2019-10-31, 06:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
För att ändå ge dig lite rätt så har vi just nu en stendöd läktarkultur. Alla sånger med "framåt" och målfirande-ramsor på konstiga ställen fyller mig med avsky. Just nu har vi bajen-kultur, dvs absolut noll känsla. Noll Hat-faktor. Noll intensitet.
Bajen-kulturen du föraktar skulle ni offra väldigt mycket för att få. Ni är dead man walking.
Citera
2019-10-31, 07:49
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metalcorenightfall
Genuin fråga.

Vad är viktigast för dig?

Att älska HIF?

Eller att hata MFF eller andra diverse klubbar du inte gillar?
Det viktigaste för mig är hatet emot mff. Det är ingenting konstigt med det och det bygger inte på något komplex. En dag när ni riskerar att ta SM-guld och vi redan har säkrat kontraktet (genom att vinna måste-matcherna, inte genom att hjälpa mff) så ligger inte fokus på vår egen match.

Sen är det klart att det skulle svida lite om bajen fick mera luft under vingarna. Det känns bra att kunna se ner på dem som ett losergäng. Stockholmare i allmänhet har en äcklig attityd och sen så har jag svårt för lag som Gais och Landskrona BoIS. Mycket utav supporterlivet kretsar kring hat och rivaliteter. Det naturliga är att det avspeglar sig på själva läktarkulturen, där hatet manifesterar sig som en oerhörd lättnad. Där kan man leva ut känslorna som man annars går och trycker på i sin vardag. Det känns mera äkta att nämna att man hatar mff t ex i en sång som hyllar Skåne. Utan den biten blir sångrepertoaren tom och futtig.

Och det är ju nästan ännu viktigare att man måste kunna njuta utav sin passion i livet. Skulle vi inte fortsatta hata lag som det går dåligt för så hade måhända beteendet kunnat vara självdestruktivt. Det är ju när BoIS spelar i Div. 1 som det är som allra skönast att skratta åt dem. Som ett exempel.
Citera
2019-10-31, 07:54
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Bajen-kulturen du föraktar skulle ni offra väldigt mycket för att få. Ni är dead man walking.
Det verkar som att många HIF:are tänker just så, men jag håller verkligen inte med. Jag tycker att bajens läktarkultur är en patetisk cirkus snarare än en seriös fotbollsklack. Ni är nästan som malmö och det är absolut inte vad jag strävar efter.
Citera
2019-10-31, 08:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Det verkar som att många HIF:are tänker just så, men jag håller verkligen inte med. Jag tycker att bajens läktarkultur är en patetisk cirkus snarare än en seriös fotbollsklack. Ni är nästan som malmö och det är absolut inte vad jag strävar efter.
En patetisk cirkus, jasså? Hur då?
Citera
2019-10-31, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Då borde du även veta att det är Helsingborg som är HIF och Bajen HFF.

Men utveckla gärna?

När jag läste åshöjden första gången på 80 talet och de sa att bagarn spelat i hif tänkte jag Hammarby. Säkert samma för många andra i min generation. Helsingborgs if visste jag inte existerade förrän runt 1991
Citera
2019-10-31, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
När jag läste åshöjden första gången på 80 talet och de sa att bagarn spelat i hif tänkte jag Hammarby. Säkert samma för många andra i min generation. Helsingborgs if visste jag inte existerade förrän runt 1991

Tror inte manga i din generation tjaffsar som smabarn pa ett internetforum.

Oerhort lag niva ifran din sida.
Citera
2019-10-31, 20:13
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
De flesta av de 50128 äCkta gnagarna förra hösten är i år äCkta diffare istället och var på tele2 i måndags, så det blir nog en klen skara på vännernas på lör.

På ämnet

https://www.instagram.com/p/B16rEkgIuKb/?igshid=1s34s1a9j75jq
Citera
2019-10-31, 22:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sådär djupa är inte ni sorkar. Ni menar givetvis Ekens Krog i Råsunda.

Vi ”sorkar” kan iaf geografi. Vart ligger ekens krog i Råsunda? Måste missat den puben. Det är som att säga att the londoner ligger vid Odenplan....
Citera
2019-10-31, 22:16
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Det viktigaste för mig är hatet emot mff. Det är ingenting konstigt med det och det bygger inte på något komplex. En dag när ni riskerar att ta SM-guld och vi redan har säkrat kontraktet (genom att vinna måste-matcherna, inte genom att hjälpa mff) så ligger inte fokus på vår egen match.

Sen är det klart att det skulle svida lite om bajen fick mera luft under vingarna. Det känns bra att kunna se ner på dem som ett losergäng. Stockholmare i allmänhet har en äcklig attityd och sen så har jag svårt för lag som Gais och Landskrona BoIS. Mycket utav supporterlivet kretsar kring hat och rivaliteter. Det naturliga är att det avspeglar sig på själva läktarkulturen, där hatet manifesterar sig som en oerhörd lättnad. Där kan man leva ut känslorna som man annars går och trycker på i sin vardag. Det känns mera äkta att nämna att man hatar mff t ex i en sång som hyllar Skåne. Utan den biten blir sångrepertoaren tom och futtig.

Och det är ju nästan ännu viktigare att man måste kunna njuta utav sin passion i livet. Skulle vi inte fortsatta hata lag som det går dåligt för så hade måhända beteendet kunnat vara självdestruktivt. Det är ju när BoIS spelar i Div. 1 som det är som allra skönast att skratta åt dem. Som ett exempel.

Att heifs hela kultur kretsar runt mff är inget nytt under solen. Men sorgligt är det.
Citera
2019-11-01, 00:05
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det här är rasism - att klanka ner på ett annat lag genom att påstå att de har afrikanska supportrar. Fruktansvärt. Men vad kan man förvänta sig av eran översittareförening egentligen? Helt irrelevant att det egentligen inte stämmer. Rasistiska tillmälen för att slå ner på en annan klubb är fruktansvärt lågt.

Vad är rasismen? Jag påtalar vad Hammarby har för publik. Hammarby har en väldigt bred skara.
Sluta vara vänsterbliven.
Citera
2019-11-01, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
På ämnet

https://www.instagram.com/p/B16rEkgIuKb/?igshid=1s34s1a9j75jq

Ar val mer pinsamt att nagon som pastar sig vara en supporterprofil men istallet gjorde ett uselt _deltagande i EoTB koper en DIFtroja for att gora en rolig sketch......
Citera
2019-11-01, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Killen verkar lite efterbliven... först säger han att han är från Dalarna sen börjar han sjunga om Leksand å Bajen

Han är ju uppenbarligen planterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in