2020-09-07, 14:49
Medlem
Börjar nästan bli färdig med min lilla arsenal nu. Bor dock i ett land med bättre vapenlagar.

Har ett Mossberg pumphagelgevär med buckshot ammunition som är huvudvapnet. Har även 6 burkar pepparsprej i olika utföranden och en 5000 volt taser. Och nu senast har jag införskaffat en militär skottsäker väst med keramiska plattor som klarar maskingevärseld. Sedan har jag även en gasmask sedan tidigare men den var mest tänkt för korråna.

Det enda som saknas nu vore kanske en rökgranat eller tårgasgranat. Då borde man ju vara rätt safe. Om ett gäng bryter sig in på natten så skulle de mötas av rök- och tårgas så att de inte ser ett jota och sedan mig med skottsäker väst, gasmask och pumphagelgevär.

Edit: tasern känns inte så användbar förutom vid förhör om någon lyckas överleva en hagelskur i bröstet. De skulle nog villigt svara på de flesta frågor om man tasrar dem med 5000 volt på pungkulorna.
Senast redigerad av Harrywinston 2020-09-07 kl. 14:51.
Citera
2020-09-08, 10:28
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Börjar nästan bli färdig med min lilla arsenal nu. Bor dock i ett land med bättre vapenlagar.

Har ett Mossberg pumphagelgevär med buckshot ammunition som är huvudvapnet. Har även 6 burkar pepparsprej i olika utföranden och en 5000 volt taser. Och nu senast har jag införskaffat en militär skottsäker väst med keramiska plattor som klarar maskingevärseld. Sedan har jag även en gasmask sedan tidigare men den var mest tänkt för korråna.

Det enda som saknas nu vore kanske en rökgranat eller tårgasgranat. Då borde man ju vara rätt safe. Om ett gäng bryter sig in på natten så skulle de mötas av rök- och tårgas så att de inte ser ett jota och sedan mig med skottsäker väst, gasmask och pumphagelgevär.

Edit: tasern känns inte så användbar förutom vid förhör om någon lyckas överleva en hagelskur i bröstet. De skulle nog villigt svara på de flesta frågor om man tasrar dem med 5000 volt på pungkulorna.

Tänk på att keramen är sämre på att ta multipla träffar bara.
Fördelen är att den inte åldras.
Citera
2020-09-12, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
Själv har jag 2 machetes, 2 Karambit knivar, en teleskopbatong och diverse mördar ringar!

Kommer någon in här så kommer de att lida, det kan jag lova!
Skulle vilja han ett metall basebollträ också men det ska jag fixa!

Det enda jag behöver nu är att börja preppa igen!

Hur ser det ut hos dig?
Ja för DEM kan du säkert dra fram när de kommer mitt i natten, 10 specialmilitärer och du sover djupt

Jag följer gladeligen med, cant wait att få dö.
Citera
2020-09-12, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Sätta fällor och megaväst på det, låter ju relativt smart, du kanske faktiskt har en chans om du har matförråd hemma och kan spjärna emot den mobb av folk som kommer tränga sig in i folks hem för att plundra när svälten sätter in, vill säga.

Dock har de laservapen och DEW så en väst hjälper väl föga även om den är keramisk då de kan koka blodet i en till man ger med sig.
Citera
2020-09-15, 10:52
Medlem
Pumphagel med slug i.
Det borde lösa problemet.
Att vandra ut med den till folk som gått vilse och hamnat på ens gård brukar mystiskt nog få dom att veta exakt vilken vägen hem är.

Rolig grej som hände för ngt år sen. Hade precis gjort rent mina bössor skulle ställa in hagelgeväret vid skåpet.
Ser en konstig figur i kameran utan för dörren påstridig försäljare.
Öppnar dörren och talar om för han att jag är upptagen.
Håller hagenbössan i en hand bakom en garderob så han ej ser.

Sen kliver han in och tar ett steg till då är jag mycket snabb att ta fram bössan och förklara att jag håller på med vapenvård men han är välkommen in.
Var mycket mycket lugn och inte aggressiv samt noga med riktningen på bössan.
Omgående höll han händerna så dom var synliga backade ut sakta och ursäktade sig för besväret.
Citera
2020-10-15, 22:57
Medlem
Fabianzzos avatar
Ta mig upp på ovanvåningen, låsa dörren till sovrummet, blockera dörren med möbler, larma från nedanvåningen från appen, ringa 112 och förklara situationen, förbereda mig på evakuering i form av hoppa ut från fönster, i värsta fall hoppa ut från fönster och landa på attefallshusets tak för att sedan snabbt hoppa ner därifrån och springa ut längs kvarteret i väntan på polisens anlände.
Citera
2020-10-16, 12:02
Medlem
En 5-6 riktiga mördarhundar med sylvassa tänder på gårdsplanen sitter jävla gott.
Riktigt ropar ut; kom inte hit - annors
Citera
2020-10-20, 15:10
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
Själv har jag 2 machetes, 2 Karambit knivar, en teleskopbatong och diverse mördar ringar!

Kommer någon in här så kommer de att lida, det kan jag lova!
Skulle vilja han ett metall basebollträ också men det ska jag fixa!

Det enda jag behöver nu är att börja preppa igen!

Hur ser det ut hos dig?

Jag står i begrepp att köpa hus från att bo högt upp i en bostadsrättsförening. Är inte det minsta rädd för att råka ut för någon "homeinvasion", men har absolut hotats och utsatts. Det har jag löst med inbrotts/överfallslarm kopplat till larmcentral samt säkerhetsdörr.

