2019-01-21, 03:05
Medlem
Varför får ni inte äta det som blir över när ni ska stänga?
2019-01-21, 03:06
Medlem
Är det många slagsmål och bråk på helger/kvällar/nätter inne på donken?
2019-01-21, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Varför får ni inte äta det som blir över när ni ska stänga?

eftersom att maten har gått ut och räknas som "waste". alltså ska vi egentligen slänga den. men vi brukar ta det vi vill ha och sedan slänga resten
2019-01-21, 03:13
Medlem
Citat:
Är det många slagsmål och bråk på helger/kvällar/nätter inne på donken?

har varit med om några småbråk ibland. folk skriker på varandra, en gång kastade ena personen en dricka på den andra mitt i matsalen. men annars är det ganska lugnt. Det var en gång det var någon som blev knivhuggen lite utanför oss dock .....
2019-01-21, 03:19
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefinaberg

4. Vi hade i somras en fotbolls-kupp i stan. Alla lag hade då fått presentkort hos oss och skulle köpa mat för dem. Men grejen med presentkorten då var att summan du ska betala måste antingen vara exakt vad du har på kortet eller under det du har på kortet (inte överstiga) för då går inte köpet igenom. Då så var det en familj som hade beställt och jag sa hur det var, men pappan vägrade lyssna så när de skulle betala och sträckte fram 5 st kort så sa jag att det inte går till så. så jag började ta av saker på deras beställning och då var pappan rosenrasande på mig. Han började skrika över hela restaurangen över hur usel och vilken idiot jag var.

även blivit kallad för hora och slampa av en kvinna som hade med sig sin unge. bara för att jag sa att hon höll på att trampa p sin påse som hon hade ställt på golvet. ps. ja, jag gick och grät i omklädningsrummet båda gångerna.

Vilken jävla pappa som står och skriker på en liten 18 åring och förlorar humöret framför familjen över några kronor. Tyvärr är det så när man jobbar med folk, har själv jobbar som servitör och det första man lär sig är att folk är idioter Dom stänger medvetet av sig hjärnan när de ska bli serverade.

Jobbade i Kanada och det var en irriterande tjejgrupp med en riktig attityd som sa till mig att jag borde åka hem när jag inte riktigt förstod deras slangord för alla typer av drinkar, jag sa med ett leende "Well, stay here and rot then" och gick iväg, de blev förbannade och sa att det var mitt jobb att ta deras beställning men jag ignorerade deras bord hela natten. När de konfronterade min chef så portade hon dom, tydligen hade dom uppfört sig som slynor tidigare

Hade en föraning om att donken skulle vara värre eftersom det är mest trasmänniskor, fyllon eller stressade jävlar so man måste ta hänsyn till. Kan tänka mig att invandrarna och fjortisgäng är de värsta.
Du går igenom det värsta först i yrkeslivet och det är bra, du kommer få perspektiv på dina senare yrken.
2019-01-21, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vilken jävla pappa som står och skriker på en liten 18 åring och förlorar humöret framför familjen över några kronor. Tyvärr är det så när man jobbar med folk, har själv jobbar som servitör och det första man lär sig är att folk är idioter Dom stänger medvetet av sig hjärnan när de ska bli serverade.

Jobbade i Kanada och det var en irriterande tjejgrupp med en riktig attityd som sa till mig att jag borde åka hem när jag inte riktigt förstod deras slangord för alla typer av drinkar, jag sa med ett leende "Well, stay here and rot then" och gick iväg, de blev förbannade och sa att det var mitt jobb att ta deras beställning men jag ignorerade deras bord hela natten. När de konfronterade min chef så portade hon dom, tydligen hade dom uppfört sig som slynor tidigare

Hade en föraning om att donken skulle vara värre eftersom det är mest trasmänniskor, fyllon eller stressade jävlar so man måste ta hänsyn till. Kan tänka mig att invandrarna och fjortisgäng är de värsta.
Du går igenom det värsta först i yrkeslivet och det är bra, du kommer få perspektiv på dina senare yrken.

ja man får verkligen perspektiv på livet och folk i allmänhet. service-yrket är något som alla borde testa någon gång, så man vet hur det är för den som serverar.

älskar din chef som även portade dem, kunderna tror ju fan att vi inom service ska slicka deras fötter och marken de går på. men saken är ju den att vi som kollegor står på för varandra och håller med varandra.
2019-01-21, 03:27
Medlem
Citat:
Mcdonalds eller burger king?

mcdonalds alla dagar i veckan, burger king är fan skit-äckligt enligt mig
2019-01-21, 03:31
Medlem
En gång när jag skulle beställa så hällde tjejen väldigt mycket salt i pommesen. Man såg henne verkligen stå och hälla längre än de brukar göra. Antagligen med flit för hon blev irriterad över att få en beställning när det var en kvart 20 min kvar innan stängning. Inget fel att beställa då, utan det var hon som var felet. Pommesen var så salta att de var oätbara och jag fick gå fram med dem till henne. Och jag är ändå en person som gillar när det är saltat, gärna extra, så du kan tänka dig hur mycket hon hade saltat. Får ni lära er hur mycket ni ska salta?
Senast redigerad av Virgo1 2019-01-21 kl. 03:35.
2019-01-21, 03:34
Medlem
Citat:
En gång när jag skulle beställa så hällde tjejen väldigt mycket salt i pommesen. Man såg henne verkligen stå och hälla längre än de brukar göra. Antagligen med flit för hon blev irriterad över att få en beställning när det var en kvar kvar innan stängning. Inget fel att beställa då, utan det var hon som var felet. Pommesen var så salta att de var oätbara och jag fick gå fram med dem till henne. Får ni lära er hur mycket ni ska salta?

detta var lite konstigt för mig att läsa, eftersom att i saltkaret som vi har så slutar den hälla efter några sekunder upp-och-ner så vi kan inte översalta våra pommes.(om vi inte ska stå och vänta på den 30 ggr lixom)

men vet du ifall det var ett gult saltkar hon hade eller vad hade hon när hon saltade?
2019-01-21, 03:36
Bannlyst
Varför jobbar du inte för Max eller burger king, vad fick dig o välja donken? Minns på min tid att en slutade för o jobba på Max för att sedan komma tillbaka till donken, frågan är ju då hur illa är det på max egentligen
2019-01-21, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cranved
Varför jobbar du inte för Max

hade tänkt söka dit först. men den max vi har ligger inte så bra för mig. för isf hade jag behövt byta buss för att komma dit och hela resan skulle ta typ 40 min, medans det nu tar 15-22 min för mig att ta mig till den donken jag jobbar på
2019-01-21, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefinaberg
detta var lite konstigt för mig att läsa, eftersom att i saltkaret som vi har så slutar den hälla efter några sekunder upp-och-ner så vi kan inte översalta våra pommes.(om vi inte ska stå och vänta på den 30 ggr lixom)

men vet du ifall det var ett gult saltkar hon hade eller vad hade hon när hon saltade?
Skrev lite fel så redigerade om min post. Läs den igen ifall det var något du inte förstod. Nej jag minns inte vad hon hade, men hon var ensam där och jag har aldrig ätit något förut som var så saltat att jag inte kunde äta det så det måste varit något särskilt med hennes saltande den dagen.

Men du säger alltså att ni har nån särskild saltkar som gör att det tar stopp? Men ni brukar väl sluta salta innan det tar stopp? Jag brukar mest se de strö över lite. Hon kanske hällde allt som gick att hälla och i den lilla mängd pommes som fanns, som jag skulle ha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in