöriga till personer som känner någon som mår väldigt dåligt är väl att ”agera innan det är för sent”!!!!
Eller?????