2019-01-26, 12:53
Medlem
Vet någon om han var elak mot henne under deras relation? De verkar ju vart ihop ett tag med tanke på sönernas ålder
Citera
2019-01-26, 12:54
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjompa
Hur ska jag säga.
S stod för det mesta ekonomiskt under i stort sett hela förhållandet, hon blev på slutet tvungen att skaffa ett jobb då det gick knackigare ekonomiskt för S.
När separationen kom så ansåg K att i stort sett allt i hemmet var hennes då det var hon som hade inhandlat nästan allt. (faller sej kanske ganska vanligt att det är kvinnan som står för inredningsinköpen)
Dock var det ju inhandlat med S pengar vilket gör att just "det har jag köpt" inte funkar lika bra som anledning till att man har rätt att bestämma vad man ska ta med sej.
S blev såklart upprörd över hennes sätt och så fortsatte det.
Alltså väldigt mycke bråk om vem som hade rätt till vad osv.
Därav hans prat om utpressning.
Garanterat mycke bråk om annat som jag har mindre koll på.
Mycket pajkastning.

Okej. Hon satte igång allting med andra ord. Må hon brinna i helvetet isåfall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinhelenaa1488
Har också sett klippet nu, och fyfan. Klippet ligger i kommentarerna på hans Instagram, första bilden.

Såg de och rätt osmakligt att lägga ut där
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tycker mest jag ser ren och skär förtvivlan. Och att han fokuserar precis innan är väl mest troligen för att han försöker se var han ska trycka för att avsluta samtalet. Han är ju dessutom rent rödgråten. Jag har själv spelat in video som jag avsett att skicka och gjort precis samma sak! Dvs fokuserat blicken på skärmen just innan videon slut för att kunna åse knappen. Han säger ju strax innan att han ska avsluta samtalet innan han skjuter sig.

Du kan ha rätt. Han verkar väldigt organiserad för att ta självmord. Om han ändå ska dö, varför inte bara lämna sändningen på. Är det inte underligt att han knappt nämner barnen vid namn "jag har skjutit grabbarna". Han har fixat räkningarna, slått på livesändning på fecabook. Man vet inte men det känns planerat. Kanske hade han tänkt på det senaste månaden, och sedan skickat tvetydiga signaler till sin närhet som ingen förstått.
Citera
2019-01-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Okej. Hon satte igång allting med andra ord. Må hon brinna i helvetet isåfall

Är du på riktig? Visst hon är kanske Ingen ängel och vart elak mot honom MEN hon mördade iaf inte sina barn!
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja säkert ringde de direkt, men de kanske fick sitta och vänta i telefonkö till polisen?? Vem kommer fram direkt till polisen idag ??

De ringde säkert 112.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja säkert ringde de direkt, men de kanske fick sitta och vänta i telefonkö till polisen?? Vem kommer fram direkt till polisen idag ??
Ingen. Då stämmer nog tidsaspekten. Han börjar sända runt 21. Folk börjar förstå, ringer kanske runt tio över nio. Kommer fram till polisen vid 21.24. Någon ringer säkert till exet också som då åker dit och kommer innan polisen. Om vi utgår ifrån att det är korrekt att K anländer innan polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
så det är så Karin känner nu med facit i hand alltså: win win.

ja man vet ju aldrig....

Ja, hon skulle nog handlat annorlunda med facit i hand men jag tror inte ens hon visste att han var kapabel att mörda hans egna barn.
Citera
2019-01-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Du kan ha rätt. Han verkar väldigt organiserad för att ta självmord. Om han ändå ska dö, varför inte bara lämna sändningen på. Är det inte underligt att han knappt nämner barnen vid namn "jag har skjutit grabbarna". Han har fixat räkningarna, slått på livesändning på fecabook. Man vet inte men det känns planerat. Kanske hade han tänkt på det senaste månaden, och sedan skickat tvetydiga signaler till sin närhet som ingen förstått.

Tror absolut han planerat detta ett tag då han valde ut att göra de på Karins födelsedag. Är ingen slump direkt. Sedan ville han att gården och hästarna skulle ha de bra så han ordnade med de också innan
Citera
2019-01-26, 12:57
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det spelar ingen roll vad han röstade på. Men uppenbarligen var han en konservativ gubbe som tyckte att han hade rätt att trakassera sitt ex bra för att hon hade lämnat honom. Jag lämnade en man, för länge sedan. Vi hade barn. Han sa att han inte längre ville träffa sina barn eftersom konceptet var att vi skulle vara en familj. Han skaffade en ny familj och träffade inte barnen som hade hade med mig förrän de var vuxna. Jag tror att SR tänkte på samma sätt. Han trivdes inte i rollen som pappa varannan vecka. Han ville leva i en familj med mamma, pappa, barn. Han lyckades inte med att ragga upp någon ny kvinna.

Hur vet du att han var konservativ? Dags att sluta blanda in politik i detta om du inte vet något mer i detalj. Har inte sett något ännu som pekat på hans partitillhörighet eller ideologiska sympatier..
Citera
2019-01-26, 12:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vänner har ju uttalat att han verkade må bättre den senaste tiden det är heller inte omöjligt att människor kan ta sig samman tidvis. Vänner har uttalat att han skrev en massa om sitt dåliga mående på sociala medier tidigare, inlägg som han raderade på morgonen så de bör vara skrivet sent på kvällen eller nattetid hade dessa meddelande slutat dyka upp så kan ju de flesta uppfattat det som att han mådde bättre

Att han mådde bättre den sista tiden kan vara för att han tagit beslutet att döda. När man vet att det finns ett slut på ens lidande lättar depressionen faktiskt.
Citera
2019-01-26, 13:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De ringde säkert 112.
Där får man också vänta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto