2019-01-21, 19:07
Medlem
Hej! Blivit beviljad en läsenhet inom lss, inte som något gruppboende utan en vanlig lägenhet i vanligt hyreshus.
Undrar om det är fler här som bor i lss lägenhet? Undrar hur de ser ut, vad man får för hjälp och hur personalen är. Är lite nervös inför hur detta kommer att bli, hoppas på att det ska underlätta för mig för detta är verkligen mitt sista hopp.
Citera
2019-01-21, 19:11
Medlem
I ditt fall tror jag det mycket kommer handla om stöd och peppning från personalens sida. Försöka skapa rutiner, delmål, göra saker tillsammans eller för dig själv men kanske är du i behov av lite extra pushning för att vissa saker ska bli av. Kanske stöttning med städ, betala räkningar, tvätta och laga mat, strukturera veckohandling osv
Citera
2019-01-21, 21:08
Medlem
Du får hjälp med det du behöver ha hjälp med, det blir så att du får säga till personalen vad du
vill och behöver ha hjälp med. De städar kanske inte åt eller så men de kan vara med som stöd
vid handla, städa, laga mat eller vad det nu du behöver hjälp med.

Hur personalen är, går inte heller att veta, de är vanligt folk. Du lär nog snart känna dem och dem dig.
Då går allt lättare efter det. Det är lättare när man får bra kontakt med personalen. Jag har varit i liknande situation för många år sedan. Behövde mycket hjälp i början men efter en tid så klarade jag mig bra själv.

Det kommer nog gå bra och du får den hjälp du behöver.
Citera
2019-01-23, 14:39
Medlem
Tror ni man kan få skjuts om man behöver handla på tex ikea?
Citera
2024-08-31, 15:00
Medlem
SodaFointains avatar
Ja bor i lss lägenhet. Satellit de gjorde om till träningslägenhet så måste nu söka andra lägenheter jag ej vill ha men farsan köper till mig om jag vill flytta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in