2019-01-21, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Har du ätit mycket av er egen mat och blivit "pluffsig" av det?
Typ "Don´t get high on your own supply"...
Vad hade du för kroppstyp när du började på jobbet? Smal/normal/tjock/vältränad?
Har den ändrats?
Hur har din inställning till mat förändrats sedan du började på McDonalds?

oj många frågor!
visst kan det bli en del mat från donken och den är ju inte direkt nyttig. men nu har jag jobbat 1,5 år här och har bara faktiskt gått upp typ 3-4 kg, vet inte ifall det är för puberteten och att jag växer eller ifall det är maten
jag har typ en kurvig kropp, men är inte tjock/överviktig

och min inställning till mat är väl att jag inte är lika exalterad av donken-mat lika mycket längre. INte att det är äckligt eller snuskigt, bara att det blir lite "avtändande" när man jobbar med den maten så mycket. men ibland kan det vara så jävla gott att knega en big mac efter ett långt arbetspass
2019-01-21, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cereme
Har du tappat mat eller dricka i golvet någon gång?

självklart har jag gjort det, men det är inte så att jag serverar den maten efter. jag slänger den och tar en ny
2019-01-21, 02:38
Medlem
VincentLels avatar
Har du fått några skumma beställningar? Eller vilken har varit roligast?

Hur ofta kommer de in påverkade knarkare?
2019-01-21, 02:38
Stämmer det att alla burgare och pommes som blir över slängs efter stängningsdags? Tycker att anställda borde få det istället för matsvinnet.

Edit, såg att inlägg #101 var svaret på min fråga.
Senast redigerad av Rouen 2019-01-21 kl. 02:46.
2019-01-21, 02:42
Medlem
Har kunder raggat på dig nån gång?
2019-01-21, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Detta blev snabbt en populär tråd. Bra jobbat av TS

Ett par frågor som du snabbt kan svara på:

1. Hur gammal är eran äldsta medarbetare på donken (som jobbar ute på "golvet")?

2. Hur länge har den som jobbat där längst varit där?

3. Vad är det värsta misstaget du har gjort / Någon du känner har gjort?

4. Vad är det värsta som har hänt dig / värsta kunden har gjort eller uppfört sig?

5. Kommer du ihåg arbetsintervjun, vad sa de om jobbet och vad ville de veta av dig?

tack! ja detta verkar vara ett väldigt lätt ämne att ha många frågor och åsikter om!

1. vi har en man som är runt 60 år.

2. han har jobbat på donken hur länge som helst (tror kanske 20 år?) och var tidigare arbetsledare, men jobbar nu ändast i kassan.

3. asså vet inte riktigt, men man känner sig ju ganska skit när man glömmer att packa ner typ en big share eller en stor hamburgare (big mac, qp etc) till en person som ska ta med. men annrs så har jag inte direkt gjort några stora misstag

4. Vi hade i somras en fotbolls-kupp i stan. Alla lag hade då fått presentkort hos oss och skulle köpa mat för dem. Men grejen med presentkorten då var att summan du ska betala måste antingen vara exakt vad du har på kortet eller under det du har på kortet (inte överstiga) för då går inte köpet igenom. Då så var det en familj som hade beställt och jag sa hur det var, men pappan vägrade lyssna så när de skulle betala och sträckte fram 5 st kort så sa jag att det inte går till så. så jag började ta av saker på deras beställning och då var pappan rosenrasande på mig. Han började skrika över hela restaurangen över hur usel och vilken idiot jag var.

även blivit kallad för hora och slampa av en kvinna som hade med sig sin unge. bara för att jag sa att hon höll på att trampa p sin påse som hon hade ställt på golvet. ps. ja, jag gick och grät i omklädningsrummet båda gångerna.

5. de ville veta varför jag sökte jobbet, varför jag skulle passa. ifall jag skulle ha tid eftersom jag går i skolan. och sedan andra saker jag inte riktigt kommer ihåg. fick även göra ett personlighetstest senare.
2019-01-21, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Har kunder raggat på dig nån gång?

vet inte om du läst mina tidigare svar i denna tråd, men ja. Flera gånger har jag fått frågan ifall jag kan ge ut mitt nummer, snap osv. har även hört att jag är snygg, sexig och att de vill ha sex med mig och riva av mig min skjorta då de vill se mina bröst
2019-01-21, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefinaberg
vet inte om du läst mina tidigare svar i denna tråd, men ja. Flera gånger har jag fått frågan ifall jag kan ge ut mitt nummer, snap osv. har även hört att jag är snygg, sexig och att de vill ha sex med mig och riva av mig min skjorta då de vill se mina bröst
Ok, nej har inte läst hela tråden. Vilket är det konstigaste raggningsförsöket då?

Vad är det för typer av personer som säger det du precis skrev?
2019-01-21, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Har du fått några skumma beställningar? Eller vilken har varit roligast?

Hur ofta kommer de in påverkade knarkare?

får ganska ofta konstiga beställningar, kommer inte ihåg de kostigaste men har fått frågan om att bara köpa 30 dippsåser. eller 10 chicken burger fast med kött och fler saker som är special.

sedan så kan det ibland komma in knarkare. senast i veckan så hittade vi hasch på toan när vi stadade. och på nyår så kom det fram två killar till kassa och berättade till oss att de precis sprutat in i armen. (senare kom polisen och hämtade dem) vet dock inte varför de berättade detta till oss
2019-01-21, 02:59
Medlem
Vad är det vanligaste klagomålet som kunder kommer med?
2019-01-21, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Ok, nej har inte läst hela tråden. Vilket är det konstigaste raggningsförsöket då?

Vad är det för typer av personer som säger det du precis skrev?

det brukar oftast vara män ifrån 20 och uppåt. det kan vara så att jag får en förfrågan om mitt nummer under dagen. men det flesta brukar oftast vara på kvällar eller nätter när de kommer fulla eller bara allmänt kosntiga typer

asså vet inte det konstiga, men det var en gång ett gäng killar typ 5 stycken, alla glodde på mig och pratade med varandra om hur snygg jag var. då valde jag att lämna kassa och min kollega (kille) fick ta deras beställningar
2019-01-21, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cereme
Vad är det vanligaste klagomålet som kunder kommer med?

vi glömde lägga något på brickan
smutsigt i matsalen/toaletten
kalla pommes
kalla burgare
typ så, sedan så kan de ju tycka att vi är dumma i hivudet osv, men det beror nog mer på kunden än på oss

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in