2019-08-19, 10:41
  #1261
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
De ska ha öppnat nu.

För 2 minuter sen: https://imgshare.io/image/etage3.ZLQOf

Jag har på nedre, men många som inte skaffat biljett ännu.

edit, öppnar upp kl 15 enligt er twitter såg jag nu.
__________________
Senast redigerad av Salorm 2019-08-19 kl. 10:55.
Citera
2019-08-19, 10:51
  #1262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Alltså att biljetterna som är släppta snart är slutsålda och att det då öppnas fler sektioner för försäljning betyder ingalunda att hela arenan är slutsåld. Det har ingen heller påstått.

Jag vet att det kan vara svårt ibland med det här med läsförståelse och så men ett ord kan faktiskt ibland ha olika betydelse beroende på i vilket sammanhang det används.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Edit: äh, insåg att du är ett troll. Ovärt att svara. Delete this.
Citera
2019-08-19, 13:12
  #1263
Medlem
gato12s avatar
Var den stackars pojken som blev mördad i Sollentuna bajare? Noterade en Hammarby tröja bland ljusen och blommorna.
Citera
2019-08-19, 13:49
  #1264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
För 2 minuter sen: https://imgshare.io/image/etage3.ZLQOf

Jag har på nedre, men många som inte skaffat biljett ännu.

edit, öppnar upp kl 15 enligt er twitter såg jag nu.

Trodde ni brukade köpa i sista stund, något speciellt med detta derby eller? :O
Citera
2019-08-19, 14:02
  #1265
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Trodde ni brukade köpa i sista stund, något speciellt med detta derby eller? :O

Näe, inget speciellt alls.
Bara kul att vi för en gångs skull fyller alla etage
Citera
2019-08-19, 16:32
  #1266
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Galet att Stockholm ens står kvar idag trots din markering i form utav bojkott!
Varje liten del är en sak. Dessvärre lever ju staden.

Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Höja i Malmö...?

Ni ger bidrag till Stockholm hur...;0)
Bor inte i malmö, aldrig gjort. Är Nordvästskåning.
Men att försörja era 69 000 statligt anställda är bidrag som vida överstiger Helsingborgs och malmös samlade bidrag från staten, som för övrigt även Skånska kommuner betalar in till. Så med tanke på vad era förorter kostar, tillsammans med de statligt anställda bidragstagarna så är ni en förlustaffär. Mer pengar ska ni inte ha.
Citera
2019-08-19, 16:52
  #1267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Varje liten del är en sak. Dessvärre lever ju staden.


Bor inte i malmö, aldrig gjort. Är Nordvästskåning.
Men att försörja era 69 000 statligt anställda är bidrag som vida överstiger Helsingborgs och malmös samlade bidrag från staten, som för övrigt även Skånska kommuner betalar in till. Så med tanke på vad era förorter kostar, tillsammans med de statligt anställda bidragstagarna så är ni en förlustaffär. Mer pengar ska ni inte ha.

Matematik verkar inte vara din starka sida. Har du hört talas om Komvux?

MFF är ett kommundopat skitlag i klass med Leksands IF. Det är Stockholm som tar notan.

”Malmö sägs vara motorn för ekonomisk tillväxt i södra Sverige, men staden är i själva verket ett svart hål för statskassan. Malmö är den kommun i Sverige som tar emot störst bidrag via utjämningssystemet, drygt 5 miljarder kronor 2018. Det är mer än dubbelt så mycket som den näst mest bidragsberoende kommunen Göteborg få”
__________________
Senast redigerad av Baphometboy 2019-08-19 kl. 17:03.
Citera
2019-08-19, 17:06
  #1268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Matematik verkar inte vara din starka sida. Har du hört talas om Komvux?

MFF är ett kommundopat skitlag i klasd med Leksands IF. Det är Stockholm som tar notan.

