2019-05-12, 11:26
Medlem
En eloge till Patronerna som stod upp för sig själva.

Men att misären från Örebro spelar Allan ballan mot supportrar utan våldshistorik? Dessa lallare hade aldrig sökt sig till nåt hak i städer där en "firma" kan dyka upp.

Ärligt talat, vem kommer på idén att hetsa mot "Giffers"?
Citera
2019-05-12, 13:18
Medlem
Gustavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Patronerna skriver lite om hur dom ser på det:
https://www.instagram.com/p/BxVmLGZHWC2/
Men jag vet inte om det finns nån anledning till bråken, kanske bara är vanligt tuppande mot varandra från supportrar?

Står i artikeln att det varit "Kontroverser på nätet" innan matchen. Någon som vet vad detta består i?
Citera
2019-05-12, 14:46
Medlem
Djurgården, Hammarby, AIK

Jag har inte riktigt förstått ”kriget” mellan dom stora Stockholmsklubbarna som avser huruvida människor utanför Stockholm stödjer och är medlemmar i deras klubbar.

Som jag förstår det vill man hävda att ens egen klubb endast har supportrar från Stockholm, medans de andra lagen även har supportrar utanför Stockholm.

Jag har stött på ”vuxna” människor som verkar ta frågan på relativt stort allvar med kommentarer som ”hur kan dom säga att det är vi som har supportrar ute i landet, det är ju dom som har en massa fans som kommer från tex Dalarna, Västmanland, Norrland mm.

Min fundering är följande. Om man håller på en av storklubbarna, vill man då inte att den ska vara störst? Alla lagen har ju uppenbarligen fans som bor i Stockholm. Har man dessutom en massa fans ute i landet borde det väl kunna öka intäkterna, och vara något bra? dom största klubbar i världen har ju fans över hela världen och försöker värva nya fans över hela världen.

Även om diskussionen är på en skämtsam nivå med gliringar, borde väl lagen trycka på att dom är det laget som har flest fans utanför Stockholm och därmed är en klubb som är större än Stockholmsregionen?

Kan någon förklara?

Undrar även om samma diskussion finns kring Göteborgslagen?
Citera
2019-05-12, 15:09
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Jag har inte riktigt förstått ”kriget” mellan dom stora Stockholmsklubbarna som avser huruvida människor utanför Stockholm stödjer och är medlemmar i deras klubbar.

Som jag förstår det vill man hävda att ens egen klubb endast har supportrar från Stockholm, medans de andra lagen även har supportrar utanför Stockholm.

Jag har stött på ”vuxna” människor som verkar ta frågan på relativt stort allvar med kommentarer som ”hur kan dom säga att det är vi som har supportrar ute i landet, det är ju dom som har en massa fans som kommer från tex Dalarna, Västmanland, Norrland mm.

Min fundering är följande. Om man håller på en av storklubbarna, vill man då inte att den ska vara störst? Alla lagen har ju uppenbarligen fans som bor i Stockholm. Har man dessutom en massa fans ute i landet borde det väl kunna öka intäkterna, och vara något bra? dom största klubbar i världen har ju fans över hela världen och försöker värva nya fans över hela världen.

Även om diskussionen är på en skämtsam nivå med gliringar, borde väl lagen trycka på att dom är det laget som har flest fans utanför Stockholm och därmed är en klubb som är större än Stockholmsregionen?

Kan någon förklara?

Undrar även om samma diskussion finns kring Göteborgslagen?

Eftersom du varken verkar vara uppväxt i Stockholm eller bor i staden så kommer du aldrig förstå.
Över 120 år av fobollshistoria och traditioner. I rest my case.
Citera
2019-05-12, 15:13
Medlem
FreddeCMs avatar
Vad är det supportrarna skriker på allsvenska matcher mellan varandra?

-"Hör ej"
-fotbollsmördare
Citera
2019-05-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeCM

-"Hör ej"
-fotbollsmördare
"Snutjävlar"
Citera
2019-05-12, 15:16
Medlem
Aviarts avatar
Citat:

-"Hör ej"
-fotbollsmördare

SVFF
FOTBOLLSMÖRDARE!
Citera
2019-05-12, 15:19
Medlem
FreddeCMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
"Snutjävlar"
Tackar!

Då kommer jag också med en följdfråga. Vad har snutar gjort som man är förbannade på?
Citera
2019-05-12, 15:27
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Tackar!

Då kommer jag också med en följdfråga. Vad har snutar gjort som man är förbannade på?

Inför massa restriktioner och förbud för att komma åt bengaler.
Nu senast förbud mot OH-flaggor.

Se t.ex. https://fotbollsthlm.se/blogg/oskar-mansson-herregud-vilket-kaos-som-det-kan-bli/
Citera
2019-05-12, 15:28
Medlem
Citat:
Tackar!

Förbjudit Overhead-flaggor, ståplatsreducering, uppmanar till ofredande vid visitation. Man har trappat upp kriget mot supportrarna rejält i år helt enkelt.
Citera
2019-05-12, 17:09
Medlem
simonvps avatar
https://twitter.com/utaneftertanke/status/1127574631504850944?s=21

Visst är bilden manipulerad med?
Citera
2019-05-12, 17:23
Medlem
Grittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp