Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-21, 09:47
  #1
Medlem
Ber om ursäkt om denna ligger i fel tråd men tänkte att den här ju iaf med medicin att göra ....

Jag fick bekräftat missfall via VUL. Oklart vilken vecka, kanske 5 (?) . Man kunde inte se ett foster. I alla fall....

Jag blödde men hade inte fått ut gulesäcken osv så fick cytotec för en "behandling vid uteblivet missfall".
Jag skulle ta 4 st tabletter vaginalt kl 8 på morgonen tillsammans med smärtlindring i förebyggande syfte.

Jag tog tabletterna igår, söndag, kl 8 på morgonen. Någon gång på eftermiddagen fick jag minimal mensvärk och en liten blödning började. Nu ca 26h senare har inget mer hänt. Läst att det i vissa fall han dröja några dagar innan tabletterna ger effekt. Men jag är livrädd för att det ska inträffa på jobbet! Det får inte hända. Smärta på jobbet hade jag klarat av, men jag är extremt orolig över den mängd blod son ska komma. Alla har sagt att det blir en stor blödning och när jag läst om det verkar minst sagt stämma. Kaos är vad jag vill sammanfatta det med. Och jag vill inte råka ut för en sån blödningsattack på jobbet!

Min fråga är om det finns nån här som gjort denna behandling och hur gick det för er?
När började det blöda?
Var det en stor blödning?
Gjorde det ont?

Har en morfin tablett kvar, de andra skulle man ju ta i förebyggande syfte -.-'
Citera
2019-01-21, 11:32
  #2
Medlem
Hej!

Jag har gjort det. Kommer inte ihåg exakt tidsåtgång. Tror det var cirka 4-6 timmar innan blödningen kommer igång. För mig var det extremt smärtsamt och jag fick åka till akuten för att hämta mer smärtlindring då jah kräktes upp den första.
Citera
2019-01-21, 12:27
  #3
Medlem
Hur var blödningen, om du minns? Var det ungefär samma mängd som vid mens eller var det väldigt mycket?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback