2019-01-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Snälla!
Sluta tramsa om att koppla ihop flera brott här. Det förstör tråden och flashback. Skittrist.
Nu undrar vi istället vad som hänt här. I Tyresö.
Självmord, möjligt. Det som talar för det är mest att polisen inte går ut med att de har ngn misstänkt, sambo brukar hamna i fokus. Det som talar emot är att det verkar vara en väletablerad och sansad kvinna. Att de hittas i en skåpbil, hyrd eller stulen?
De försvann onsdag för en vecka sedan och anmäldes försvunna - av vem?
De hittades i fredags. Ingen gripen? Ingen ny info om dödsorsak?
Undrar om skåpbilens bakdörr var stängd, kan man stänga innifrån?
Att de anmäldes försvunna onsdag betyder inte att de försvann då, det kan hända att de t ex försvann på måndag men anmälan gjordes på onsdag. Anhöriga kan ha trott att de befinner sig på en annan ort (hypotes) men när det visar sig att så är inte fallet, då görs anmälan
Citera
2019-01-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zharon
Att de anmäldes försvunna onsdag betyder inte att de försvann då, det kan hända att de t ex försvann på måndag men anmälan gjordes på onsdag. Anhöriga kan ha trott att de befinner sig på en annan ort (hypotes) men när det visar sig att så är inte fallet, då görs anmälan

Och det konstiga i kråksången då är ju att mamman är sjukanmäld från måndagen och dottern som själv har skolplikt-gick i förskoleklass då måste haft legitim frånvaro från skolan. Och att de sedan inte kontaktade alla tidningar när de upptäckte att de saknades stämmer inte. Hade min sambo och mina barn försvunnit hade jag gått banans och velat att alla skulle leta
Citera
2019-01-23, 16:29
Medlem
Det skrivs här på tråden att identifieringen av kropparna tog ovanligt lång tid vilket tyder på att mamman inte hade sin mobil med sig inte andra id handlingar heller. Var de hemma? Hur kunde hon hyra bilen då?
Citera
2019-01-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Och det konstiga i kråksången då är ju att mamman är sjukanmäld från måndagen och dottern som själv har skolplikt-gick i förskoleklass då måste haft legitim frånvaro från skolan. Och att de sedan inte kontaktade alla tidningar när de upptäckte att de saknades stämmer inte. Hade min sambo och mina barn försvunnit hade jag gått banans och velat att alla skulle leta

Ja! Tänk på Lisa Holm tx. Efter nån timme var tom
militären på plats att leta.
Citera
2019-01-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verzerna
Visst gör det. Men ibland kan en mamma hjärna vara väldigt komplicerad.

Exempel från mitt eget liv.

En kompis fick barn. Hon fick då en förlossningsdepression. Kort därefter fick en släkting till henne även de barn. Ca 2 mån mellanrum. Den flickan dog i plötslig spädbarnsdöd. Min kompis som redan var nere blev värre. Hamnade i ngn form av psykos. Där hon i sin tur ansåg att hon skulle rädda varenda bebis i världen. Det gick till den grad att tex ett barn låg i vagn i affären och grät. Hon fick tydligen panik. Skulle rädda barnet från döden. Etc etc. Många år sen nu. Hon fick vård och hjälp. Förstår inte idag vad hur ozch varför hon kunde agera så. Enligt psykolog triggades "mammahjärtat" i kombination med psyke, rädsla och sorg att tro att alla var i fara. Även sitt eget barn mot alla utomstående.

Udda är att det är tyst om allt kring jess och även de i gbg..
Förstår inte vad/hur du kopplar ihop dessa två separata händelser. Denna tråd följer en mamma och en dotter som funnits döda i en skåp-paketbil i Tyresö. Ingen vet när/hur/varför, men knappast är kvinnan i Gtbg inblandad. Läs tråden så får Du överblick
Citera
2019-01-23, 16:38
Medlem
Citat:

Klart dom inte försvann på onsdagen då hade dom troligtvis inte sökt dem innan fre alt lördag ju.
Citera
2019-01-23, 16:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Tack!
Då fortsätter vi ”detektivarbetet” för att få reda på vad som hänt. Ratsit uppdaterar (oftast) sina uppgifter inom ett dygn. Paret som nämnts skrivna på Fyrskeppsvägen i Johanneshov, står fortfarande kvar. Är hon inte dödförklarad än?

