2019-01-20, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Jo MEN. Jag blir galen!

Varför ingen som skrivit "Vila i frid?" (som vi har fått se i alla fall) Varför inga efterlysningar på sociala medier? Varför inte någonting om någonting?

En mamma och ett barn försvinner och det är helt tyst. Att ingen är gripen eller misstänkt tyder ju på att man egentligen inte misstänker brott känner jag. Jag vet inte, blir bara mer förvirrad.

Beror nog på att detta inte är en etnisk svenska med släkt och vänner därav så tyst.
Citera
2019-01-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
En motorvärmare som bara kan stå på i två timmar, innan batteriet är slut? Sluta nu.

Ja de blev då slut efter 85 min med nya batterier förra veckan för min del, iof -20 då värmaren startades och bilen inte används på en vecka.
Eller du kanske tänker på elmotorvärmare?
Citera
2019-01-20, 15:18
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja de blev då slut efter 85 min med nya batterier förra veckan för min del, iof -20 då värmaren startades och bilen inte används på en vecka.
Eller du kanske tänker på elmotorvärmare?
Den ska fixa 1 1/2 timme utan problem, annars finns det ingen poäng med att ha en dieselvärmare.
Har man ett gammalt batteri och det är svinkallt så startar inte bilen om man kör dieselvärmare.

En ny Mercedeslastbil, som i detta fall med ett jävla batteri, klarar säkert 5-6 timmar innan batteriet börjar tappa.
Citera
2019-01-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ingen som är med i Aktuellt i Haninge eller någon liknande sida på Facebook. En av kommentarerna på inlägget som var en artikel på sidan lät:

Alltid fel personer som drabbas vore bättre om det hade varit Johan.F som ex

Vad kan personen mena med det???

Haninge? Varför Haninge? Snacka om rörigt.

Var det en grupp eller en Facebooksida?
Citera
2019-01-20, 15:39
Medlem
– Ja det stämmer att det är dessa två personer som påträffats. Anhöriga är underrättade men vi kommer inte kunna ge ytterligare ny information i ärendet innan tidigast måndag. Då kommer även en ordinarie utredare att presenteras, säger Carina Skagerlind på Stockholmspolisens presstjänst.

Kan ni ge någon beskrivning gällande exempelvis ålder, hemort eller medborgarskap?

– Nej, inte för närvarande.

Är det fortfarande en mordutredning?

– När vi kommer till en plats och påträffar döda personer inleds alltid förundersökning om mord såvida inte brott helt kan uteslutas. Det är normalt förfarande och rubriceringen kvarstår.

Finns det någon misstänkt?

– Nej, ingen person är frihetsberövad.

https://viityreso.se/artikel/doeda-vid-flatenbadet-identifierade?fbclid=IwAR0vVK-qzPARSIwwO_9HYRzGksF9XegjurkepYwK7psDAgZBS7a3Fdv CwBU
Citera
2019-01-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Haninge? Varför Haninge? Snacka om rörigt.

Var det en grupp eller en Facebooksida?

Jag sökte på Tyresö på Facebook och tänkte att det skulle komma upp artiklar där folk kanske kommenterat och i gruppen Aktuellt bla bla i Haninge och det var 26 kommentarer. Det är väl en sådan vanlig kommunsida där folk delar aktuellt för just den platsen. Hans kommentar var dock lite konstig. Vaddå Johan F liksom
Citera
2019-01-20, 15:53
Medlem
Citat:
Den ska fixa 1 1/2 timme utan problem, annars finns det ingen poäng med att ha en dieselvärmare.
Har man ett gammalt batteri och det är svinkallt så startar inte bilen om man kör dieselvärmare.

En ny Mercedeslastbil, som i detta fall med ett jävla batteri, klarar säkert 5-6 timmar innan batteriet börjar tappa.

Inget problem att starta bilen även om strömmen till värmaren är slut iaf om man har fabriksbeställd parkeringsvärmare till vag/audi/seat/Skoda då dessa har dubbla batterier där de ena enbart är för värmaren och de andra är startbatteri för motorn.
Citera
2019-01-20, 16:18
Medlem
Citat:

Kanske nåt fel på batteriet
Citera
2019-01-20, 16:59
Medlem
hum.by.666s avatar
De två personer som hittades döda i en skåpbil vid Flatenbadet i fredags har nu identifierats. De två – en kvinna och ett barn – hade tidigare anmälts försvunna.

Polisen har hittills inte lämnat några närmare detaljer om omständigheterna eller vad den tekniska undersökningen har gett.

Brottsrubriceringen är fortsatt mord.

https://mitti.se/nyheter/kvinnan-barnet-identifierade/?omrade=hela-stockholm
https://www.expressen.se/nyheter/kvinna-och-barn-hittades-doda-i-bil-ar-nu-identifierade/
Citera
2019-01-20, 17:14
Medlem
Tre viktiga frågor som ej har besvarats ännu.

Har de döda personerna någon koppling alls till hyrbilen de hittades i?
Hade de kroppsskador som de troligen avlidit av?
Vad gjorde de vid tiden innan de försvann?
Citera
2019-01-20, 17:43
Medlem
irishrages avatar
1. Vem är offren?
2. X et
Citera
2019-01-20, 17:51
Medlem
Efter att ha läst artiklar och att Polisen (om jag nu inte missat de) inte gått ut till allmänheten med en efterlysning, så lutar de ju åt att mamman o barnet är hemmahörande på nån camping eller härbärge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in