Citat:
Ursprungligen postat av
HeroesSilencio
Jag skulle vilja passa på att skänka en tanke till Polis och Vårdpersonal som kom till platsen, jag är helt övertygad om att hur mycket Polis eller Akut vårdpersonal du än är i din roll under ditt arbetspass så är sån här händelse chockartad för alla dom. Att se små barn ligga med förmodligen bortblåsta huvuden är en sån fruktansvärd syn att många som varit med om det i sin yrkesroll aldrig kommer över det. Det förföljer dom dagligen. Jag är glad att dom finns men jag är också medmänniska som förstår att de inte är robotar eller maskiner, en sån här händelse kommer påverka alla som kom till mordplatsen i går för resten av deras liv!!
Ja, att vara på utryckning och få se dessa barn i det där tillståndet kan förstöra vilken förhärdad polis som helst för all framtid. Hur få bort bilderna ur hjärnan? Inte något heller som man delar med hustru/make när man kommer hem. Jag hade i alla fall inte gjort det. Polispsykologerna får nog en hel del att göra närmaste månaden. Precis som psykologerna som ambulanspersonalen får prata med.