2019-01-24, 13:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Jo, men det är nog ofattbart svårt att så direkt acceptera att en närstående person gjort något så hemskt. Då vill man gärna se det som tragedi. Det var samma sak efter Bjäred-fallet där kollegor till pappan hyllade honom på nätet direkt efter. Det var först när detaljerna kom fram (och en tid gått) som dessa plockades ner.

Ja, så måste det ha varit här också. Inläggen är raderade nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
S*muel verkar ha fått hjälp med mediciner, läste jag nånstans (rätta mig om jag har fel). Men det hjälpte inte. Och hjälper inte mediciner så kan inte psykvården göra ett skit, för det har de inte kompetens till.
Exakt. Med tanke på att barn finns med i bilden så kan man tycka att det borde ingå i psykvårdens uppgifter att kontakta Soc. Psykvården fungerar inte och ändå sitter där chefer med höga löner betalade av oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Jag skulle vilja passa på att skänka en tanke till Polis och Vårdpersonal som kom till platsen, jag är helt övertygad om att hur mycket Polis du än är i din roll under ditt arbetspass så är sån här händelse chockartad för alla dom. Att se små barn ligga med förmodligen bortblåsta huvuden är en sån fruktansvärd syn att många som varit med om det i sin yrkesroll aldrig kommer över det. Det förföljer dom dagligen. Jag är glad att dom finns men jag är också medmänniska som förstår att de inte är robotar eller maskiner, en sån här händelse kommer påverka alla som kom till mordplatsen i går för resten av deras liv!!

Kloka ord och alldeles rätt. fd ambulanssjukvårdare.
Citera
2019-01-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ja eller så får man vänta för länge, många i tråden förstår inte att den riktiga Samuel aldrig skulle göra något sånt här utan det är sjukdomen som förvrängt hans gärna totalt. Han skulle naturligt varit intagen på någon vårdplats för psykiskt sjuka.

"Riktiga" Samuel. Så det fanns två? En riktig och en oriktig? Det var väl samma människa i grund och botten?
Citera
2019-01-24, 13:57
Medlem
gangleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det i sin tur beror på att ingen gillar en "whining bitch" till man.
Patetisk fjolla blir man då.
Väx upp säger man... Grow a pair, säger andra.
Det börjar med den offentliga diskursen och i Sverige handlar den bara om kvinnors problem.
Inget annat.
Det här fenomenet har ett annat namn.
Feminism. Studien om hur väl kvinnor tas om hand i samhället och bevakningen om att de får minst lika mycket av det goda som män, fast utan ansvaret som hör till.

Njae, det är ju exakt detta du beskriver som kallas "toxisk maskulinitet". Men så fort det påpekas av feminister eller av andra i samhällsdebatten (som i Gilette-reklamen) så blir ju många extremt defensiva och läser "toxisk maskulinitet" som "all maskulinitet".
Senast redigerad av gangleri 2019-01-24 kl. 14:02.
Citera
2019-01-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Tror inte det. Polisen kom hem och plockade älgstudsaren av en gammal släkting som fick alzheimers.

Alzheimers och psykisk sjukdom är ju inte riktigt jämförbart...
Citera
2019-01-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Kloka ord och alldeles rätt. fd ambulanssjukvårdare.

Citat:
Jag skulle vilja passa på att skänka en tanke till Polis och Vårdpersonal som kom till platsen, jag är helt övertygad om att hur mycket Polis eller Akut vårdpersonal du än är i din roll under ditt arbetspass så är sån här händelse chockartad för alla dom. Att se små barn ligga med förmodligen bortblåsta huvuden är en sån fruktansvärd syn att många som varit med om det i sin yrkesroll aldrig kommer över det. Det förföljer dom dagligen. Jag är glad att dom finns men jag är också medmänniska som förstår att de inte är robotar eller maskiner, en sån här händelse kommer påverka alla som kom till mordplatsen i går för resten av deras liv!!

Bra sagt, finns mycket som man inte vill ha på näthinnan. /F.D brandman
Citera
2019-01-24, 14:01
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Jag måste säga att om GM:s mentala hälsa var i skicket det var och pågått under en längre tid så skulle inte jag låtit honom ha barnen själv iallafall!

Så outhärdligt sorgligt detta och jag ber till gud att pojkarna inte fick lida 😰
Citera
2019-01-24, 14:01
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja passa på att skänka en tanke till Polis och Vårdpersonal som kom till platsen, jag är helt övertygad om att hur mycket Polis eller Akut vårdpersonal du än är i din roll under ditt arbetspass så är sån här händelse chockartad för alla dom. Att se små barn ligga med förmodligen bortblåsta huvuden är en sån fruktansvärd syn att många som varit med om det i sin yrkesroll aldrig kommer över det. Det förföljer dom dagligen. Jag är glad att dom finns men jag är också medmänniska som förstår att de inte är robotar eller maskiner, en sån här händelse kommer påverka alla som kom till mordplatsen i går för resten av deras liv!!

Mycket fint inlägg. Såna här larm är ju en av fasorna <3
Citera
2019-01-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangleri
Njae, det är ju exakt detta du beskriver som kallas "toxisk maskulinitet". Men så fort det påpekas av feminister eller av andra i samhällsdebatten (som i Gilette-reklamen) så blir ju många extremt defensiva och läser "toxisk maskulinitet" som "all maskulinitet".
Ja, du hann före mig att besvara det där och jag är helt enig.
Citera
2019-01-24, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
Jag måste säga att om GM:s mentala hälsa var i skicket det var och pågått under en längre tid så skulle inte jag låtit honom ha barnen själv iallafall!

Så outhärdligt sorgligt detta och jag ber till gud att pojkarna inte fick lida 😰

Tvist om barn är inte så enkelt i Sverige. Mamman kanske stred för vårdnad men pappan kanske inte påvisade några brister i sin vårdnad. Hur ska hon kunna "ta" dom?
Citera
2019-01-24, 14:06
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:

Ja, att vara på utryckning och få se dessa barn i det där tillståndet kan förstöra vilken förhärdad polis som helst för all framtid. Hur få bort bilderna ur hjärnan? Inte något heller som man delar med hustru/make när man kommer hem. Jag hade i alla fall inte gjort det. Polispsykologerna får nog en hel del att göra närmaste månaden. Precis som psykologerna som ambulanspersonalen får prata med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in