Citat:
Ursprungligen postat av
NorthernAngel
Samma stad/by? Detta är Stockholms kommun med över 900 000 invånare. Även om de bor i relativt lilla K***torp som bara har några tusen invånare så är det inte så att alla känner alla för man har vänner, släkt, bekanta, arbetskamrater i hela Stockholm, man kanske inte känner så många i just sin stadsdel.
Absolut. Vi har en del i våran kommun. Jag. Ville förtydliga. Nu pratar jag inte folk på stan. Har man barn i samma klass. Detta är klass 0 alternativt förskoleklass vilket namn man vill. Så började dessa barn tillsammans i höstas. Det är små barn. Det har varit event som jul, Lucia. Lov med aktiviteter, går barnen oftast på fritids som ligger i samma /anslutning till skolan. Barnen börjar prata om nya barn, leka hemma. Man delar ibland klasslista /leklista med uppgifter. Du har haft de alla första föräldrarmöten, ca 3 st minst. Du ska välja klassföräldrna, osv osv osv. Det går inte att undgå att ha "basic" info om ditt barns klasskompisars föräldrar. Är dessutom en förälder lärare själv. Kan de finnas syskon som undervisas av henne (därav min fråga om de var samma skola hon jobba på) oftast är en lärare som förälder mer delaktig i alla dessa möten, brukar ta på sig roller som klassföräldrar första gången då de flesta är blyga. De ingår basic info, presentation blaha blaha. Så sluta dumförklara mig!
För de där är basic!