2019-01-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Bubbelpool?! har inte sett eller kommer att se videon. Vad är meningen med det?

Enkel gissning skulle väl vara att han ville vara på den säkra sidan att faktiskt dö. Finns folk som överlever skott i huvudet men sedan inte är kapabel att skjuta sig igen. Ligger man däremot i vatten så dör du oavsett eftersom man med stor sannolikhet drunknar.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför då?

Vadå varför? Jag har bekräftade uppgifter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Hur fan kan ni se hans vänner?? Jag kan inte det.
Nej inte jag heller men kollade vilka som hade skickat grattishälsningar på hans födelsedag den 1 sept!
Citera
2019-01-25, 23:05
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstamejfan
Kunde vara vilken fyllevideo som helst. (Om det inte vore för det där att han sköt barnen) men annars en lämnad karl som skyller allt på kvinnan som lämnat och jag ska ta livet av mig snack. Ingen förstår, jag orkar inte mer. Snyft, stackars mig, dumma dig....

Har läst många inlägg på Facebook som påminner om detta på helg nätter när fulla människor satt sig vid sina tangentbord. Inlägg som på söndagmornar tagits bort. Men det här är första gången utgången sett ut så här men tårarna o orden har klingat lika

Tror du han hade druckit? Hade han problem med alhoholen måntro?
Citera
2019-01-25, 23:05
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Vet inte vart detta postats av henne för jag har ju inte läst det själv....
(Någon annan lade ut inlägget hon skrivit).

Jag tror jag kanske har fått en varning (eller liknade, sorry!) för att jag postar onödig skit i denna tråd, men snälla kan någon (som kan mycket) göra en sammanfattnig och lägga längst fram (hur gör man det ens??) det är så många sidor nu och mkt väsentligt som framkommit (trots mina och andras bläh-inlägg) jag hittar t. Ex inte filmen nu och mammans uttalande (på facebook?) har jag missat. I vilket inlägg finns det?
Citera
2019-01-25, 23:06
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soppatorssk
Han slutar ju gråta väldigt tvärt sen också. Kände mest att han endast tyckte så jävla synd om sig själv, allt handlade om honom. Kändes lite som krokodiltårar
Du har helt rätt, han nämner ju barnen endast två gånger medan han babblar en massa om hur dålig Karin är o han blandar in en hel del bodelnings-skit, facebook-policy osv

En viktig sak att tänka på är att han benämner barnen "GRABBARNA" och "DOM" och inte vid deras namn. Han nämner dock Karin väldigt tydligt och nämner också Andreas i chatten. Hans huvudsyfte var inte att hjälpa barnen på något sätt, detta var ett kalkylerat hämnd-självmord.
Citera
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Statistiskt sett så mördar inte föräldrar med psykisk ohälsa sina barn. I såfall skulle barn omhändertagas hela tiden eftersom många lever med psykisk ohälsa.

Att människor (även jag) reagerar över att två barn blivit skjutna av sin pappa är helt normalt. Även om man inte känner offer man hör eller läser om så kan starka känslor som ilska, hat och sorg blomma upp. Att "skriva av sig" på Flashback är lika okej som att gå och lägga en ros på en plats där någon har blivit dödad.

Stattestiken säger det händer ingenting.
Men ångest och oro har blivit En sjuk form för 5år sen.

Vi är på gång uppåt men det går långsamt.

I hans fall sökt vård men inte blivit mottagen på djupet.

FB är 90% påståenden och 10% fakta om man ens kan få det så högt som tio.

Skjuta sina barn hör långt i från vanligheten eller stattestiken.
Oftast tar man bort den som är hotet eller tar bort alla. Dödar, mamma och barn. Oftast bara mamma. Men är ett lågt antal i detta ämne.

Vanligaste morden i Sverige är svartsjuka.
Bort räknat från gäng relaterat.
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Lämna kvar dina barn till ditt ex, och låt dom få se vilket bra far du var.

Du har upplevt? Nått som går över som förkylning.

Jag gör det idag och föralltid.

Vill man ta liver av sig är det djup deprition.
Alltså du vet inget vad jag varit med om.. Sluta med ditt dravel! Du är pinsam! Man kan bestämma över sin egen kropp men inte andras, men det förstår inte du? Dessutom är jag kvinna med tre vuxna barn o mitt andra barnbarn på väg. Detta fall handlar inte om självmord om du nu missat det?
Citera
2019-01-25, 23:07
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Alltså du vet inget hur hon mår nu, du är verkligen avskyvärd, i stil med mördaren. Fy fan säger jag!!! Undrar vem som var/är känslokall i detta fall?

Tackar ödmjukast, men jag ber dig vänligt men bestämt att inte jämföra mig med en far som skjutit ihjäl sina barn 👿!
Jag kommer inte heller tillhöra den skara som bara sänder ut rent hat mot SR!
Det är rent vidrigt och ofattbart det han gjort men detta är onekligen en konsekvens av psykisk ohälsa och tyvärr fick han inte den hjälp han så tydligt behövde med facit i hand!
Fanns inga oros-anmälningar gjorda till soc myndigheter men som så tydligt framkommit från några av hans vänner så visste dom att han var illa däran!
Dessa ”vänner” har lite att bära med sig nu med facit i hand....
Citera
2019-01-25, 23:07
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Lämna kvar dina barn till ditt ex, och låt dom få se vilket bra far du var.

Du har upplevt? Nått som går över som förkylning.

Jag gör det idag och föralltid.

Vill man ta liver av sig är det djup deprition.

Sluta hylla mördaren ditt svin.
Citera
2019-01-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Enkel gissning skulle väl vara att han ville vara på den säkra sidan att faktiskt dö. Finns folk som överlever skott i huvudet men sedan inte är kapabel att skjuta sig igen. Ligger man däremot i vatten så dör du oavsett eftersom man med stor sannolikhet drunknar.
Ja du, detta var nåt nytt - rättare sagt logiskt, men undgått min tankeradar. Mannen var strateg på ett underligt vis
Citera
2019-01-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Precis som andra har påpekat, om han mådde så jävla dåligt och inte orkade leva mer så kan man ju hastigt tycka att han borde mördat sin exfrus man istället för sina barn. Då hade han fortfarande lyckats med sitt mål, att såra henne djupt.

Men han var nog inte en genomrutten människa så varför skulle han döda en oskyldig man som inte gjort honom något illa? Och även skada mannens familj.

Det verkar vara frun som orsakat hans helvete och misär. Att döda henne skulle han nog tyckt varit tillfredsställande för stunden, men självklart tänker han på sina barn. Att de kommer få växa upp utan sina föräldrar och få reda på vad som hänt när de blir äldre. Vid det laget kommer han inte ha några barn att träffa eller umgås med längre.

Förstod han inte att hon kommer troligtvis skaffa barn med den nya mannen i framtiden? Denna mannens gener förs vidare medans han utplånade sina egna. Hur kan man som pappa tillåta detta? Och värst av allt han tog ifrån sina pojkar möjligheten att uppleva allt det fantastiska som livet har att erbjuda. Fyfan.

Han skulle sålt av så mycket skit som möjligt sen hittat någon söt tjej från Ukraina/Vitryssland. Finns hur många som helst som är villiga att bosätta sig här och arbeta. Sätter henne i arbete med att sköta om hästarna. Hade inte dröjt länge innan han hade kunnat släppa taget om kärringen.

Han ville ju i första hand dö själv. Utökat självmord. Han tog med barnen för att de skulle slippa morsan och ett dåligt liv. Och för att hon inte skulle få tillgång till gården genom barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in