2019-01-30, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Har vi platsen utpekad på en karta någonstans?
Nej, men vi kan fixa en. https://goo.gl/maps/24AuPnA3Sor
Citera
2019-01-30, 22:14
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Förlåt mig. Men k*rrtorp är ett område i Jhov då? Orkar tyvar inte googla och nej jag känner inte till området per tunnelbannor, gator etc.

Men då ni verkar ha det gemensamt och har koll så var de en fråga som slog mig.

Vilket aldrig har ställts innan.

Jobbade mamma J på samma skola som dottern gick på eller annan?

K***torp har postadress Johanneshov men är en egen stadsdel/förort. Postadressområdet har närmare 30 000 invånare.
Citera
2019-01-30, 22:14
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Okej, tack! Då kan vi avföra den olycksteorin också...

Tycker inte det finns något sannolikt scenario i den här storyn.
Det är för mycket som inte passar in oavsett vilken teori man än lägger fram.

Offren, platsen och den hyrda bussen. Det lirar liksom inte.
Min teori som är kanske något långsökt den med:
Offren dödas på annan plats av känd eller okänd gärningsman. Mördaren vill göra sig av med kropparna och dumpa dem där de inte kan återfinnas. Gärningsmannen hyr därför denna buss, där kropparna lastas in. Av någon anledning fullföljer inte gärningsmannen planen med att dumpa kropparna. Psyket pallar inte, eller det är tjäle i jorden. Bilen körs istället iväg och lämnas på denna plats tills den återfinns. Vad tror ni?
Det vilt osannolika med den teorin är ju dock att en kvinna med barn mördas. I dom fallen är det väl snudd på alltid en närstående, oftast pojkvän/man, och fallet knyts ihop snabbt.

Den teorin lirar ännu sämre än att hon tagit livet av sig själv och sitt barn i en skåpbil.
Citera
2019-01-30, 22:16
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Samma stad/by? Detta är Stockholms kommun med över 900 000 invånare. Även om de bor i relativt lilla K***torp som bara har några tusen invånare så är det inte så att alla känner alla för man har vänner, släkt, bekanta, arbetskamrater i hela Stockholm, man kanske inte känner så många i just sin stadsdel.

Absolut. Vi har en del i våran kommun. Jag. Ville förtydliga. Nu pratar jag inte folk på stan. Har man barn i samma klass. Detta är klass 0 alternativt förskoleklass vilket namn man vill. Så började dessa barn tillsammans i höstas. Det är små barn. Det har varit event som jul, Lucia. Lov med aktiviteter, går barnen oftast på fritids som ligger i samma /anslutning till skolan. Barnen börjar prata om nya barn, leka hemma. Man delar ibland klasslista /leklista med uppgifter. Du har haft de alla första föräldrarmöten, ca 3 st minst. Du ska välja klassföräldrna, osv osv osv. Det går inte att undgå att ha "basic" info om ditt barns klasskompisars föräldrar. Är dessutom en förälder lärare själv. Kan de finnas syskon som undervisas av henne (därav min fråga om de var samma skola hon jobba på) oftast är en lärare som förälder mer delaktig i alla dessa möten, brukar ta på sig roller som klassföräldrar första gången då de flesta är blyga. De ingår basic info, presentation blaha blaha. Så sluta dumförklara mig!

För de där är basic!
Citera
2019-01-30, 22:20
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Okej, tack! Då kan vi avföra den olycksteorin också...

Tycker inte det finns något sannolikt scenario i den här storyn.
Det är för mycket som inte passar in oavsett vilken teori man än lägger fram.

Offren, platsen och den hyrda bussen. Det lirar liksom inte.
Min teori som är kanske något långsökt den med:
Offren dödas på annan plats av känd eller okänd gärningsman. Mördaren vill göra sig av med kropparna och dumpa dem där de inte kan återfinnas. Gärningsmannen hyr därför denna buss, där kropparna lastas in. Av någon anledning fullföljer inte gärningsmannen planen med att dumpa kropparna. Psyket pallar inte, eller det är tjäle i jorden. Bilen körs istället iväg och lämnas på denna plats tills den återfinns. Vad tror ni?

