2019-01-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanjoh
Ok stod lite tidigare i tråden att hon var det.. och att Samuel inte ville att pojken skulle få leva med vetskapen av att båda hans föräldrar tagit självmord?
men då stämde inte det.
Nån som vet om det var sant att han tvingade henne att sluta i Junix då?

Anna dog typ 5 år innan äldsta pojken föddes
Citera
2019-01-29, 13:34
Medlem
TheLastKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morranochtobbe
Och jag bryr mig inte hur du känner att du verkligen vill se den. 😉 kommer inte lägga upp den, inse. Och nej jag är inte vän med honom, vet inte vem han är e tc. 😄 är inte direkt raketforskning att få tag på den. Pussss

Citat:
Ursprungligen postat av countdown
Har laddat upp en screenshot. Posten finns kvar men tror hennes konto är låst.

https://minfil.com/Z6v6C5r8bb/Scrm_jpg

Står ju inget om SR eller är jag helt blind?
Citera
2019-01-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Nu är du semantiskt ute på hal is. Ingen mer än du pratar om att barn förtjänar dödas.
Jag diskuterar anledningen. Han säger ju att hon utpressade honom och varit ett praktsvin. Kan jag tänka mig, kvinnosvin med små hjärnor går på statens propaganda om feminism och sådan skit och använder staten som slagpåk mot männen, med utpressning och annat kul. Sedan visar de musen för yngre killar som kommer och ska sätta på dem, mest för att såra sina ex. Litar 20x mer på random man än på en random kvinna.

Det heter till döden skiljer oss åt när man lovar varandra äktenskap. Nu blev det ju så.

Ja, vad säger man? Dina tillkortakommanden är inget du kan förklara världen utifrån. "Kvinnosvin..." man tar sig för pannan över din totala dumhet. Din stukade tillit till kvinnor kanske är självförvållad.

Nu sa han i filmen att KA tycker han är ett jävla svin... det ligger kanske något idet.

Hans tillkortakommanden avslöjar han efter att ha skjutit sina två barn med två skott vardera; han sjunger ut i hat och svartsjuka. Det stora problemet för honom verkar vara en Afghan.

Att du har tagit dig ett travhästnamn (en bra travare för några år sedan) kanske tyder på att du är i den branschen, känner kanske förövaren väl. Tar hans parti, rakt av.
Citera
2019-01-29, 14:20
Medlem
BluePrinces avatar
SR var faktiskt en ovanligt lyckligt lottad man som kanske har haft det lite för enkelt i livet innan allt brakade? En grandios personlighet som fått självförtroendet boostat och mycket serverat för sig. Han hade förmånen att få jobba med sitt stora intresse, hästarna, han hade ärvt en fin familjegård och hade i alla fall skog han kunde sälja av för att betala skulder - hur många är det inte som sitter i en förtvivlad ekonomisk situation som faktiskt inte alls har någon sådan "enkel" lösning på problemet? Han var något av en kändis i travvärlden, med vacker sambo och bedårande barn och kanske en svans av hästtjejer/kärringar som beundrade honom och tyckte han var döläcker. (Konkurrensen är inte så stor i hästvärlden, det räcker att en kille ser normalbra ut och inte är 85 år för att bli "den snygga" hovslagaren bland tjejerna i stallet)

I tråden var det tidigare någon med insyn som antydde att det finns fler kvinnor i bilden, att grannar sett o hört och att SR inte är så oskyldig själv.. En tjej på instagram berättade att SR raggat på henne och hennes väninnor på krogen, och så den prostituerade som skrev på instagram att hon sålt sex till SR 2012-2013. Jag hittar inte den kommentaren nu, den kanske är borttagen. Finns det sanning bakom de ryktena, var SR ett otroget svin?? Det skulle i så fall kunna förklara KA:s plötsliga känslokyla efter separationen, det låter troligare än att hon också skulle lida av psykopatiska drag som vissa här påstått.

