2021-01-05, 02:56
Medlem
Manginazs avatar
Ta det vapen dom bär med sig ifrån dom.

Fingrar i ögon etc etc

Jag hade då aldrig gått in i ett hus där en klon av mig såg sig som hemma, ett swat team skulle ju dock greja det.
Citera
2021-01-05, 02:58
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Börjar nästan bli färdig med min lilla arsenal nu. Bor dock i ett land med bättre vapenlagar.

Har ett Mossberg pumphagelgevär med buckshot ammunition som är huvudvapnet. Har även 6 burkar pepparsprej i olika utföranden och en 5000 volt taser. Och nu senast har jag införskaffat en militär skottsäker väst med keramiska plattor som klarar maskingevärseld. Sedan har jag även en gasmask sedan tidigare men den var mest tänkt för korråna.

Det enda som saknas nu vore kanske en rökgranat eller tårgasgranat. Då borde man ju vara rätt safe. Om ett gäng bryter sig in på natten så skulle de mötas av rök- och tårgas så att de inte ser ett jota och sedan mig med skottsäker väst, gasmask och pumphagelgevär.

Edit: tasern känns inte så användbar förutom vid förhör om någon lyckas överleva en hagelskur i bröstet. De skulle nog villigt svara på de flesta frågor om man tasrar dem med 5000 volt på pungkulorna.

Komplettera med tre dryga hundar, sen så borde du ha minst ett handeldvapen.
Citera
2021-01-05, 06:55
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriger

Det största problemet är att få ett barn att INTE öppna en dörr när någon knackar på ytterdörren, oavsett om det är en DHL-gubbe eller hantverkare.

Det finns massa brister om man analyserar alla tänkbar scenarier (som jag gärna gör) men jag har nog en högre säkerhetsnivå än medelsvensson.

Jag har inte riktigt löst hur man på ett naturligt sätt pratar med en DHL-gubbe som knackar på och vill lämna över ett paket utan att öppna dörren. Klart att det går men det känns lite onaturligt. Vi har inte glas i dörren. Funderar på någon sort interkomlösning men det känns lite avigt. Man vill helst öppna för att det ska kännas naturligt, men med någon typ säkerhetshasp. Svårt, jag får nog fundera lite till.
Gallerinnerdörrar, såna som finns i representativa våningar. http://media.smidesstaden.com/2012/03/DSC00134.jpg
Sen corona kom behöver man i regel inte signera några följesedlar när dhl eller dyl kommer med varor så man behöver inte vara nära budet. Med gallerdörr har du dessutom en barriär OM du vill öppna för nån.
Kostar ca 8-10 000;. styck med montering.
Citera
2021-01-05, 07:01
Medlem
sliskets avatar
9mm automatic pistol och en hagelbössa.

PS bor inte i Sverige så rätt normalt här "skjut först fråga sen" om man får ett oannonserat besök
Citera
2021-01-05, 18:20
Medlem
TrotylHasses avatar
Någon mer än jag som brukar följa kanalen, Active Self Protection?

https://www.youtube.com/c/ActiveSelfProtection/featured

Nu är det inte så många home invasions i videoklippen, men det är många bra exempel på rån och överfall och hur folk försvarar sig mot dessa. Bra tips från han som har kanalen och bland kommentarerna också.
Citera
2021-01-05, 18:31
Medlem
Jag har med mig bultsax en rysk basoka och en substans hundar blir galna av .Sen kollar jag bilnummer utanför stormarknader .Jag har även en kontakt som har adressregister på dom som beställer hem.Blir billigast så.
Citera
2021-01-13, 00:08
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kruth
Finns även ljuddämpare från tex norska A-tec till hagelgevär kaliber 12ga. Ljuddämpare är förövrigt helt licensfria i norge och säljs över disk på tex xxl.
Hur fäster man dom till pumphagel som använder skruvchoker.
Citera
2021-01-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dlcm
Beanbags för hagel är inte klassat som ett dödligt våld rent lagligt. Alltså kan man 100% hävda att det inte ska räknas som att du försökte döda någon. Skit samma att du laddat med dubbel krutladdning mot vanligt.

Förövrigt har jag svårt att se någon vanlig inbrottstjuv som inte skulle springa vid skottlossning. Däremot har man gjort fel kriminell sur så har dom nog vapen med sig och då är det ju ok att skjuta dom.

Personligen är det hagel eller pistol som gäller. Till mossberg kan du ju köpa extra maggtube som är opluggat helt lagligt så länge du har kvar det pluggade för jakt (går inte o göra på rem 870 det är fastlödd). Även stroblampa på vapnet är bra och effektivt.
Du får inte byta mag på en mossberg som du har på jakt, inte ens på banan. Rem 870 kan du visst byta mag på, bara köpa förlängningsrör.
Citera
2021-01-18, 20:59
Medlem
Vi har en 60kg Cane corso som vaktar och skyddar bra, det får räcka. Har ett gäng bössor med, men dom får förbli inlåsta. Tuffingarna i den här tråden löper nog större risk att skada sina egna istället för några angripare om dom ska upp och vifta med vapen mitt i natten.
Citera
2021-02-09, 18:36
Moderator
Sun Rulers avatar
När vår hund är fullvuxen så kommer den att väga runt 60 kilo och det är en vakthund. Dessutom tävlar jag i sportskytte med 9mm och har en hemma med armlängds avstånd från sängen samt övervakningskameror.

Det är dock ingen garant för att bli fredad, speciellt inte om de oinbjudna gästerna är många till antalet.
Citera
2021-02-09, 19:30
Medlem
BengtQvists avatar
Har ingen direkt plan men eftersom jag bor ensam och dessutom relativt ensligt så har ju givetvis tanken kommit upp ibland: Vad gör jag om det kommer en eller flera inkräktare?

Bor som sagt i ett hus väldigt ensligt. Huset är dessutom väldigt gammalt så ytterdörren är ingen säkerhetsdörr direkt. Men jag har två stycken husdjur. En schabrador med mycket vakt i sig. Dock börjar hon bli till åren. Sen har jag en äldre hankatt som dessutom är kastrerad. Ingen vidare fart på honom direkt och hjälper endast mott möss och råttor. Dessa små inkräktare drar han in i huset ibland.

Sover på övervåningen. Men vapenskåpet står på nedervåningen. I skåpet finns det en studsare och en hagelbock. Men jag är inte så paranoid att jag sover med min Beretta 686 Silver Pigeon I bredvid mig i sängen.
Citera
2021-02-09, 19:39
Avslutad
Jag har luftpistoler med 84 kulor laddade, i bästa fall kan man skjuta ut ögonen på en inkräktare...

Men jag har även en brandyxa o en machete innanför dörren också samt denna; https://i.imgur.com/QULDJPX.jpg hängandes på väggen, men det är som prydnad. Tror det krävs träning för att kunna använda den.

Polisen var här o undrade varför jag hade yxan innanför dörren, men den kan ju även vara bra att ha om det brinner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in