Citat:
Ursprungligen postat av
ReiseReise
Detta blev snabbt en populär tråd. Bra jobbat av TS
Ett par frågor som du snabbt kan svara på:
1. Hur gammal är eran äldsta medarbetare på donken (som jobbar ute på "golvet")?
2. Hur länge har den som jobbat där längst varit där?
3. Vad är det värsta misstaget du har gjort / Någon du känner har gjort?
4. Vad är det värsta som har hänt dig / värsta kunden har gjort eller uppfört sig?
5. Kommer du ihåg arbetsintervjun, vad sa de om jobbet och vad ville de veta av dig?
tack! ja detta verkar vara ett väldigt lätt ämne att ha många frågor och åsikter om!
1. vi har en man som är runt 60 år.
2. han har jobbat på donken hur länge som helst (tror kanske 20 år?) och var tidigare arbetsledare, men jobbar nu ändast i kassan.
3. asså vet inte riktigt, men man känner sig ju ganska skit när man glömmer att packa ner typ en big share eller en stor hamburgare (big mac, qp etc) till en person som ska ta med. men annrs så har jag inte direkt gjort några stora misstag
4. Vi hade i somras en fotbolls-kupp i stan. Alla lag hade då fått presentkort hos oss och skulle köpa mat för dem. Men grejen med presentkorten då var att summan du ska betala måste antingen vara exakt vad du har på kortet eller under det du har på kortet (inte överstiga) för då går inte köpet igenom. Då så var det en familj som hade beställt och jag sa hur det var, men pappan vägrade lyssna så när de skulle betala och sträckte fram 5 st kort så sa jag att det inte går till så. så jag började ta av saker på deras beställning och då var pappan rosenrasande på mig. Han började skrika över hela restaurangen över hur usel och vilken idiot jag var.
även blivit kallad för hora och slampa av en kvinna som hade med sig sin unge. bara för att jag sa att hon höll på att trampa p sin påse som hon hade ställt på golvet. ps. ja, jag gick och grät i omklädningsrummet båda gångerna.
5. de ville veta varför jag sökte jobbet, varför jag skulle passa. ifall jag skulle ha tid eftersom jag går i skolan. och sedan andra saker jag inte riktigt kommer ihåg. fick även göra ett personlighetstest senare.