2019-01-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Om sambon fått ett spel och dödat kvinnan och barnet kallas det mord.
Om kvinnan tagit livet av sig själv och sedan sitt barn, så är det ett mord.
Oavsett ska polisen gå till botten med ärendet och jag tycker det är konstigt att media inte är mer intresserade.

Därtill världens egendomligaste mord, eftersom det tycks ignorera kausalitetsprincipen!

(För all del, man kan laborera med gifter med fördröjd verkan, tidsinställda bomber och liknande, men det förekommer nog mest i gamla pusseldeckare...)
Citera
2019-01-23, 17:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det skrivs här på tråden att identifieringen av kropparna tog ovanligt lång tid vilket tyder på att mamman inte hade sin mobil med sig inte andra id handlingar heller. Var de hemma? Hur kunde hon hyra bilen då?

Om mamman inte hade plånbok, leg, mobil m.m. kanske det var ett rån som slutade riktigt illa? Eller någon som vill få det att se ut som ett rån? Eller GM kanske helt enkelt ville fördröja identifikationen av någon anledning.

Hon måste ju haft identifikation när hon hyrde bilen som du säger. 🤔
Citera
2019-01-23, 17:52
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det skrivs här på tråden att identifieringen av kropparna tog ovanligt lång tid vilket tyder på att mamman inte hade sin mobil med sig inte andra id handlingar heller. Var de hemma? Hur kunde hon hyra bilen då?
Din slutsats om vad något tyder på är tyvärr inte trolig!
Att identifieringen tog ovanligt lång tid är enbart en trådsynpunkt, dock ifrån väldigt många användare. Vad en rättsmedicinare t.ex. skulle anse på en fredag e.m. är nog något helt annat.
Brottets art gör det sannolikt att NFC, som ligger långt efter önskad tidsplan, troligen måste genomföra tekniska analyser utav det som omhändertagits vid BP.
Inga tekniker på plats lär hoppa högt och skrika: Kolla, jag har hittat en telefon så då är identifieringen klar eftersom Kalle hittade en nyckelknippa och ett leg också!
Citera
2019-01-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Kan vi kanske missat en teori? Låt oss säga att en tragisk olycka inträffade, flickan var faktiskt sjuk och därför var hon sjukanmäld, under denna sjukdom blev hon plötsligen mycket sämre till den grad att hon gick bort under natten och eller att mamman gjorde något som ledde till att flickan dog. Mamman blir naturligtvis galen av sorg, speciellt då hon och mannen under så många år försökt få barn, paret är nu barnlöst genom en olycka i hemmet. Något som hon inte klarar av att hon väljer att ta sitt egna liv. I detta läget kommer mannen hem och upptäcker det fasansfulla av rädsla för att fängslas och bli anklagad som mördare hyr han i sin förvirring en bil för att frakta bort kropparna.

Vad tror ni?

Jag har funderat litet i de banorna själv, men kan inte få det att gå ihop riktigt med mindre båda föräldrarna vore fullkomliga idioter. Å ena sidan kräver det en nonchalans hos mamman som gränsar till vanvård om hon inte skulle ha noterat ett verkligt livshotande tillstånd hos sin dotter (en sexåring är fullt kapabel att kommunicera!) eller genast ringt 112 om hon funnit henne till synes livlös; å den andra en paranoid strävan hos pappan att undvika mordmisstankar som genast får var och en att undra om han verkligen har rent mjöl i påsen själv!
Citera
2019-01-23, 18:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Media brukar ju vara ganska förtegen vid misstanke om familjetragedier. Det är deras beteende som gör att jag funderar på om det ändå är självmord trots mina initiala instinkter om mord.
Håller med dig. Dessutom verkar det vara en helsvensk helyllefamilj så inga misstankar om hedersmord o dyl. Men jag blir förbannad över att media ändå inte ligger på om mord. Barnet har knappst tagit livet av sig själv.
Väldigt tunnsått på nätet om info kring sambon. Var han kurator, eller är det fel man?
Citera
2019-01-23, 18:05
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Därtill världens egendomligaste mord, eftersom det tycks ignorera kausalitetsprincipen!

