2019-01-21, 16:17
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja det känns märkligt, skulle dom ha råkat förgiftas så skulle väl sambon eller annan anhörig snabbt kunnat identifiera dom omg så man undrar om dom va svårt sargade?

Kanske brända..
Citera
2019-01-21, 16:19
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Om någon hyrt bilen med falskt körkort t.ex så är det ju mer regel än undantag med övervakningskameror.

Sant. Men kan vara svårt att identifiera en sådan person då.. ?
Citera
2019-01-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arioso
Har bekanta med barn i tidigare nämnd skola i Vasastan, de har fått mejl exakt i enlighet med vad som tidigare citerats. Deras barn har haft JN som lärare t.o.m 4:an. Antar att polisen godkänt den info som gått ut. Alla lektioner 1-6:an inställda idag. Högstadiet slutar kl. 13.

"Vår lärare (namn), verksam i åk 1-4, har tillsammans med sin dotter hittats död och enligt polisens uppgifter har de bragts om livet. Vi har inte mer information i dagsläget men vill att du ska känna till situationen och vi vill informera dig om hur vi som skola kommer att ta emot barn och personal de närmaste dagarna."

Som andra redan påpekat är ju detta en under omständigheterna oerhört märklig formulering! Varför denna antydan om (dubbel)mord/dråp? Är det bara en övertolkning av det faktum att polisen utreder fallet så (vilket givetvis är riktigt, tills motsatsen bevisats!), har skolan fått någon information från polisen som ej gått ut till allmänheten (utom offrens identitet), eller vill man medvetet avleda eventuella självmordsmisstankar?
Har lärarens kolleger lagt märke till något särskilt de senaste veckorna? Tecken på oro eller depression? Sjukskrivning?
Citera
2019-01-21, 16:28
Medlem
morpheustheonlyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag antar att det inte är offentligt än vem som hyrt bilen. Men det kan ju också ha varit en hit and run och personen har kört på mamma och barn slängt in dem i bilen och lämnat den på någon avlägsen plats och lämnat landet. Behöver egentligen inte ens ha kört ihjäl dem utan det kan ha blivit en dispyt över något som hände vid den där rastplatsen norröver för 10 år sen eller nåt sånt. De gick ju rätt snabbt ut med att det var misstänkt mord/dråp, iaf i media så då bör det vara rätt uppenbara skador även om de kan ändra brottsrubriceringar senare. Jag tycker bara att självmord/mord känns fel i just det här fallet.

Du har sett för många actionfilmer!
Citera
2019-01-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Som andra redan påpekat är ju detta en under omständigheterna oerhört märklig formulering! Varför denna antydan om (dubbel)mord/dråp? Är det bara en övertolkning av det faktum att polisen utreder fallet så (vilket givetvis är riktigt, tills motsatsen bevisats!), har skolan fått någon information från polisen som ej gått ut till allmänheten (utom offrens identitet), eller vill man medvetet avleda eventuella självmordsmisstankar?
Har lärarens kolleger lagt märke till något särskilt de senaste veckorna? Tecken på oro eller depression? Sjukskrivning?

Jag tror att det kan vara en mindre erfaren person som författat mailen till föräldrarna. Det ser inte ut som att de använt någon exakt mall från polisens håll.
Citera
2019-01-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Kanske brända..

Tanken slog mig innan! Det skulle förklara mycket. Men då är det skumt om hon tagit livet av sig själv och barnet, bränt upp kropparna och lastat in dem i en bil som inte är bränd alls.
Citera
2019-01-21, 17:04
Medlem
5549s avatar
Jag kan inte se varför arbetsgivaren skulle få insyn i vad polisen har för teorier. Dom vet väl ungefär det vi vet, förutom eventuella rykten från den närmsta kretsen. Knappast så att polisen beskriver det som ett solklart mordfall till rektorn men behåller locket på till media.
Citera
2019-01-21, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tanken slog mig innan! Det skulle förklara mycket. Men då är det skumt om hon tagit livet av sig själv och barnet, bränt upp kropparna och lastat in dem i en bil som inte är bränd alls.

Tämligen långsökt, men antag att de övernattat i bussens lastutrymme med en butanbrännare (modell campingkök) som värmekälla? Under natten slocknar brännaren (vilket kan ske av många skäl) och fortsätter att läcka ut gas. Kvinnan vaknar i kolmörker med en bultande huvudvärk, förmår inte tänka riktigt klart, utan famlar efter sin tändare och får eld på den...

WOOOF!!!

(Jag är inte säker på om en sådan gasexplosion skulle vara kraftig nog att tvinga upp dörrarna. Butan är rätt svårflyktigt vid låga temperaturer, så det skulle nog mera bli en "eldpuff" än en formlig explosion.)
Citera
2019-01-21, 17:24
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Bara en extra lågbegåvad mördare lämnar kvar sina mordoffer, brända eller inte brända i en bil som han själv har hyrt. Har gärningsmannen kört bilen till Flaten så borde han ju dumpat kropparna på vägen dit. Någon som säkert vet att kropparna låg i skåpet och inte satt bekvämt i framsätet?
Senast redigerad av Starback 2019-01-21 kl. 17:27.
Citera
2019-01-21, 17:34
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
De är ju också en sak som är underlig, man måste ju ha både körkort och bankkort då man hyr bil och då kan man undra vart dessa tagit vägen?
Som regel räcker det inte med bankkort för att hyra bil. Du måste ha ett kreditkort.
Jag är tämligen säker på att Circle K har denna policy.
Citera
2019-01-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Bara en extra lågbegåvad mördare lämnar kvar sina mordoffer, brända eller inte brända i en bil som han själv har hyrt. Har gärningsmannen kört bilen till Flaten så borde han ju dumpat kropparna på vägen dit. Någon som säkert vet att kropparna låg i skåpet och inte satt bekvämt i framsätet?
Men det är väl inte säkert att det är så. Om någon tar livet av de som man länge känt mycket för så kan det ju vara svårt att sarga kropparna eller slänga dom någonstans. Det kan ju också vara så att den som mördar blir blödig efter gärningen och därmed mjuknat och i panik lämnat offren på detta sätt.
Citera
2019-01-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Tämligen långsökt, men antag att de övernattat i bussens lastutrymme med en butanbrännare (modell campingkök) som värmekälla? Under natten slocknar brännaren (vilket kan ske av många skäl) och fortsätter att läcka ut gas. Kvinnan vaknar i kolmörker med en bultande huvudvärk, förmår inte tänka riktigt klart, utan famlar efter sin tändare och får eld på den...

WOOOF!!!

(Jag är inte säker på om en sådan gasexplosion skulle vara kraftig nog att tvinga upp dörrarna. Butan är rätt svårflyktigt vid låga temperaturer, så det skulle nog mera bli en "eldpuff" än en formlig explosion.)

Men knappast bränna kropparna särskilt svårt. Långsökt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in