2019-01-22, 09:35
Medlem
Via hennes FB ser jag att hon har kopplingar till Hälsingland (Delsbo) på vilket sätt? Varför är det så lite uppdagat om MH? Rent statistiskt borde han vara av stort intresse här, vem är han, vilken bakgrund har han osv?
Citera
2019-01-22, 09:39
Medlem
Mediatystnad?
Till alla som undrar över medias tystnad: De flesta av er känner till mordet på Lisa Holm. (Annars får ni googla ). Ungefär samtidigt som hennes ansikte syntes på varenda löpsedel sprängdes en fyraårig flicka i luften med bilbomb i Göteborg. Hennes pappa var inblandad i gängkrig och bomben var avsedd för honom. Jag upprördes över att den oskyldiga flickans död fick så lite uppmärksamhet och beklagade mig för någon i min familj. Jag minns inte vem som sade det, men familjen består av nämndemän och poliser. Någon av dem förklarade att polisen inte ville ha massmedial uppmärksamhet kring fyraåringens död. Man behövde tystnaden för utredningens skull. Ibland förstör uppmärksamhet mer än den hjälper och jag skulle tro att så är fallet med den här kvinnan och flickan, dvs att media har ombetts att inte slå på stortrumman utan bara rapportera det nödvändigaste.
Citera
2019-01-22, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Mediatystnad?
Till alla som undrar över medias tystnad: De flesta av er känner till mordet på Lisa Holm. (Annars får ni googla ). Ungefär samtidigt som hennes ansikte syntes på varenda löpsedel sprängdes en fyraårig flicka i luften med bilbomb i Göteborg. Hennes pappa var inblandad i gängkrig och bomben var avsedd för honom. Jag upprördes över att den oskyldiga flickans död fick så lite uppmärksamhet och beklagade mig för någon i min familj. Jag minns inte vem som sade det, men familjen består av nämndemän och poliser. Någon av dem förklarade att polisen inte ville ha massmedial uppmärksamhet kring fyraåringens död. Man behövde tystnaden för utredningens skull. Ibland förstör uppmärksamhet mer än den hjälper och jag skulle tro att så är fallet med den här kvinnan och flickan, dvs att media har ombetts att inte slå på stortrumman utan bara rapportera det nödvändigaste.

Ja lilla Luna. Så hemskt.
Du menar att det är för att ett barn är inblandat? Så kan det absolut vara. Jämför med Lena.W försvann och polisen misstänkte människorov blev det en stooor nyhet direkt innan hon ens hade hittats
Citera
2019-01-22, 09:57
Medlem
Skåpbilen har en liten tallgren som fastnat vid reg.skylten. Har den blåst in där eller har det varit en förare som kört i eländig terräng innan bilen parkerades där? Har kvinnan och barnet blivit överkörda?
Luktar det mord och självmord?
Var befinner sig mannen? Är han försvunnen eller också funnen död?
Citera
2019-01-22, 10:10
Medlem
Tystnaden är total och underlig...
Kvinnan har en arbetsplats, kvinnan har vänner (kanske ovänner), mannen har en arbetsplats och har vänner. Hur kan det komma sig att ingen av dessa skriver ett enda ord här? Märkligt!
Citera
2019-01-22, 10:10
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Det är en cirkle-K bil. Om man jämför denna och denna så ser man tydliga likheter.

Instagrambilden är missvisande. Den grå bilen är polismaktens likbil. Polisen har en radda av dessa inköpta av danskarna. Texten likbil är nämligen på danska eller var iaf det från början.
Citera
2019-01-22, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja det kanske förhåller sig så att de vill invänta resultat från obduktion och andra tekniska undersökningar och när de har dem så kommer tidningarna skriva ”Man anhållen misstänkt för mord på kvinna och barn” enligt min teori alltså

Finns inget annat RIMLIGT! Tror som du!
Citera
2019-01-22, 10:32
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Varför hyra en stor iögonfallande bil för detta? Smartare med en alldeles vanlig söt liten bil..

Jo. Det vore gulligt men. Det fanns inga andra bilar inne. Allt var uthyrt.
Citera
2019-01-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jo. Det vore gulligt men. Det fanns inga andra bilar inne. Allt var uthyrt.
Och hur vet du det?
Citera
2019-01-22, 10:40
Medlem
Citat:
Tystnaden är total och underlig...
Kvinnan har en arbetsplats, kvinnan har vänner (kanske ovänner), mannen har en arbetsplats och har vänner. Hur kan det komma sig att ingen av dessa skriver ett enda ord här? Märkligt!

Mm men att ingen skriver här är kanske inte så konstigt, men att ingen snokat upp nått i sociala medier känns underligt då de alltid är nån som beklagar sorgen eller liknande men ingenting har hittats.
Citera
2019-01-22, 10:55
Medlem
Det var en person i tråden igår som ville kontakta mig på PM men det gick inte för personen var reggad för mindre än 30 dagar sedan eller något. Undrar vad denne ville säga
Citera
2019-01-22, 10:58
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Och hur vet du det?

Det vet hen inte..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto