2019-01-25, 09:12
Medlem
Han säger i videon att barnen inte vill vara hos mamman... är de inte vanligt att barn kan säga så för att göra den andra föräldern glad? De har väll märkt att han mått dåligt alternativt pratat skit om mamman till dom och då sagt de inte vill vara hos mamman för hans skull.

Tror han tog deras liv pga att de inte skulle ha de bra hos mamman..

Han sa i videon de sov lugnt när han gjorde de och märkte ingenting men den ena måste ju vaknat till när han sköt brodern först Jag mår så dåligt för pojkarnas skull! Synd ingen visste vad han hade planerat så de kunde stoppats
Citera
2019-01-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Det är något här som inte stämmer. Mannen har sökt vård upprepade gånger. Vi vet att poiitikerna väljer att lägga pengar på annat. Nedan bara ett exempel. Känner inte till detaljerna men sannolikt fick han vända i dörren med en pillerburk. Människor som bli så här sjuka måste fångas upp tidigt. Då krävs resurser. Hoppas de anhöriga kräver att vården utreds i detta fall. Politikerna slipper ofta undan för lätt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/psykvarden-i-vasteras-far-kritik-efter-sjalvmord

Han har fått fel medicinering också och bett om hjälp länge säger anhöriga
Citera
2019-01-25, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakapo
Varför vill man ha en film med en sjuk person som lipar över sitt liv när man vet att två oskyldiga barn ligger döda,mördade i huset samtidigt? Jag undrar hur det står till i själen hos vissa människor och hur era föräldrar uppfostrade er..

Därför detta är uppenbarligen en sjuk händelse, och folk vill få förklaring till det psykiska beteendet. Försöka veta hur mannen var funtad, men inte rättfärdigar hans agerande. Och har man tur, kan man undvika liknande händelser i framtiden. Det är inte första gången någon sånt här inträffar i Sverige.
Citera
2019-01-25, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Texten finns, lägg upp video nu

Kan du inte läsa? jag varken kan rent kunskapsmässigt. Och tänker inte lära mig heller i respekt till efterlevande. Frågor på det?
Citera
2019-01-25, 09:14
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Okej. Men någon skrev igår att mamman kom dit före polisen. Stämmer det? Hon bodde väl ganska nära?

Kan ju vara så att de har gemensamma vänner som hörde av sig till mamman som satte sig i bilen fort som fan och var där före polisen. Om det stämmer vet jag inte, jag vet inte heller om han skickade en film till mamman först men jag gissar att det är en trådsanning för att de med insyn har inte sagt något om det.
Citera
2019-01-25, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Det är något här som inte stämmer. Mannen har sökt vård upprepade gånger. Vi vet att poiitikerna väljer att lägga pengar på annat. Nedan bara ett exempel. Känner inte till detaljerna men sannolikt fick han vända i dörren med en pillerburk. Människor som bli så här sjuka måste fångas upp tidigt. Då krävs resurser. Hoppas de anhöriga kräver att vården utreds i detta fall. Politikerna slipper ofta undan för lätt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/psykvarden-i-vasteras-far-kritik-efter-sjalvmord
Visst är det något som inte stämmer. För att förstå hur SR kunde hamna i den här fruktansvärda situationen måste man gå tillbaka och se på hela hans liv, uppväxt, hur han hanterat tidigare trauman etc. Sen finns alltid ärftliga dispositioner med i bilden.
Citera
2019-01-25, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Varför tog han inte ihjäl afghanen istället ?

Han hade bara ansvar över sig själv och barnen, inte över afghanens liv.
Hans eget var slut och barnens om han lämnade dom. Hans liv hans barn.
Så tänker jag att han måste resonerat. Tyvärr. Så tråkigt att han inte bad om hjälp utan valde denna utväg.
Hoppas mamman klarar att leva med denna tragedi. Vilken smärta för alla anhöriga som inte förutsåg det här och kunde hjälpa och stoppa i tid.
Citera
2019-01-25, 09:23
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakapo
Varför vill man ha en film med en sjuk person som lipar över sitt liv när man vet att två oskyldiga barn ligger döda,mördade i huset samtidigt? Jag undrar hur det står till i själen hos vissa människor och hur era föräldrar uppfostrade er..

Det är bra att du finns här för att beskydda oss från hemskheter som en video på en man som pratar till en kamera, förvisso utan någon gore.
Citera
2019-01-25, 09:24
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morranochtobbe
Kan du inte läsa? jag varken kan rent kunskapsmässigt. Och tänker inte lära mig heller i respekt till efterlevande. Frågor på det?

Detta är Flashback, ingen bryr sig om hur du känner dig. Lägg upp skiten bara. Är du dum på riktigt. Googla upload video free. Ingen raketforskning men är man vän med någon som streamar på FBlive att man dödat sina söner pga någon afghan så är man väl mindre begåvad i hjärnkontoret.
Citera
2019-01-25, 09:27
Medlem
Till er som blandar ihop vilka det handlar om: Anabola-killen är inte Ren.
Citera
2019-01-25, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Detta är Flashback, ingen bryr sig om hur du känner dig. Lägg upp skiten bara. Är du dum på riktigt. Googla upload video free. Ingen raketforskning men är man vän med någon som streamar på FBlive att man dödat sina söner pga någon afghan så är man väl mindre begåvad i hjärnkontoret.

Och jag bryr mig inte hur du känner att du verkligen vill se den. 😉 kommer inte lägga upp den, inse. Och nej jag är inte vän med honom, vet inte vem han är e tc. 😄 är inte direkt raketforskning att få tag på den. Pussss
Citera
2019-01-25, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojohanna8989
En som vill se filmen eller åtminstone få den transkriberad.
Sök bakåt på sidorna så finns all text från filmen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in