Två frågor:
Har du koll på hur finansieringen av Tele2 ser ut?
Har du koll varför Malmö får mer pengar egentligen?
Citera
2019-08-19, 17:08
  #1269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Bor inte i malmö, aldrig gjort. Är Nordvästskåning.
Men att försörja era 69 000 statligt anställda är bidrag som vida överstiger Helsingborgs och malmös samlade bidrag från staten, som för övrigt även Skånska kommuner betalar in till. Så med tanke på vad era förorter kostar, tillsammans med de statligt anställda bidragstagarna så är ni en förlustaffär. Mer pengar ska ni inte ha.
Missade du lektionerna i lågstadiet? Skillnad en på Sverige (staten) och Stockholm? Stockholmarna är de som betalar mest statlig skatt, dessutom betalar kommunerna utjämningsskatt, som också tas ut av Stockholmarna.
Citera
2019-08-19, 17:21
  #1270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Två frågor:
Har du koll på hur finansieringen av Tele2 ser ut?
Har du koll varför Malmö får mer pengar egentligen?

Pinsam ansvarsförskjutning...;0)

Stockholmarna försörjer sin stad och de kommunala verksamheterna via skattsedeln.

Göteborg och Malmö får också vara med, vi är generösa. Inget fel med Robin Hood.

Men när Malmö Stad öppet och dolt pumpar in hundratals miljoner i MFF så sticker det i ögonen, det fattar du va?
Citera
2019-08-19, 17:37
  #1271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Pinsam ansvarsförskjutning...;0)

Stockholmarna försörjer sin stad och de kommunala verksamheterna via skattsedeln.

Göteborg och Malmö får också vara med, vi är generösa. Inget fel med Robin Hood.

Men när Malmö Stad öppet och dolt pumpar in hundratals miljoner i MFF så sticker det i ögonen, det fattar du va?

Min uppfattning är att det utjämningsbidraget grundar sig (inte enbart, våra usla politiker ska inte komma undan så lätt) på att vi varit första, och i många fall sista, anhalt för nyanlända sedan 90-talet.

Ska vi göra det gratis eller?

Tele2 Arena, den ni delar med era bästa vänner, går minus cirka 100 miljoner per år. Utöver det kostade den skattebetalarna 250 miljoner (minst) att bygga. Utöver det har kommunen kidnappat era pungkulor (kanske på grund av den otroligt förmånliga hyran), så ni kan inte ens säga något om underlaget.

Edit: Ska inte gå in för mycket i denna meningslösa diskussion, men du kan väl i alla fall försöka se utanför Wikipedia-sidan om utjämningsbidrag?
__________________
Senast redigerad av J.G.R 2019-08-19 kl. 17:41.
Citera
2019-08-19, 17:56
  #1272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Min uppfattning är att det utjämningsbidraget grundar sig (inte enbart, våra usla politiker ska inte komma undan så lätt) på att vi varit första, och i många fall sista, anhalt för nyanlända sedan 90-talet.

Ska vi göra det gratis eller?

Tele2 Arena, den ni delar med era bästa vänner, går minus cirka 100 miljoner per år. Utöver det kostade den skattebetalarna 250 miljoner (minst) att bygga. Utöver det har kommunen kidnappat era pungkulor (kanske på grund av den otroligt förmånliga hyran), så ni kan inte ens säga något om underlaget.

Edit: Ska inte gå in för mycket i denna meningslösa diskussion, men du kan väl i alla fall försöka se utanför Wikipedia-sidan om utjämningsbidrag?

Hur Stockholm gör med sina av invånarna surt förvärvade och glatt inbetalda skattemedel skulle ha varit en angelägenhet för en malmöit om det var ni som slussat 5-7 miljarder årligen till vår stad - och inte tvärtom.

Stockholm har sina invandrarproblem och skjutningar och även om pojkstrecken här är färre procentuellt sett så kostar våra rapartister mer i absoluta tal.

Men vi har råd som sagt, än så länge.

Bara lite synd att vår skatt går direkt till ert fotbollslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in