2019-01-23, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
OK. Så någon med anknytning till skolan har delat uppgifter här. (Undrar varför det då blev så mycket svammel om vilken Nxklxssxn)
Så då anser vi att Jxssica Nxklasson som bor ihop med Mxgnus Hxdström är fastslagen såsom varande brottsoffret?

Det var bara en användare som nämnde en fembarnsmamma i Landskrona så har egentligen inte varit oklart.
Ja det är J*ssica och T*ve som är döda
Citera
2019-01-23, 13:09
Medlem
Citat:
OK. Så någon med anknytning till skolan har delat uppgifter här. (Undrar varför det då blev så mycket svammel om vilken Nxklxssxn)
Så då anser vi att Jxssica Nxklasson som bor ihop med Mxgnus Hxdström är fastslagen såsom varande brottsoffret?

Det är väl denna https://m.facebook.com/anna.jessica.1232?epa=SEARCH_BOX ?
Citera
2019-01-23, 13:10
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag trodde inte på allvar på den hypotesen(utsvävningen) såklart.
Jo det har bekräftas ett brev som publicerades här som skickades till föräldrar på skolan ang det som hänt. Rektorn har bekräftat och media har skrivit det. Jag fick ett PM från en förälder på dotterns skola också. Så det är 100%
Måste säga att det är himla störande att du framför en hypotes om en koppling till ett annat brott om du själv inte tror på det. Det är ju ett sätt att starta trådsanningar och sabbotera tråden. Ibland händer det av misstag men är det medvetet ska det anmälas till admin. Gör inte så!!!
Citera
2019-01-23, 13:12
Medlem
Citat:
Måste säga att det är himla störande att du framför en hypotes om en koppling till ett annat brott om du själv inte tror på det. Det är ju ett sätt att starta trådsanningar och sabbotera tråden. Ibland händer det av misstag men är det medvetet ska det anmälas till admin. Gör inte så!!!

Jag vet! Var sååå nära att skriva EDIT: Nej ångrade mig, berätta inte. Allvarligt. Ska redigera mitt inlägg. Är faktiskt här för att diskutera seriöst
Citera
2019-01-23, 13:53
Medlem
Citat:
Barnet i barnvagnen är återfunnen och mår väl!

Jag vet detta... Var inte barnet i sig. Jag menade givetvis kvinnan som tog barnet. Hon har barn med en man som bär samma efternamn som Jessica i denna tråd. Scenario..
Citera
2019-01-23, 13:56
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Det var bara en användare som nämnde en fembarnsmamma i Landskrona så har egentligen inte varit oklart.
Ja det är J*ssica och T*ve som är döda
Tragiskt. Var bodde de? Hittar du en adress?
Citera
2019-01-23, 14:03
Medlem
Citat:
Tragiskt. Var bodde de? Hittar du en adress?

J*essica står skriven med M*gnus i en lägenhet i Johanneshov om jag minns rätt. Det är hon som står som ägare på deras bil, en Saab. Har inte kollat upp om båda har kortkort.
Hoppas de har information snart om obduktionen/tekniska undersökning blir klar
Citera
2019-01-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Om PM:et nu är sant så tyder det väl på självmord efter det att hon först har tagit barnet av daga men det konstiga är skåpbilen i så fall. Det kan rimligen inte vara första tanken att hyra en skåpbil för att begå självmord? Ganska komplicerat i så fall.

Jag har tidigare spekulerat i att hon var på "flykt" hemifrån och det hade skett en olyckshändelse vid en övernattning men kombinerar man ihop "flykt"+självmord så kan det också stämma.

Onekligen ett märkligt fall detta.
När jag läser detta PM - om det är sant och korrekt - så får jag en bestämd känsla av att inget mord har begåtts som kräver vidare undersökningar. Möjligt att Mamman har bragt livet om dottern men några andra är inte inblandade alt en olyckshändelse i bilen som mamman inte kunnat förutse.
Poängterar - bara min personliga åsikt och uppfattning
Citera
2019-01-23, 14:07
Medlem
Citat:

Menade att det jag skrev var fel!

Är det en helt enkelt otänkbar teori? Pratar inte om barnet. Pratar om GM. Då hon har barn med en med samma efternamn däråt folk har spekulerat i om hon tidigare bort där.

Skulle det vara helt otänkbart att iom Jessica och barnets död uppdagas en oerhörd hemlighet. Därav gör jess som hon gör. Fly och rädda sitt barn, själva har ni sagt att det är märkligt med locket på. Från polisens sida. Hux flux försvinner ett barn i en ort. Där GM var ordentlig, vacker, jobbade etc etc och i dag ser ut som ett vrak, pundar. Åtalas för diverse saker i samma tidsaspekt stjäl ett barn,? Förstår du hur Jag tänker??
Citera
2019-01-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verzerna
Är det en helt enkelt otänkbar teori? Pratar inte om barnet. Pratar om GM. Då hon har barn med en med samma efternamn däråt folk har spekulerat i om hon tidigare bort där.

Skulle det vara helt otänkbart att iom Jessica och barnets död uppdagas en oerhörd hemlighet. Därav gör jess som hon gör. Fly och rädda sitt barn, själva har ni sagt att det är märkligt med locket på. Från polisens sida. Hux flux försvinner ett barn i en ort. Där GM var ordentlig, vacker, jobbade etc etc och i dag ser ut som ett vrak, pundar. Åtalas för diverse saker i samma tidsaspekt stjäl ett barn,? Förstår du hur Jag tänker??
Låter otroligt längsökt, men vem är jag att döma andras teorier
Citera
2019-01-23, 14:29
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Snälla!
Sluta tramsa om att koppla ihop flera brott här. Det förstör tråden och flashback. Skittrist.
Nu undrar vi istället vad som hänt här. I Tyresö.
Självmord, möjligt. Det som talar för det är mest att polisen inte går ut med att de har ngn misstänkt, sambo brukar hamna i fokus. Det som talar emot är att det verkar vara en väletablerad och sansad kvinna. Att de hittas i en skåpbil, hyrd eller stulen?
De försvann onsdag för en vecka sedan och anmäldes försvunna - av vem?
De hittades i fredags. Ingen gripen? Ingen ny info om dödsorsak?
Undrar om skåpbilens bakdörr var stängd, kan man stänga innifrån?
Citera
2019-01-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zharon
Låter otroligt längsökt, men vem är jag att döma andras teorier

Visst gör det. Men ibland kan en mamma hjärna vara väldigt komplicerad.

Exempel från mitt eget liv.

En kompis fick barn. Hon fick då en förlossningsdepression. Kort därefter fick en släkting till henne även de barn. Ca 2 mån mellanrum. Den flickan dog i plötslig spädbarnsdöd. Min kompis som redan var nere blev värre. Hamnade i ngn form av psykos. Där hon i sin tur ansåg att hon skulle rädda varenda bebis i världen. Det gick till den grad att tex ett barn låg i vagn i affären och grät. Hon fick tydligen panik. Skulle rädda barnet från döden. Etc etc. Många år sen nu. Hon fick vård och hjälp. Förstår inte idag vad hur ozch varför hon kunde agera så. Enligt psykolog triggades "mammahjärtat" i kombination med psyke, rädsla och sorg att tro att alla var i fara. Även sitt eget barn mot alla utomstående.

Udda är att det är tyst om allt kring jess och även de i gbg..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in