2019-01-23, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Snälla!
Sluta tramsa om att koppla ihop flera brott här. Det förstör tråden och flashback. Skittrist.
Nu undrar vi istället vad som hänt här. I Tyresö.
Självmord, möjligt. Det som talar för det är mest att polisen inte går ut med att de har ngn misstänkt, sambo brukar hamna i fokus. Det som talar emot är att det verkar vara en väletablerad och sansad kvinna. Att de hittas i en skåpbil, hyrd eller stulen?
De försvann onsdag för en vecka sedan och anmäldes försvunna - av vem?
De hittades i fredags. Ingen gripen? Ingen ny info om dödsorsak?
Undrar om skåpbilens bakdörr var stängd, kan man stänga innifrån?

Okej ja ska sluta då.

För övrigt. Ja man kan stänga dörren inifrån även öppna. De är rätt vanliga som tex motocross buss.
Citera
2019-01-23, 14:38
Medlem
Citat:
Snälla!
Sluta tramsa om att koppla ihop flera brott här. Det förstör tråden och flashback. Skittrist.
Självmord, möjligt. Det som talar för det är mest att polisen inte går ut med att de har ngn misstänkt, sambo brukar hamna i fokus. Det som talar emot är att det verkar vara en väletablerad och sansad kvinna. Att de hittas i en skåpbil, hyrd eller stulen?

Japp. Mycket motsägelser i den här historien.
Vi har en kvinna som verkar ha en stabil tillvaro (utåt sett) med bra jobb, sambo, boende, vänner och bekanta osv. En kvinna som anmäls sjuk på måndagen och sedan anmäls hon och dottern som är 6-7 år gammal försvunna på onsdagen.
På fredag hittas dem döda i en hyrd skåpbil.
Jag tror på att båda är mördade. Det enda det faller på är att ingen är misstänkt. Det skulle ju utan tvekan vara en närstående som är gm isåfall. Något annat kan vara möjligt men helt otroligt.
Vem skulle göra vad med släpet? Skulle hon flytta från sambon?
Eller har hon skelett (en arg exman?) från Uddevalla som hämnades?
Citera
2019-01-23, 14:43
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verzerna
Okej ja ska sluta då.

För övrigt. Ja man kan stänga dörren inifrån även öppna. De är rätt vanliga som tex motocross buss.
Tack!
Då fortsätter vi ”detektivarbetet” för att få reda på vad som hänt. Ratsit uppdaterar (oftast) sina uppgifter inom ett dygn. Paret som nämnts skrivna på Fyrskeppsvägen i Johanneshov, står fortfarande kvar. Är hon inte dödförklarad än?
Citera
2019-01-23, 14:46
Medlem
Citat:
Tack!
Då fortsätter vi ”detektivarbetet” för att få reda på vad som hänt. Ratsit uppdaterar (oftast) sina uppgifter inom ett dygn. Paret som nämnts skrivna på Fyrskeppsvägen i Johanneshov, står fortfarande kvar. Är hon inte dödförklarad än?

Kan det bero på att det tog tid att identifiera dem och så? Eller nä låter ju inte troligt. Hon kanske dödförklaras efter obduktion osv?
Men vaddå om min sambo gud förbjude skulle dö, skulle hans namn försvinna efter ett dygn på ratsit då??
Citera
2019-01-23, 14:47
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Japp. Mycket motsägelser i den här historien.
Vi har en kvinna som verkar ha en stabil tillvaro (utåt sett) med bra jobb, sambo, boende, vänner och bekanta osv. En kvinna som anmäls sjuk på måndagen och sedan anmäls hon och dottern som är 6-7 år gammal försvunna på onsdagen.
På fredag hittas dem döda i en hyrd skåpbil.
Jag tror på att båda är mördade. Det enda det faller på är att ingen är misstänkt. Det skulle ju utan tvekan vara en närstående som är gm isåfall. Något annat kan vara möjligt men helt otroligt.
Vem skulle göra vad med släpet? Skulle hon flytta från sambon?
Eller har hon skelett (en arg exman?) från Uddevalla som hämnades?
Så var hon varit från o med måndag förra veckan är alltså okänt. Har barnet varit i skolan ?
Citera
2019-01-23, 14:50
Medlem
Citat:
Så var hon varit från o med måndag förra veckan är alltså okänt. Har barnet varit i skolan ?

