Citat:
Ursprungligen postat av
Josefinaberg
4. Vi hade i somras en fotbolls-kupp i stan. Alla lag hade då fått presentkort hos oss och skulle köpa mat för dem. Men grejen med presentkorten då var att summan du ska betala måste antingen vara exakt vad du har på kortet eller under det du har på kortet (inte överstiga) för då går inte köpet igenom. Då så var det en familj som hade beställt och jag sa hur det var, men pappan vägrade lyssna så när de skulle betala och sträckte fram 5 st kort så sa jag att det inte går till så. så jag började ta av saker på deras beställning och då var pappan rosenrasande på mig. Han började skrika över hela restaurangen över hur usel och vilken idiot jag var.
även blivit kallad för hora och slampa av en kvinna som hade med sig sin unge. bara för att jag sa att hon höll på att trampa p sin påse som hon hade ställt på golvet. ps. ja, jag gick och grät i omklädningsrummet båda gångerna.
Vilken jävla pappa som står och skriker på en liten 18 åring och förlorar humöret framför familjen över några kronor. Tyvärr är det så när man jobbar med folk, har själv jobbar som servitör och det första man lär sig är att folk är idioter

Dom stänger medvetet av sig hjärnan när de ska bli serverade.
Jobbade i Kanada och det var en irriterande tjejgrupp med en riktig attityd som sa till mig att jag borde åka hem när jag inte riktigt förstod deras slangord för alla typer av drinkar, jag sa med ett leende "Well, stay here and rot then" och gick iväg, de blev förbannade och sa att det var mitt jobb att ta deras beställning men jag ignorerade deras bord hela natten. När de konfronterade min chef så portade hon dom, tydligen hade dom uppfört sig som slynor tidigare
Hade en föraning om att donken skulle vara värre eftersom det är mest trasmänniskor, fyllon eller stressade jävlar so man måste ta hänsyn till. Kan tänka mig att invandrarna och fjortisgäng är de värsta.
Du går igenom det värsta först i yrkeslivet och det är bra, du kommer få perspektiv på dina senare yrken.