Min spekulation är att han har varit en riktig skitstövel mot KA bakom hemmets stängda dörrar. Kanske varit otrogen och gått till prostituerade, därtill har han varit svartsjuk och kontrollerande - inte alls ovanligt att just den otrogna parten är den mest svartsjuka och anklagande. Hon har kanske gråtit och ältat i månader eller år och försökt få förhållandet att funka, tills hon fått nog och bestämmer sig för att lämna. När man blivit riktigt sårad kan känslorna lätt bytas till iskallt hat eller bara tomhet, det finns ingenting kvar till slut och man känner bara avsmak inför exet.
Först då vaknar han och inser vad han är på väg att förlora. Det är inte helt ovanligt att mannen inte läser av signaler och inser för sent att förhållandet är över, först då vill han prata och försöka lösa allt.. men då är det för sent, hon har gråtit färdigt och gått vidare. Verkligheten kommer ikapp SR, plötsligt är han inte den framgångsrika som har övertaget utan han är ensam och eländig, med dalande karriär och lämnad av sin snygga fru som såklart snabbt hittar en attraktiv ung hunk. Han som tryckt ner henne med att ingen vill ha henne, hon kommer aldrig att hitta nån annan om hon lämnar honom.. och så inser han med all kraft att nu är det han som är losern! Det måste bli ett oerhört hårt slag för en narcissistisk omogen personlighet. Rena spekulationer men det skulle vara intressant att veta om det ligger något i ryktena om att SR varit otrogen både mot KA och exet som hängde sig.
Citera
2019-01-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Enligt källor i Samuels närhet sägs detta:

Han var sedd som en knepig jäkel.
Han var illa omtyckt inom sin sport och kallades ofta ”idiot” & ”dåre”.

Enda undantaget verkar vara hans vän inom sporten, J*rgen W*stholm som han dessutom bodde hos i perioder under sin depression.

Det som är mycket häpnadsväckande är den bristfälliga infon som finns om Samuels exflickvän, Anna.

Ingenstans finns något att hitta.
Inte ens bandet hon sjöng i skriver något om henne.

Är det någon som vet någonting om denna, Anna?
Hennes psykiska historik, vem hon var, hur dom levde tillsammans, var och när dom träffades och vart hon valde att avsluta sitt liv?

Det är för mycket tillfälligheter, hemligheter och oreda...

Angående tidigare flickvän "sångerska" finns det en Berndtsson men hon heter Ann-christine och sjöng i Drifters se länk https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Drifters

Osannolikt att det skulle finnas 2 sångerskor med namnet Berndtsson?
Citera
2019-01-29, 14:40
Avslutad
Bild på Junix med en Anna, riktigt snygg tjej, tragiskt om SR har ngt med hennes död att göra! Om nu detta är rätt Anna.

http://www.svenskadansband.se/img-junix-6353.htm
Citera
2019-01-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
SR var faktiskt en ovanligt lyckligt lottad man som kanske har haft det lite för enkelt i livet innan allt brakade? En grandios personlighet som fått självförtroendet boostat och mycket serverat för sig. Han hade förmånen att få jobba med sitt stora intresse, hästarna, han hade ärvt en fin familjegård och hade i alla fall skog han kunde sälja av för att betala skulder - hur många är det inte som sitter i en förtvivlad ekonomisk situation som faktiskt inte alls har någon sådan "enkel" lösning på problemet? Han var något av en kändis i travvärlden, med vacker sambo och bedårande barn och kanske en svans av hästtjejer/kärringar som beundrade honom och tyckte han var döläcker. (Konkurrensen är inte så stor i hästvärlden, det räcker att en kille ser normalbra ut och inte är 85 år för att bli "den snygga" hovslagaren bland tjejerna i stallet)

I tråden var det tidigare någon med insyn som antydde att det finns fler kvinnor i bilden, att grannar sett o hört och att SR inte är så oskyldig själv.. En tjej på instagram berättade att SR raggat på henne och hennes väninnor på krogen, och så den prostituerade som skrev på instagram att hon sålt sex till SR 2012-2013. Jag hittar inte den kommentaren nu, den kanske är borttagen. Finns det sanning bakom de ryktena, var SR ett otroget svin?? Det skulle i så fall kunna förklara KA:s plötsliga känslokyla efter separationen, det låter troligare än att hon också skulle lida av psykopatiska drag som vissa här påstått.