(För all del, man kan laborera med gifter med fördröjd verkan, tidsinställda bomber och liknande, men det förekommer nog mest i gamla pusseldeckare...)
😅😂 OK jag råkade vända lite på ordningen där.
Citera
2019-01-23, 18:08
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kan det bero på att det tog tid att identifiera dem och så? Eller nä låter ju inte troligt. Hon kanske dödförklaras efter obduktion osv?
Men vaddå om min sambo gud förbjude skulle dö, skulle hans namn försvinna efter ett dygn på ratsit då??
Ja, så ska det gå till, dvs ca ett dygn efter att dödförklaringen inkommit till myndigheten. I normalfallet går det fort.
Citera
2019-01-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Din slutsats om vad något tyder på är tyvärr inte trolig!
Att identifieringen tog ovanligt lång tid är enbart en trådsynpunkt, dock ifrån väldigt många användare. Vad en rättsmedicinare t.ex. skulle anse på en fredag e.m. är nog något helt annat.
Brottets art gör det sannolikt att NFC, som ligger långt efter önskad tidsplan, troligen måste genomföra tekniska analyser utav det som omhändertagits vid BP.
Inga tekniker på plats lär hoppa högt och skrika: Kolla, jag har hittat en telefon så då är identifieringen klar eftersom Kalle hittade en nyckelknippa och ett leg också!

Du har nog rätt! Fredag, jo men det var vid 11- tiden på förmiddan de hittades. Sedan vet vi ju det eviga tjatet om brist på resurser. Nog blir det som så att hittar polisen barn- mammalik på en fredageftermiddag så flyttas dem in i kylen över helgen. Alla slutar ju tidigt en fredag. - förutom handeln och vinstdrivande företag. (Ursäkta men jag är sur.)
Citera
2019-01-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Dom hittades väl döda på fredagen i bilen? Och i samma artikel står att hon varit anmäld försvunnen sedan onsdag. Det konstiga är att vanligtvis i Sverige när någon försvinner och det inte hör till vanligheterna, så brukar det inte ta lång tid innan det når media. Här dröjde det och kanske hade dröjt längre ifall man inte funnit dem. Frågan man kan ställa sig är: varför slogs inte stora trumman på direkt onsdag ifall en mamma med barn försvinner? Sambon borde varit sjukt orolig, då man knappast försvinner oanmält bara sådär - såvida nu inte det är så att hon exempelvis hållit sig undan förut pga bråk eller om det nu är annat med i bilden dvs. Tankvärt dock.
Jag har för mig att de anmäldes försvunna på torsdagen.... men varit saknade sedan onsdagen (av sambon då antar jag som sen gör en anm på torsdagen). Isf... knepigt att inte anmäla samma dag när ett barn är inblandat. Men kan ju finnas nån förklaring till det
Citera
2019-01-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Snälla, barnet i barnvagnen kidnappades i Säve, del av Gbg. Återfanns i Bäckebol, köpcenter norr om stan. En kvinna hade barnet o vagnen och greps på bar gärning men var så hög att hon inte kunde förhöras eller säga nått vettigt. Det lilla barnet är hos göräldrarna och var inte skadad.
Sen får ni gärna förtydliga hur man kommit fram till att det fall vi talar om här, död kvinna och barn, handlar om J.Nxklassxn ?
Har försökt följa tråden men det svamlades mycket och jag hittar inget här som pekar ut BO (brottsoffer) på något begripligt sätt. Namnet verkar taget ur luften?
Funderade också på det... vart kom namnet på BO ifrån? Har ju inte stått i nån media vad jag vet🤔
Citera
2019-01-23, 18:31
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Spekulerar:
Hyrbilen kan ha använts för flytt av vissa tillhörigheter efter ett överraskande och kanske påtvingat uppbrott.

Ett plötsligt utlöst trauma kan kanske i kombination med avancerat psykiskt dåligt mående som "ramlar över kanten" ha lett till en katastrof som utmynnat i ett utvidgat mord (självmord samt mord på barn).

Platsen är lung och fridfull den här tiden på året, till skillnad ifrån sommartid med fullt av människor samt både bad och bangolf.
Kanske hon ville avsluta ett subjektivt upplevt hopplöst helvete på en plats med en massa gamla positiva minnen med familjen?
Enligt Google Maps.
Avståndet mellan fyndplatsen (FP) och hemmet är c:a 8 km. Hyrbilen är hemmahörande ungefär 4 km mitt emellan FP och hemmet.

Poängterar än en gång att det citerade ovan handlar om min spekulation i tråden.
Citera
2019-01-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Funderade också på det... vart kom namnet på BO ifrån? Har ju inte stått i nån media vad jag vet🤔

Det brevet som publicerades i tråden har validerats av rektorn på skolan, stod för två dagar sedan i en artikel. Även dotterns skola har fått information. En förälder skrev till mig imorse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in