Gällande eventuellt hus kommer jag byta ut samtliga fönster på nedervåningen mot säkerhetsglas, självklart även byta ut dörrar mot säkerhetsdörrar. Föredrar att inte behöva hamna i en fysisk situation överhuvudtaget.
Senast redigerad av Silverfiskarna 2020-10-20 kl. 15:37.
Citera
2021-01-03, 23:10
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Eller 2, tejpa en osäkrad Glock i din vapenbärande hand?
Man osäkrar inte en Glock, de har ingen säkring på det viset.
Citera
2021-01-03, 23:15
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Man osäkrar inte en Glock, de har ingen säkring på det viset.

Osäkrad innebär att du har fingret på avtryckaren hela tiden. Redo för den som vill ta kulan.
Citera
2021-01-03, 23:26
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Jag står i begrepp att köpa hus från att bo högt upp i en bostadsrättsförening. Är inte det minsta rädd för att råka ut för någon "homeinvasion", men har absolut hotats och utsatts. Det har jag löst med inbrotts/överfallslarm kopplat till larmcentral samt säkerhetsdörr.

Gällande eventuellt hus kommer jag byta ut samtliga fönster på nedervåningen mot säkerhetsglas, självklart även byta ut dörrar mot säkerhetsdörrar. Föredrar att inte behöva hamna i en fysisk situation överhuvudtaget.
Det är bra, man ska vara ett svårt mål. Dock, du må ha 1. Deterrence, 2. Fortification och 3. Early Warning på plats men brister i 4. Confrontation (den sista försvarslinjen).
https://youtu.be/u3Admf-Rt7U

Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Osäkrad innebär att du har fingret på avtryckaren hela tiden. Redo för den som vill ta kulan.
ok
Senast redigerad av BuckshotBill 2021-01-03 kl. 23:40.
Citera
2021-01-05, 02:43
Medlem
Intressant tråd.Jag har tagit en hel del åtgärder. Men det finns säkert mer att göra.

Bor i en Villa på ca 300 km med familj.
Detta har jag gjort för att skydda familjen.

Elgrindar vid infarten till fastigheten. Stoppar bilar som råkar åka ”fel”. (Hände ofta tidigare). Går lätt att ta sig förbi tillfots tyvärr.

*Dolt passagelarm som plingar inne i huset om någon kommer in på min uppfart.

*Kameror/larm inne och ute.

*Kodlås på alla fönster och dörrar för att förhindra så att det inte går att öppna ett fönster med handtaget om man krossar en ruta.

*Automatisk låsfunktion på alla dörrar så att man inte kan glömma att låsa efter sig. när man kommer hem. En oavsiktlig fördel: Förhindrar bekanta som har den irriterande vanan att knacka en gång och sen rycka upp dörren och ropa hallå. Hatar sånt. Även fast jag vet vet att de kommer (eftersom jag nyss öppnat elgrinden). Hur svårt ska det vara att förstå att man inte bara kliver rakt in oss folk?

Safe room 6 kvm (Pannrum)
- Murad samt med en Klass 3 dörr. Dold ingång/dörr.
- Inget handtag eller låscylinder på utsidan av dörren. (dörren är alltid ”öppen” innan man har gått in och stängt dörren. Dvs har man en inkräktare hack i häl så kan man springa in och bara dra igen dörren eftersom det inte finns något yttre handtag som inkräktaren kan rycka upp dörren med innan man hunnit låsa alla lås.
- Avlopp och rinnande vatten
- Mobiltelefon på laddning
- Brits/Tältsäng
- Kuddar och filtar
- Konserver
- Toapapper
- Leksaker
- Jag kan styra allt från mobiltelefonen som tex grindar, kameror, belysning mm.

Ska införskaffa en rökmaskin för att rökfyllt huset när vi sitter tryggt i säkerhetsrummet för att försvåra för inkräktare. Har inte riktigt hittat rätt grejer ännu.

Inga egentliga vapen tillhands. Planen är att snabbt få in familjen i säkerhetsrummet. Vi har testat att hämta barnen i deras rum och springa ner och låsa in sig. Det tar ca 20 s. om man inte vill skrämma slag på barnen. Tanken är att det iaf ska ta 20 s. för en inkräktare att bryta upp en ytterdörr eller fönster.

Väl där inne i säkerhetsrummet ringer man polisen, filmar allt och tittar på kamerorna vad inkräktarna har för sig. Samt att rökfylla huset när jag väl hittar nått lämpligt.

Tanken är att de inte ska hitta säkerhetsrummet över huvudtaget och om de av förmodan hittar rummet så ska det ta ett tag att ta sig in. Då ska förhoppningsvis polisen hunnit fram.

Det största problemet är att få ett barn att INTE öppna en dörr när någon knackar på ytterdörren, oavsett om det är en DHL-gubbe eller hantverkare.

Det finns massa brister om man analyserar alla tänkbar scenarier (som jag gärna gör) men jag har nog en högre säkerhetsnivå än medelsvensson.

Jag har inte riktigt löst hur man på ett naturligt sätt pratar med en DHL-gubbe som knackar på och vill lämna över ett paket utan att öppna dörren. Klart att det går men det känns lite onaturligt. Vi har inte glas i dörren. Funderar på någon sort interkomlösning men det känns lite avigt. Man vill helst öppna för att det ska kännas naturligt, men med någon typ säkerhetshasp. Svårt, jag får nog fundera lite till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in