Ratsit uppdaterar inom några dagar vid normala dödsfall.
När det handlar om mord tror jag det kan ta veckor och ibland månader.
Vad jag minns så uppdateras registren när läkaren skickar in dödsattesten, vilket normalt görs efter att obduktionen är klar. Därför kan det ta lång tid med uppdateringen när dödsorsaken är oklar.
Citera
2019-01-23, 17:11
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ratsit uppdaterar inom några dagar vid normala dödsfall.
När det handlar om mord tror jag det kan ta veckor och ibland månader.
Vad jag minns så uppdateras registren när läkaren skickar in dödsattesten, vilket normalt görs efter att obduktionen är klar. Därför kan det ta lång tid med uppdateringen när dödsorsaken är oklar.
Nej. Det har inget med dödsorsak att göra. Så fort identiteten är fastställd och personen dödförklaras ska den ut ur folkbokförinen och Ratsit uppdateras automatiskt varje dygn mot folkbokföringens registrer. Någon gång kan det förstås uppstå ett glapp men att JN fortfarande finns på ratsit gör mig bekymrad. Här är det inte tal om att polisen inte vet vilka offren är. Men kan vi blivit felinformerade här i tråden?
Citera
2019-01-23, 17:14
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Jag fattar det. Jag är inte dum. De kan t om försvunnit på lördag d 12e.
Om det är ett mord så spelar detta väldigt stor roll.
Citera
2019-01-23, 17:17
Medlem
Kan vi kanske missat en teori? Låt oss säga att en tragisk olycka inträffade, flickan var faktiskt sjuk och därför var hon sjukanmäld, under denna sjukdom blev hon plötsligen mycket sämre till den grad att hon gick bort under natten och eller att mamman gjorde något som ledde till att flickan dog. Mamman blir naturligtvis galen av sorg, speciellt då hon och mannen under så många år försökt få barn, paret är nu barnlöst genom en olycka i hemmet. Något som hon inte klarar av att hon väljer att ta sitt egna liv. I detta läget kommer mannen hem och upptäcker det fasansfulla av rädsla för att fängslas och bli anklagad som mördare hyr han i sin förvirring en bil för att frakta bort kropparna.

Vad tror ni?
Citera
2019-01-23, 17:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Med tanke på medias återhållsamhet, misstänker jag att det rör sig om en "familjetragedi" som det så vackert brukar kallas. Förmodligen är det mord/självmord alt. sambon som fått spel och utplånat familjen.Sjukskrivningen talar för att något sådant kan ha inträffat.

Alternativet okänd gärningsman hade skapat rubriker som vi sent skulle glömma. Tror att utredarna redan har klarlagt händelseförloppet men avvaktar med info tills obduktionen är klar.
Om sambon fått ett spel och dödat kvinnan och barnet kallas det mord.
Om kvinnan tagit livet av sig själv och sedan sitt barn, så är det ett mord.
Oavsett ska polisen gå till botten med ärendet och jag tycker det är konstigt att media inte är mer intresserade.
Citera
2019-01-23, 17:40
Medlem
5549s avatar
Citat:
Nej. Det har inget med dödsorsak att göra. Så fort identiteten är fastställd och personen dödförklaras ska den ut ur folkbokförinen och Ratsit uppdateras automatiskt varje dygn mot folkbokföringens registrer. Någon gång kan det förstås uppstå ett glapp men att JN fortfarande finns på ratsit gör mig bekymrad. Här är det inte tal om att polisen inte vet vilka offren är. Men kan vi blivit felinformerade här i tråden?
Jag har varit med om flera fall där det har dröjt. Tror inte du behöver bekymra dig, identiteten vi har är korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in