2019-01-27, 12:00
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vi vet ju inte ens om hon träffade denne afghan utanför Facebook och att han är hennes personal Trainer på ett gym.

Nej, det kan vi inte vara säkra på men pappan säger ju i videon att hon träffat en anabola-afghan så det verkar ha varit hans uppfattning iallafall. Omnämner man nån som "anabola-afghan" så verkar det dessutom jävligt bittert, så låter det åtminstone i mina öron.
Citera
2019-01-27, 12:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ett brev hade väl funkat lika bra, bättre, än videon? Men kanske han lämnat efter sig ett sånt också.

Han sa ju på videon att han skrivit "ett jättebra brev" också. Till systrarna tror jag det var.
Citera
2019-01-27, 12:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det kanske var något spontat han gjorde? Enligt hans grannar så var han impulsiv. Läste det i expressen.

Han sa i videon att han planerat det länge. Hur han t.o.m. har ordnat med vissa praktiska saker inför dådet också.
Citera
2019-01-27, 12:04
Medlem
mansdominanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ta bort länken till mamman, hon behöver inte hängas ut.

Instämmer.
Citera
2019-01-27, 12:07
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han sa i videon att han planerat det länge. Hur han t.o.m. har ordnat med vissa praktiska saker inför dådet också.

Jag menar att videon kanske var något spontant. Människor brukar inte alltid handla rationellt. Så ibland finns det ingen logisk förklaring till saker.
Citera
2019-01-27, 12:08
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hen menar att videon kanske var spontan. Inte dådet som sådant, DET var ju planerat enligt SR.
Citera
2019-01-27, 12:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag menar att videon kanske var något spontant. Människor brukar inte alltid handla rationellt. Så ibland finns det ingen logisk förklaring till saker.

Ja, videon kan nog vara spontan också. Ett sista farväl till sina vänner.
Citera
2019-01-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Om det är som jag tror att han är narcissist el psykopat blir det fel när man försöker förstå en sådan person utifrån sina egna känslor och värderingar.
Deras känsloliv är flackt och de fungerar inte som vi. Kan inte ens känna något för sina barn mer än den bit som kan hjälpa dem att själva att verka bättre eller ge dem fördelar. I detta fall vapen i en hämndauktion.
I mitt fall tillhörde barnen mitt psykopatiske ex image att vara den perfekta gulligaste pappan. Alla runt honom trodde att han levde för sina barn. Han slog dem och lämnade dem helt när han ifrågasattes.
Jag levde med mitt ex i 7 år och trots all ondska emot mig o barnen tog det mig år att sluta tycka synd om honom - vilket var hans främsta vapen. Hade jag inte kommit på att han skadade barnen hade jag förmodligen inte fattat än.
Mamma här har inte varit ifrån honom särskilt länge o kan mycket väl fortfarande vara påverkad av hans nedbrytning och tycka synd om honom och förstå precis som många här inne också verkar försöka göra.

Och nej jag har ingen riktig utbildning el poäng angående detta men har haft mycket kontakt med flera av de främsta experterna och läst på massor av avhandlingar o böcker om detta.
Om det nu är som jag tror är det inte ett tillstånd han är i utan en personlighetsstörning.

Den rättspsykiatriska undersökningen av Dalaröpappan som brände upp sina barn - också för att hämnas visade på att han har drag av både Borderline och Narcissistisk personlighetsstörning.
Den mixen ska vara en av de värsta. När de utvärderat riskerna med mitt ex har de sagt att det är bättre att "bara" vara psykopat eftersom de brukar släppa ex o barn helt efter de hittat ett nytt offer..

Att hans vänner försvarar honom är inte konstigt - de kan mycket väl vara helt duperade. Vältalighet o charm är framträdande drag..

Dalaröpappan tog inte sitt liv utan flydde..(även han i stenbrottet) Undras vad som är skillnaden mellan dessa två och denne?..
Citera
2019-01-27, 12:10
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Dalaröpappan tog inte sitt liv utan flydde..(även han i stenbrottet) Undras vad som är skillnaden mellan dessa två och denne?..
De var inte mentalt knäckta som i detta fall.
Citera
2019-01-27, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Och eftersom barnen är döda ärver väl deras mamma eftersom pappan är död?

Enligt svensk arvslag ärver intte sambor varandra oavsett hur länge de varit sambo.
Däremot kan den avlidne tex testamenterat 50 % av sin kvarlåtenskap till sin sambo.
50% har man alltid rätt att testamentera bort om det så är till en minkfarm.
De procenten har ingen med att göra.
Så som svar sambor ärver aldrig varandra enl arvslagarna.
Citera
Medlem
Blev det någon uppföljning här i tråden på det där Facebookinlägget "söker ny bostad, hyr av Samuel rahn", finns det någon historia bakom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
jag vet inte hur länge sedan det var och hur sambolagen påverkar arvsätten. Men om det pågick bråk om att hon ville ha halva gårdens värde i bodelning så kan ju det vara "utpressningen" han talar om för då skulle han antagligen få sälja och flytta då det är svårt att få fram så mycket kontanter som halva gården. Men sådant med bodelning kan jag inte, jag har inte delat något med en kille på det viset.

Om bostaden införskaffats för det gemensamma boendet hade det handlat om en bodelning rakt av. Men så verkar ju inte fallet om SR själv ärvt bostaden.

Hade de varit gifta hade KA haft rätt till hälften av alla tillgångar som inte undantagits av enskilda dokument eller personliga äganden.

I undantagsfall skulle KA ändå kunnat haft rätt att överta bostad om t ex barn funnits vid liv men SR avlidit utan att de varit gifta men KA hade då behövt lösa gårdens värde till SR:s syskon om inte detta var ordnat på förhand och dokumenterat i testamente.

I det här fallet är SR och KA inte gifta. De bor inte ens ihop längre. Och om inga kända bröstarvingar finnes.

Då går bostaden till kvarvarande släkt dvs SR:s syskon om inget testamente finnes som säger annat och som troligtvis syskon godkänt, vilket inte låter sannolikt men visst finns undantag.

Om inte övriga bohaget redan delats vid bodelning i samband med KA:s avflytt, rörande saker som inköpts till det gemensamma boendet efter att de flyttat ihop, antar jag att det blir en bodelning mellan KA och dödsbo.

Lite förenklat men så som det fungerar i stora drag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in