2019-01-20, 20:35
Bannlyst
Det står såhär på Forex hemsida

"Beställ kontanter
Du kan göra kontantuttag i din närmaste FOREX Bankbutik. Beställ ditt uttag här på sidan och hämta sedan upp det i butiken. Ditt beställda uttag finns färdigt att hämtas ut i bankbutiken efter två bankdagar. Tänk på att helgdagar kan förlänga beställningstiden."

Min fråga är då, gäller detta bara dem som har Forex Bank? Eller funkar det bra även om man har SWED/Handels/SEB övriga banker att göra uttag på Forex?
Citera
2019-01-20, 21:38
Medlem
AngelsKit-V.47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
Det står såhär på Forex hemsida

"Beställ kontanter
Du kan göra kontantuttag i din närmaste FOREX Bankbutik. Beställ ditt uttag här på sidan och hämta sedan upp det i butiken. Ditt beställda uttag finns färdigt att hämtas ut i bankbutiken efter två bankdagar. Tänk på att helgdagar kan förlänga beställningstiden."

Min fråga är då, gäller detta bara dem som har Forex Bank? Eller funkar det bra även om man har SWED/Handels/SEB övriga banker att göra uttag på Forex?
Det står klart å tydligt "hämta upp i butiken" inte en butik eller ospecifik mellanhand. SÅ det är bara FXbank som gäller
Citera
2019-01-20, 22:16
Moderator
Chantres avatar
Funkar det inte med en bankväxel i din vanliga bank?
Citera
2019-01-21, 00:41
Medlem
Du behöver inte ha forex till det.
Forex är oerhört dyra, jag skulle växla 100000kr till thailändska baht, fråga hur mycket jag skulle få ut.
Totalt skulle dom där jäklara ha 15000kr av mig för det.

Jag ifrågasatte detta hur de kunde vara så dyrt "det är den vanliga kursen vi använder".
Sa då att jag kunde skicka över pengarna till frugans konto i Thailand, det skulle kosta 150kr för att skicka samt 100kr till viabanken.

Då svarar dom att "JAA men det är den digitala kursen du går efter då".

Frågan är vilken jäkla kurs forex använder, otroligt dyra!
Citera
2019-01-21, 06:08
Medlem
trottwells avatar
Nej, verkligen inte dyra!

Citat:
Ursprungligen postat av devis
Du behöver inte ha forex till det.
Forex är oerhört dyra, jag skulle växla 100000kr till thailändska baht, fråga hur mycket jag skulle få ut.
Totalt skulle dom där jäklara ha 15000kr av mig för det.

Jag ifrågasatte detta hur de kunde vara så dyrt "det är den vanliga kursen vi använder".
Sa då att jag kunde skicka över pengarna till frugans konto i Thailand, det skulle kosta 150kr för att skicka samt 100kr till viabanken.

Då svarar dom att "JAA men det är den digitala kursen du går efter då".

Frågan är vilken jäkla kurs forex använder, otroligt dyra!

Är du dum?

Du påstår dig ha arbetat tre år på bank, vad har du gjort på banken, har du varit städare?

(FB) Riktiga män använder kontanter!

Det är en enorm skillnad på digital valuta och resevaluta, Forex kurs för sedlar är i nivå med övriga aktörer på marknaden för resevaluta.

Sedlar är en fysisk vara som skall transporteras, förvaras, bevakas och säljas i en dyr säkerhetsanpassad lokal som kostar hyra och personalkostnader, det finns också en risk för att varan/sedlarna sjunker i pris under tiden de ligger i butikens lager, allt detta måste valutaväxlaren ta betalt för. Inga av dessa kostnader drabbar den digitalt överförda valutan, därav skillnaden i pris.
Vill du ha sedlar så för du betala vad det kostar.

Säljkurs Bath sedlar 20190118 kl 16:00

SEB 0,3172

Tavex 0.3153

Forex 0,3159

Säljkurs för överföringar SEB ungefär 0,2872. Kursen för överföringar varierar hela tiden.
Senast redigerad av trottwell 2019-01-21 kl. 06:26.
Citera
2019-03-23, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AngelsKit-V.47
Det står klart å tydligt "hämta upp i butiken" inte en butik eller ospecifik mellanhand. SÅ det är bara FXbank som gäller
Nej det står inte alls klart och tydligt.
Det svårt, okej?!
Citera
2019-03-23, 23:32
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julgodis123
Nej det står inte alls klart och tydligt.
Det svårt, okej?!

Varför i helvete skulle Forex ge ut uttag från andra banker? Handlar du mat på internet hos ICA, kan du hämta varorna på Coop då?
Citera
2019-03-25, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Varför i helvete skulle Forex ge ut uttag från andra banker? Handlar du mat på internet hos ICA, kan du hämta varorna på Coop då?

Forex har avtal med Länsförsäkringar Bank så även deras kunder kan sätta in och ta ut pengar avgiftsfritt hos Forex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in