Kanske skulle du dumpas i sjön som ngn skrev i början. Blev avbruten. Men hur tog sig då personen därifrån? Med buss? Men isf bör väl det varit förhör om nu sambon har vattenalibi. Borde inte det gått ut en typ "har någon sett någon lämna platsen, betet sig udda, etc. Den och den dagen" hör bara Hasse aro röst i huvudet när jag själv skrev
Citera
2019-01-30, 22:21
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tack. Okej, den platsen var ju lite märklig. Svårt att ta sig dit med en skåpbil vad det verkar, med (låsta?) grindar åt båda hållen. Trodde det var vid den större parkeringen dom hittades.
Citera
2019-01-30, 22:22
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Absolut. Vi har en del i våran kommun. Jag. Ville förtydliga. Nu pratar jag inte folk på stan. Har man barn i samma klass. Detta är klass 0 alternativt förskoleklass vilket namn man vill. Så började dessa barn tillsammans i höstas. Det är små barn. Det har varit event som jul, Lucia. Lov med aktiviteter, går barnen oftast på fritids som ligger i samma /anslutning till skolan. Barnen börjar prata om nya barn, leka hemma. Man delar ibland klasslista /leklista med uppgifter. Du har haft de alla första föräldrarmöten, ca 3 st minst. Du ska välja klassföräldrna, osv osv osv. Det går inte att undgå att ha "basic" info om ditt barns klasskompisars föräldrar. Är dessutom en förälder lärare själv. Kan de finnas syskon som undervisas av henne (därav min fråga om de var samma skola hon jobba på) oftast är en lärare som förälder mer delaktig i alla dessa möten, brukar ta på sig roller som klassföräldrar första gången då de flesta är blyga. De ingår basic info, presentation blaha blaha. Så sluta dumförklara mig!

För de där är basic!
Det framkommer tidigt i tråden att mamman inte arbetar på Björkhagens skola utan i en Montessori skola.
Citera
2019-01-30, 22:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det vilt osannolika med den teorin är ju dock att en kvinna med barn mördas. I dom fallen är det väl snudd på alltid en närstående, oftast pojkvän/man, och fallet knyts ihop snabbt.

Den teorin lirar ännu sämre än att hon tagit livet av sig själv och sitt barn i en skåpbil.

Vanligen make, sambo, pojkvän ja...kanske hade hon någon okänd?

Självmordsteorin känns så märklig i kombination med det andra. Varför hyra en stor skåpbil/flyttbuss enbart med ändamålet att begå utökat självmord i den? Om du skulle ta livet av dig, skulle din första tanke då vara att ringa Circle K och boka den största flyttbussen du kan hitta för att köra den till en nedstängd badplats för att därefter ta livet av dig i lastutrymmet? Låter inte det förbaskat konstigt? Dessutom är min erfarenhet att kvinnor i allmänhet mycket ogärna vill köra så stora bilar. Ska jag tolka den info som framkommit i denna tråd, verkar hon dessutom varit lite mer åt alternativhållet. Hipstermamma i Kärrtorp. Vad sjutton skulle hon springa och hyra en skåpbil modell större för? Jag tror inte det är hon som hyrt bilen.
Citera
2019-01-30, 22:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tack. Okej, den platsen var ju lite märklig. Svårt att ta sig dit med en skåpbil vad det verkar, med (låsta?) grindar åt båda hållen. Trodde det var vid den större parkeringen dom hittades.
Du får gärna läsa på skylten ovanför polisbilen. https://static-cdn.sr.se/sida/images/103/8bc1fedd-3f90-4998-a5ce-d4fc54a69172.jpg Man kan också se staket med två ribbor.
Vid skåpbilen ser man ett staket med två ribbor. https://gfx.omni.se/images/40d1ac51-9481-4af3-8386-a7b190fde645?w=640
Titta på Googles gatuvy från badplatsen. Hittar du ett staket med två ribbor? https://goo.gl/maps/z3CYyjq4HW72
Citera
2019-01-30, 22:32
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Det framkommer tidigt i tråden att mamman inte arbetar på Björkhagens skola utan i en Montessori skola.

Tack
Citera
2019-01-30, 22:37
Medlem
GoldenKiwks avatar
Tänker att barn i den åldern är väldigt känsliga.
Har det varit en kurator på plats för stöttning osv är denne även där för kunna hantera barnen sorg.
Att få till sig i den ålder som svar på frågan varför dog T, svaret ja du jag vet inte, är inget en kurator eller ngn med enkel barnpsykologi skulle svara. Som sagt trauma är enkelt för dessa små, det kan skapa så mycket oro och dylikt i barnen. Att det bör finnas ngt svar.
Har de ritat teckningar tänker jag att de borde haft ngn minnesstund? Lika på mammans skola. Bör inte sambon medverkat då?
Återigen. Lägga locket på för barn. Det går inte. Nåt svar/anledning bör sagts.
Skulle en kurator säga, det är sånt som händer.

Förstå dessa 6-7 åringar. Kan ju bli förstörda för livet. Dessutom är just döden ett redan hett ämne i denna åldern då de börjar förstå mer och mer. Inget barn lämnar det där
Citera
2019-01-30, 22:40
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Trodde det var vid busshållplatsen invid parkeringen på Flatenbadet de hittades?
Örnboet tillhör Unga Örnar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in