2019-01-26, 10:29
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Vill inte hålla med om att straffa henne. Hon behöver hjälp, inte fängelse.
Hjälp finns att få.

Jag tror inte uppsåtet var att röva bort just en unge.. Tror inte åtal för människorov kommer att hålla! Men däremot oalaga frihetsberövande.

Hoppas någon sorts tork
Citera
2019-01-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Den här tråden har spårat ur. En missbrukarkvinna stal en barnvagn med en bebis i. Antagligen fattade hon inte, i sitt berusade tillstånd, att det faktiskt låg en bebis i den dyra vagnen som hon hade tänkt att sälja. Eller också så brydde hon sig om det just då. Sedan kom hon väl på andra tankar och lämnade vagnen med bebisen på en plats där den inom kort hittades. Kvinnan har förvisso begått brott men hon är ingen mördare. Det är så onödigt att gotta åt sig hennes tragiska liv från att hon en gång hade familj och barn till att hon hamnade i ett boende för missbrukare. Varför finns det något intresse att se bilder på henne och hennes barn?

Nu utgår jag från att du inte har några barn, men när du blir förälder så kommer du förstå att ditt dina barn går före precis allt i livet, det går före alla i din närhet inklusive dig själv. Så det är ett skräckscenario att någon åker iväg med din barnvagn.

Hennes pojkvän är bland det äckligaste jag sett helt frånvarande
Citera
2019-01-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ignorethem
Nu utgår jag från att du inte har några barn, men när du blir förälder så kommer du förstå att ditt dina barn går före precis allt i livet, det går före alla i din närhet inklusive dig själv. Så det är ett skräckscenario att någon åker iväg med din barnvagn.

Hennes pojkvän är bland det äckligaste jag sett helt frånvarande

Jag har barn och förstår mycket väl hur föräldrarna kände sig när barnet var borta. Men GM kommer inte dömas utifrån föräldrarnas känslor utan hon kommer att dömas för det som faktiskt har gjort. Och det var inte mord. Faktum är att är hon inte ens är misstänkt för människorov. Är pojkvännen misstänkt för någon inblandning i brottet eller ska han bara dömas för att han ser äcklig ut?
Citera
2019-01-29, 16:41
Medlem
Robert-Haschbergs avatar
Kvinnan uttalar sig om händelsen:

Citat:
Trodde inte att det var ett barn i vagnen

I ett dokument från hovrätten framgår nu kvinnans version till varför hon förde bort barnvagnen.

”Orsaken till att hon hade berusat sig var att hon var nedstämd och inte mådde bra psykiskt. Hon tog barnvagnen för att använda den att frakta kläder i och eventuellt för att stjäla mat i. Dock trodde hon inte att det var något barn i den”, står bland annat i dokumentet.

Den misstänkta kvinnan säger också att hennes minnen från tillfället är dimmiga.

För att ta sig till Bäckebol tog hon bussen, står det i dokumentet.

”Hon var framme cirka 20–30 minuter efter tillgreppet av barnvagnen. Väl där upptäckte hon att det var ett barn i vagnen. Då fick hon panik och lämnade vagnen på parkeringen med barnet i. Hon berättade inte för någon att hon lämnat barnet där utan gick in i köpcentrumet”, står det.

Kvinnan har överklagat beslutet om häktning, en överklagan som avslogs av hovrätten.
Citera
2019-01-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Haschberg

Undrar hur det har gått med eventuell abstinens i häktet. Vet inte vilka droger hon tog men borde vara jäkligt om hon gick på opiater eller liknande
Citera
2019-01-29, 17:07
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Märkligt att hon någon vecka efter att fått sina egna barn omhändertagna "bara råkar" rulla iväg med en barnvagn där det låg ett litet barn(?).

Jag tror det var någon form av drogutlöst psykos/idioti och hon mycket väl visste om barnet o vagnen...
Citera
2019-02-10, 09:17
Medlem
”Själv nekar hon till brott och säger att hon inte visste att det var en bebis i vagnen.

Men polisen har vittnesuppgifter som tyder på motsatsen.

– Om uppgifterna stämmer så har hon vetat att det fanns ett barn i vagnen, säger åklagare Hedvig Lundblad”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1PzA3/kvinna-haktad-for-bortforandet-av-bebisen-i-goteborg

Något nytt som framkommit?
Citera
2019-02-11, 13:44
Medlem
Robert-Haschbergs avatar
Målnummer är B 1103-19 (Göteborgs tingsrätt).
Citera
2019-02-11, 15:32
Medlem
Citat:
Målnummer är B 1103-19 (Göteborgs tingsrätt).

När är rättegången?
Citera
2019-02-11, 17:32
Medlem
Robert-Haschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
När är rättegången?

Åtal ska väckas senast den 22 februari 2019 kl. 11.00 enligt nuvarande häktningsbeslut. Antar att det kan förlängas ytterligare om det finns goda skäl.
Citera
2019-02-26, 10:12
Medlem
Var är FUP:en?
Citera
2019-02-26, 10:56
Medlem
tigerrakets avatar
Gillar hur många som kommer med kommentarer såsom: Men hon var ju drogpåverkad!

Hade det varit en kvinna med slöja och med drogmissbruk så hade ni inte precis hållit henne om ryggen.

Nej, hon ska straffas lika hårt som en drogfri person. Hon stal en vagn med ett barn i.
Annars kan jag ju "bara" rycka väskan på en tant, jag visste inte att hennes pengar låg där jag ville bara ha själva väskan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in