Nej, verkligen inte dyra!
Citat:
Ursprungligen postat av
devis
Du behöver inte ha forex till det.
Forex är oerhört dyra, jag skulle växla 100000kr till thailändska baht, fråga hur mycket jag skulle få ut.
Totalt skulle dom där jäklara ha 15000kr av mig för det.
Jag ifrågasatte detta hur de kunde vara så dyrt "det är den vanliga kursen vi använder".
Sa då att jag kunde skicka över pengarna till frugans konto i Thailand, det skulle kosta 150kr för att skicka samt 100kr till viabanken.
Då svarar dom att "JAA men det är den digitala kursen du går efter då".
Frågan är vilken jäkla kurs forex använder, otroligt dyra!
Är du dum?
Du påstår dig ha arbetat tre år på bank, vad har du gjort på banken, har du varit städare?
(FB) Riktiga män använder kontanter!
Det är en enorm skillnad på digital valuta och resevaluta, Forex kurs för sedlar är i nivå med övriga aktörer på marknaden för resevaluta.
Sedlar är en fysisk vara som skall transporteras, förvaras, bevakas och säljas i en dyr säkerhetsanpassad lokal som kostar hyra och personalkostnader, det finns också en risk för att varan/sedlarna sjunker i pris under tiden de ligger i butikens lager, allt detta måste valutaväxlaren ta betalt för. Inga av dessa kostnader drabbar den digitalt överförda valutan, därav skillnaden i pris.
Vill du ha sedlar så för du betala vad det kostar.
Säljkurs Bath sedlar 20190118 kl 16:00
SEB 0,3172
Tavex 0.3153
Forex 0,3159
Säljkurs för överföringar SEB ungefär 0,2872. Kursen för överföringar varierar hela tiden.