Precis, eller ja hennes sambo lär veta vart hon var innan onsdagen eftersom det var då hon anmäldes försvunnen. Om det ens var han som anmälde.
Barnet vet jag inte, min spontana tanke-förmodligen inte. Allt hänger väl samman.
Föräldern som skrev till mig hade inte barn i samma klass så hen kan man inte fråga.
Citera
2019-01-23, 14:54
Medlem
5549s avatar
Citat:
Tack!
Jo, men sånt kan dröja. Dessutom var det helg så jag antar att administreringen räknas från i måndags.

"Våra register uppdateras varje dygn. Det kan dock ske en fördröjning i uppdateringen av vissa uppgifter eftersom våra externa källor (myndigheter och privata aktörer) ibland registrerar sina uppgifter manuellt eller att de ej har dygnsuppdatering. Vår ambition är att ha marknadens bäst uppdaterade register."

https://www.ratsit.se/faq
Citera
2019-01-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verzerna
Är det en helt enkelt otänkbar teori? Pratar inte om barnet. Pratar om GM. Då hon har barn med en med samma efternamn däråt folk har spekulerat i om hon tidigare bort där.

Skulle det vara helt otänkbart att iom Jessica och barnets död uppdagas en oerhörd hemlighet. Därav gör jess som hon gör. Fly och rädda sitt barn, själva har ni sagt att det är märkligt med locket på. Från polisens sida. Hux flux försvinner ett barn i en ort. Där GM var ordentlig, vacker, jobbade etc etc och i dag ser ut som ett vrak, pundar. Åtalas för diverse saker i samma tidsaspekt stjäl ett barn,? Förstår du hur Jag tänker??
Väldigt långsökt - i mitt tycke
Citera
2019-01-23, 15:11
Medlem
underhands avatar
Citat:
Snälla!

Med tanke på medias återhållsamhet, misstänker jag att det rör sig om en "familjetragedi" som det så vackert brukar kallas. Förmodligen är det mord/självmord alt. sambon som fått spel och utplånat familjen.Sjukskrivningen talar för att något sådant kan ha inträffat.

Alternativet okänd gärningsman hade skapat rubriker som vi sent skulle glömma. Tror att utredarna redan har klarlagt händelseförloppet men avvaktar med info tills obduktionen är klar.
Citera
2019-01-23, 15:14
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Med tanke på medias återhållsamhet, misstänker jag att det rör sig om en "familjetragedi" som det så vackert brukar kallas. Förmodligen är det mord/självmord alt. sambon som fått spel och utplånat familjen.Sjukskrivningen talar för att något sådant kan ha inträffat.

Alternativet okänd gärningsman hade skapat rubriker som vi sent skulle glömma. Tror att utredarna redan har klarlagt händelseförloppet men avvaktar med info tills obduktionen är klar.

Huvudteorin verkar vara sambon? Hedstr*m ? Vad för info har vi om honom?
Citera
2019-01-23, 15:20
Medlem
Många verkar vara säkra på mord/självmord men jag tror att båda är mördade. Varför vet jag inte.
Om hon skulle begå självmord så varför en hyrbil där? Som det skrivits så finns det ju bekväma hotellrum. Med tanke på att dottern är 6 år
Citera
2019-01-23, 15:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Många verkar vara säkra på mord/självmord men jag tror att båda är mördade. Varför vet jag inte.
Om hon skulle begå självmord så varför en hyrbil där? Som det skrivits så finns det ju bekväma hotellrum. Med tanke på att dottern är 6 år

Ja, ett hotellrum för självmord hade varit "lämpligare". Samtidigt tycker jag att det är ett ovanligt sätt att begå mord på också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in