Min spekulation är att han har varit en riktig skitstövel mot KA bakom hemmets stängda dörrar. Kanske varit otrogen och gått till prostituerade, därtill har han varit svartsjuk och kontrollerande - inte alls ovanligt att just den otrogna parten är den mest svartsjuka och anklagande. Hon har kanske gråtit och ältat i månader eller år och försökt få förhållandet att funka, tills hon fått nog och bestämmer sig för att lämna. När man blivit riktigt sårad kan känslorna lätt bytas till iskallt hat eller bara tomhet, det finns ingenting kvar till slut och man känner bara avsmak inför exet.
Först då vaknar han och inser vad han är på väg att förlora. Det är inte helt ovanligt att mannen inte läser av signaler och inser för sent att förhållandet är över, först då vill han prata och försöka lösa allt.. men då är det för sent, hon har gråtit färdigt och gått vidare. Verkligheten kommer ikapp SR, plötsligt är han inte den framgångsrika som har övertaget utan han är ensam och eländig, med dalande karriär och lämnad av sin snygga fru som såklart snabbt hittar en attraktiv ung hunk. Han som tryckt ner henne med att ingen vill ha henne, hon kommer aldrig att hitta nån annan om hon lämnar honom.. och så inser han med all kraft att nu är det han som är losern! Det måste bli ett oerhört hårt slag för en narcissistisk omogen personlighet. Rena spekulationer men det skulle vara intressant att veta om det ligger något i ryktena om att SR varit otrogen både mot KA och exet som hängde sig.
Kanske var det på grund av hans otrohet som han första sambo hängde sig?
Senast redigerad av Nosework 2019-01-29 kl. 14:43. Anledning: Felstavning
Citera
2019-01-29, 14:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanjoh
Ok stod lite tidigare i tråden att hon var det.. och att Samuel inte ville att pojken skulle få leva med vetskapen av att båda hans föräldrar tagit självmord?
men då stämde inte det.
Nån som vet om det var sant att han tvingade henne att sluta i Junix då?
Det är matematik, då äldste sonen var 7 år och Anna begick självmord 2007? Var kommer alla tokiga falska uppgifter ifrån?
Citera
2019-01-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det är matematik, då äldste sonen var 7 år och Anna begick självmord 2007? Var kommer alla tokiga falska uppgifter ifrån?
Ja det är enkel matematik. Visste dock inte vilket år hon hängde sig. Sorry....
Citera
2019-01-29, 15:22
Medlem
Hur kan man "ta en paus" och sända live när man precis skjutit ihåg sina älskade barn? Hur är det ens möjligt att inte döda sig själv så fort som möjligt efter?
Det måste ju ha varit en ohygglig syn och upplevelse även för honom!?

Hela händelsen är så oerhört sorglig och obegriplig.
Stackars arma små pojkar. Jag hoppas innerligt att de slapp lida. Att de inte vaknade.
Jag tänker så mycket på mamman och övriga efterlevande. Kommer de klara detta och kunna leva ett någorlunda drägligt liv?

Kan experter, med hjälp av filmklippet och journalhistorik, ställa en diagnos?
För inte handlar väl detta endast om en depression?
Kan man planera i minsta detalj och följa planen om man är i psykos?
Jag vet att hjärtesorg är väldigt jobbigt och att man kan och får tänka precis vad man vill. Man får tänka att man vill göra någon illa, hämnas eller mörda. Men det är ju en helt annat sak att ta det till handling.
Jag vet också att depressioner kan vara förödande för en människa.
Men detta känns som något annat. En blandning av någon speciell personlighetstörning och andra diagnoser?

Detta har verkligen berört på djupet och jag, med många andra, har så många tankar och frågor.
Undra om man någonsin får svar på dem.

Vila i frid små änglabarn!
Citera
2019-01-29, 15:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Hur har travsporten reagerat på hans bortgång? Inte hittat någon info om att det planerats någon aktivitet för att hedra honom.
Det här är nog det absolut värsta bottennappet för travsporten och att hedra honom finns inte på kartan.
Mycket har blivit raderat om honom och jag kan inte hitta bilden där han står och siktar med ett gevär längre heller.
Såg på någon travsidas forum att dom ska ha raderat massor om honom på någon stor travsida, vilken vet jag inte.
Folk vill nog helst glömma honom. Mordet på pojkarna är en för stark sak och det överskuggar allt som han har gjort inom travet tidigare.
Citera
2019-01-29, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det värsta för min del i videon är precis efter han sagt "vi hörs, hej" och ska stänga av videon. Då tittar han rätt in i kameran och man ser klart och tydligt hans ögon, fulla med förtvivlan och dödsångest. Jag får inte bort den blicken från min näthinna. 😢

Näe samma här, DEN blicken var hemsk. Och hur hela ansiktet ändrades från förtvivlan till blank på ett kusligt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in